MidnightChildDreamer Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 I følge en artikkel i BTpuls, legger Madrugada opp for godt etter jul Et av Norges beste band, går mot slutten. Dette er trist, men ikke noen overraskelse. Det skal godt gjøres å fortsette uten Robert. Både på det personlige plan, vil jeg tro, så vel som det musikalske. Alt overskuddsmaterialet som de snakker om, gleder jeg meg veldig til For jeg må si meg enig med Sivert i at The Deep End er det dårligste albumet til Madrugada, samt det som var mest ulikt dem. Det siste albumet tok oss tilbake til Industrial Silence/ The Nightly Desease- følelsen. Og det er DET som er MadrugadaFølelsen. Madrugada vil for alltid være et av Norsk Rocks største band, og de vil nok leve i cd hyllene til folk i uminnelige tider, i uoverskuelig fremtid.
Gjest Magica de Spell Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Det kom egentlig ikke som en overraskelse. Noen band velger å fortsette selv om man mister (sentrale) bandmedlemmer, mens andre synes det er mest riktig å avslutte. Synes det er trist at Madrugada velger det siste, men de må jo føle seg hjemme i sin egen sound. Livemessig synes jeg at Madrugada nå i sommer (Norwegian Wood) var en enda bedre opplevelse enn en del av de tidligere konsertene. Syntes det kledde musikken langt bedre med to gitarister fremfor en, det ga et mer fyldig og tyngre lydbilde. Personlig liker jeg Deep End bedre enn Nightly Desease, men ingenting slå Industrial Silence. Den siste plata er også helt fantastisk.
Chelsea Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Nei, jeg skjønner jo forsåvidt hvorfor de gjør som de gjør, ja. Men det gjør jo at jeg gleder meg desto mer til konserten på Sentrum Scene 7. november!
MidnightChildDreamer Skrevet 17. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2008 Nei, at det var en ventet oppløsning er vi vel enig i allesammen. Håper konserten du skal på lever opp til dine forventninger. Jeg så nemlig ekstrakonserten i trondheim, den 6 august, og blei så skuffa .. Og jeg er hardbarka Madrugada fan! Så jeg syns det er ekstra trist at det var den siste muligheten jeg hadde.. Jeg skal fortsette å følge Sivert, selvfølgelig. Både med overskuddmaterialet til Madrugada, og Sivert som soloartist, så tror jeg vi har mye å glede oss til enda
Vera Vinge Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Alt overskuddsmaterialet som de snakker om, gleder jeg meg veldig til For jeg må si meg enig med Sivert i at The Deep End er det dårligste albumet til Madrugada, samt det som var mest ulikt dem. Det siste albumet tok oss tilbake til Industrial Silence/ The Nightly Desease- følelsen. Og det er DET som er MadrugadaFølelsen. Overskuddsmateriale har jeg ikke rukket å tenke på en gang. Gleder meg til det. Selv om det ikke er noen overraskelse at det endelig er slutt, er det trist. Jeg er fornøyd med at jeg i det minste fikk sett dem live tidligere i sommer. Jeg har også lest at de selv er minst fornøyd med "The deep end". Jeg ser jo at det framstår som mer produsert enn de andre albumene, men jeg syns egentlig ikke det gjør noe. En fin avveksling fra det mer rufsete. Jeg liker det albumet veldig godt, selv om jeg er usikker på om jeg klarer å trekke fram én favoritt blandt det de ga ut. Det er vel på sin plass med én av mange Madrugada-favoritter. ( er forresten et fryktelig opptak, men en veldig kul sang, for de som orker å høre.)
Gjest Ansjoni Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Det var veldig trist, men også som forventet. Blir godt, med også utrolig vemodig å se de den 7. november, ta farvel med et band jeg har fulgt i snart ti år. Har sett de utallige ganger, en stor opplevelse hver gang. Må få lov til å dele min desiderte Madrugada-favoritt også da:
Honey Bee Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 (endret) Electric er høyt der oppe ja!!!!! Er selv også veldig glad i The Deep End....the lost gospel og ramona er et par av mine favoritter der. Trodde faktisk at de kom til å fortsatte jeg,de er nesten bedre nå enn de var før.Så de sist i Elverum og billettene til 7 nov henger allerede på kjøleskapsdøra Kanskje kommer Madrugada tilbake engang?.Uansett så er Sivert en fantastisk låtskriver og jeg ser frem til hans soloprosjekter Endret 18. august 2008 av Honey Bee
Gjest Gaby Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Sto på første rad og beundret dem for noen dager siden, fantastisk! Utrolig synd at Robert gikk bort i fjor. Var der på den første solokonserten til Sivert etter begravelsen, det var så rørende og sterkt.. Favoritten, det er umulig å velge. Vocal, Hard to Come Back, Shine, Electric, Quite Emotional, Valley of Deception..
MidnightChildDreamer Skrevet 29. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2008 Sto på første rad og beundret dem for noen dager siden, fantastisk! Utrolig synd at Robert gikk bort i fjor. Var der på den første solokonserten til Sivert etter begravelsen, det var så rørende og sterkt.. Favoritten, det er umulig å velge. Vocal, Hard to Come Back, Shine, Electric, Quite Emotional, Valley of Deception.. Ja, du kan tydelig se, og spesielt på enkelte låter, at bandet er svært preget av Roberts bortgang. Og noe annet ville vært rart... . Valley of Deception ja.. En av de nyere favorittene mine også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå