Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Misa
Skrevet

Jeg trenger desperat noen anbefalinger. Jeg har brukt Libresse Invisible (Rosa) til nå men nå har det begynnt å trenge igjennom når jeg blør.. ..i tillegg synes jeg at det både stikker å klemmer litt når jeg har de på!!

Har også forsøkt med en type Always Ultra uten at det funket noe bedre..

..er det noen som har anbefalinger på bind som er gode å ha på og som tåler en litt over normal (tror jeg da..) blødning..???

Takksam for hjelp :))

MIsa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Always (?) Silk, de er veldig myke.

Gjest Gjest_Madde_*
Skrevet

Bruker Libresse Super Normal.. ..den grønne pakka som er dobbel høyde. De funker for min litt kraftige mens og jeg synes de er behagelige å ha på. Så mye som et bind kan bli da...

Madde

Skrevet

Hmm. Natracare fra helsekost er supre synes jeg, men usikker på om de tåler mer enn de andre.

-Men de er behagelige fordi de ikke er laget av syntetiske materialer, så bede for underlivet og du slipper den dumme soppen som hele tiden kommer med vanlige bind. De koster litt mer, men ikke spesielt mye og du kan jo prøve den som er super eller noe. Plastikk i bunn da, så blodet ikke trenger gjennom bindet.

Skrevet

Jeg bruker ikke bind til vanlig, men etter fødselen brukte jeg de saba-bindene faktisk. De var de aller beste, og føltes ikke klamme i det hele tatt i forhold til libresse/always.

Gjest Borghild
Skrevet

Ingen bind er behagelige. Fysj og føy.

Skrevet

Jeg syns de hvite pakkene fra Always Silk er behageligere enn de vanlige always og libresse-bindene. Nå har jeg slutta med p-piller, så snart er den vanlige mensen tilbake, og da må jeg ty til Always nattbind..

Jeg syns uansett at Always-bindene er bedre enn Libresse sine, og jeg føler meg sikrere med de.

Skrevet

Jeg liker best Libresse sine nattbind, mens jeg foretrekker Always Silk om dagen og slutten av mens.

Skrevet

Hm. Jeg ville ihvertfall unngått "invisible"-typene, fordi jeg synes de er "skarpere" i kantene. Prøv heller de klassiske, tykkere typene, i største størrelse. Hvis de ikke finnes med vinger, kan du jo klistre et truseinlegg på tvers under bindet, akkurat der hvor vingene skulle ha vært. Jeg synes at de klassiske truseinnleggene til Libresse (i stor, grå pakke) er de beste hvis man vil ha noe mykt.

Ser ellers at Saba blir nevnt, de skal visstnok være veldig myke og gode og ikke-sopp-fremkallende. Men jeg kan ikke huske å ha sett annet enn Saba self-sit (de uten teip), og jeg har aldri prøvd dem selv, så jeg aner ikke hvor bra de sitter i trusa.

Ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å holde seg i nærheten av do, bytte ofte, gå på do ofte (det kommer gjerne en ladning i forbindelse med dobesøk). Hvis du ikke vil bruke tampong da, evt. menskopp :).

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg blør en del, og har slått meg til ro med de grønne libressebindene om dagen og nattbindet fra libresse om natten. Har også brukt nattbindene om dagen.

Skrevet

Har aldri funnet et behagelig bind. Får helt mark av å gå med de klamme, klumpete greiene! :frustrert:

Bruker tampong, eller er gravid. ;) Vurderer å teste menskopp når jeg skal på'n igjen med mensen.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Synnøve_*
Skrevet

Jeg har brukt bind og tamponger fra Natracare i flere år og kunne ikke tenke meg å gå tilbake til "vanlige" produkter igjen. De er så behagelige, og det er deilig å tenke på at jeg unngår plast og andre skumle kjemiske stoffer når jeg har mensen. Man vet jo ikke hva alt det kunstige gjør med kroppen på sikt..

Ikke lukter det heller, sånn som det kan gjøre med andre bind. Det er en kjempefordel : )

Kan ikke skjønne at jenter velger noe annet enn Natracare når de finnes på markedet. Jeg kjøper de i helsekostforretninger og noen ganger på nettet.

Skrevet
De er så behagelige, og det er deilig å tenke på at jeg unngår plast og andre skumle kjemiske stoffer når jeg har mensen. Man vet jo ikke hva alt det kunstige gjør med kroppen på sikt..

Det er mulig jeg høres veldig kverulerende ut nå, men jeg lurer på hva slags skumle kjemiske stoffer du tenker på? Når ble plast et skummelt kjemisk stoff?

• 10 måneder senere...
Gjest Gjest_19jente97_*
Skrevet

Jeg bruker den rosa pakken invisible bind, men de lekker

noe sykt om natta, det renner på siden ut av bindet til lårene mine.

men always er jo ganske bra. i de silk bindene.

Gjest antigartner
Skrevet

Før jeg begynte med hormonspiral blødde jeg nok litt mer enn gjennomsnittet. Jeg likte jeg best Libresse Invisible Super Clip (den grønne invisible-utgaven). Synes ikke den hadde så skarpe kanter som den rosa (vet ikke om det er tilfelle, men for meg var den grønne utgaven mer behagelig).

På natten var jeg helt nødt til å bruke nattbind, enten av invisible- eller maxi-typen.

Allways-bindene likte jeg ikke fasongen på.

Saba Self Sit er innmari stort og tykt, og er bare mykt akkurat når du tar det på. Jeg synes "fyllet" i dette bindet klumper seg lett og at bindet selv blir utrolig ubehagelig fordi det er så tykt.

Alternativet på dagtid er å bruke tampong og sikre med et truseinnlegg av den typen som er litt tykkere og har litt oppsugingsevne.

Gjest Gjest_19jente97_*
Skrevet

Noen som vet hvor saba bindene selges ?

og hva de koster ? : -)

Skrevet

Tøybind. Når det gjelder komfort var det som å komme til en helt anner verden, og jeg opplever mindre lekkasjer enn med vanlige engangsbind.

• Liker 1
Skrevet
Jeg trenger desperat noen anbefalinger. Jeg har brukt Libresse Invisible (Rosa) til nå men nå har det begynnt å trenge igjennom når jeg blør.. ..i tillegg synes jeg at det både stikker å klemmer litt når jeg har de på!!

Har også forsøkt med en type Always Ultra uten at det funket noe bedre..

..er det noen som har anbefalinger på bind som er gode å ha på og som tåler en litt over normal (tror jeg da..) blødning..???

Takksam for hjelp :))

MIsa

Grønn libresse er best til daglig og lilla libresse til natta. Føler man blir mindre klam av libresse enn av Always. Always er bedre helt på slutten av mensen, eller helt i starten... Men i blodige perioder er de førstnevnte best :)

Gjest antigartner
Skrevet
Noen som vet hvor saba bindene selges ?

og hva de koster ? : -)

De finnes dagligvarebutikkene, men jeg aner ikke hva de koster.

Jeg ser av et tidligere innlegg at du har problemer med lekkasje på natten når du bruker de rosa invisible-bindene. Hvis du vurderer å prøve et tykt Saba-bind til nattbruk, vil jeg heller anbefale deg å prøve et nattbind (de blå Libresse-pakkene). De tykke Saba-bindene har ikke eksepsjonelt god oppsugingsevne selvom størrelsen skulle tilsi det. De er bare en "bleie" full av fluffy vatt/bomull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...