Gå til innhold

Den unike kjolen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg betalte 14000, men går nok an å få billigere også, kommer an på kjolen vil jeg tro. Vi tok utgangspunkt i en kjole hun hadde bilde av på sidene sine, og gjorde noen endringer, og vips så var den 7000 kr billigere enn om jeg hadde villet ha den helt lik :)

Og den ble minst like fin, eller jeg synes jo min ble finere hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, nå må du kutte ut... Jeg håper du slipper å gifte deg... :spy:

Selvsagt gjemmer du bak å være anonym.... Det i seg selv sier jo sitt. Og skulle jeg gifte meg, tro meg, en av disse hvite "vanlige" kjolene ER ikke meg. Kunne aldri ha giftet meg i hvit kjole, ville ikke ha følt meg vel og det passer ikke til personligheten min.

Egentlig burde jeg ikke svare på slik trolling, jeg vet, men... Jeg synes faktisk kjempesynd på deg som ikke en gang tør stå for det du mener ved å ikke være så anonym som bak et gjestenick.

Rart med det, det er alltid disse gjestene som mener det mest negative...

Skrevet

Selv valgte jeg en kjole med litt størrelse på skjørtet og drapering i siden. Men jeg valgte brede stropper da til mitt forsvar.

Det skal også sies at jeg først hadde sett meg ut en såkalt spesiell kjole med skrukkete stoff, og en veldig røff stil. Da jeg prøvde den var det bare å vrenge av seg igjen.

Mannen min er fotograf og jeg ville derfor finne noe spesielt siden han har sett så mange bruder, men som så mange andre her så endre vi heller opp med en stil vi kler, og en stil vi trives i og som gjenspeiler hvordan vi kler oss til vanlig kanskje. Vanlig og klassisk. Det er vel slik vi er de fleste av oss?

En veninne av meg sverget at hun IKKE skulle ha stroppeløs kjole, og hva endte hun opp med da vi hadde prøvd sikkert 20 kjoler både med og uten stropper og halterneck? Jo, en stroppeløs kjole fordi hele kjolen var den som satt finest. Dette var riktignok en lang og smal kjole...

Ellser må jeg si dere kommer med dårlige eksempler på uvanlige kjoler her altså. Det var mange her med bløtkakeskjørt om de nå ikke var stroppeløse.

Og hva er så spesielt med å velge blå eller rød brodering i kjolen? Jeg syns det er grellt jeg, og du skal jammen kle fargen godt for å bære den vakkert på en slik dag....

Nei, jeg syns alle bruder skal få velge den kjole som sitte rpenest på dem i sin helhet jeg. Jeg har sett mange grufulle eksempler på bruder som ikke kjenner kroppen sin godt nok til å klare å velge den peneste kjolen til seg selv.

Jeg mener at med den rigtige kjolen skal man ikke trenge spesialbestillt undertøy under.

Det værste jeg ser er imidlertid disse kjolene med knyting bak, der bruden har en for stor kjole og snører til slik at ryggen ikke ser ut som en trekant, men som en dråpe...... Da er det tydelig feil kjole!

Skrevet

Jeg er helt enig med Leo.

Da jeg skulle lete etter brudekjole var det helt håpløst å finne noe som ikke var stroppeløst.

Jeg fant til slutt min drømmekjole - en Unity Bride-kjole designet av Vibecke Sletten. En nydelig enkel kjole i silkeduchesse med ermer og uten bløtkakeskjørt.

Skrevet

Nå skal ikke skryte på meg av at jeg har vært i mange bryllup og sett mange like kjoler. Likevel har jeg valgt en kjole som er stroppeløs og som nok går under Leos betegnelse. Men, jeg kunne ikke vært mer fornøyd!! En dag vil jeg føle meg tynn, føle at jeg har store pupper, og føle meg så vel! Det gjør jeg i den kjolen. Kjolen i seg selv er kanskje ikke den fineste, men av de kjolene jeg prøvde, så var det absolutt den kjolen som så finest ut på meg. Ser at mange andre synes disse kjolene er kjedelig og oppskrytt, men min kjole er virkelig meg, og da får gjestene bare tåle at de har sett noe som ligner før:)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Nå skal ikke skryte på meg av at jeg har vært i mange bryllup og sett mange like kjoler. Likevel har jeg valgt en kjole som er stroppeløs og som nok går under Leos betegnelse. Men, jeg kunne ikke vært mer fornøyd!! En dag vil jeg føle meg tynn, føle at jeg har store pupper, og føle meg så vel! Det gjør jeg i den kjolen. Kjolen i seg selv er kanskje ikke den fineste, men av de kjolene jeg prøvde, så var det absolutt den kjolen som så finest ut på meg. Ser at mange andre synes disse kjolene er kjedelig og oppskrytt, men min kjole er virkelig meg, og da får gjestene bare tåle at de har sett noe som ligner før:)

Er så hjertens enig med deg. Ta den kjolen du liker uavhengig om den er stroppeløs eller ikke. Egene meninger har aldri vært å forakte. Men dessverre er det litt så at begynner en å løpe så følger de andre etter. Så har vi mennesker vært fra tidenes begynnelse.

Og jeg har ikke valgt en stroppeløs kjole. Men den kjolen jeg følte var meg. Så får de andre si hva de vil om kjolen - for jeg følte meg vakker :)

Skrevet
For ikke å snakke om You Raise Me Up :fnise: Heller tusen stroppeløse kjoler på feil kropp enn enda en versjon av denne sangen.

From This Moment On har også etter mitt inntrykk blitt fullstendig oppbrukt i bryllupssammenheng. Synes minst annenhver brud bare MÅ ha denne sangen med.

Forøvrig veldig enig med Leos hovedinnlegg. Jeg synes også de fleste brudekjoler er veldig like.

Kanskje litt på siden, men jeg tror også at mange bruder burde hatt mer fokus på kroppen sin framfor selve brudekjolen. Det virker som mange blir veldig opphengt i at de må ha akkurat DEN kjolen, uten å bry seg med at den faktisk ikke kler kroppsformen i det hele tatt. Da hjelper det i grunnen ikke hvor fin eller dyr kjolen var.

Skrevet
Nå skal ikke jeg gifte meg, men så langt tror jeg denne kjolen er en av de vakreste jeg har sett.

Synes det var en fin kjole så absolutt. Bedre enn mange av de hvite kjolene som florerer der ute.

Er enig med Leo.

Da jeg og mannen giftet oss for snart 2 år siden, var jeg vel egentlig ikke så mye i tvil om at jeg skulle få sydd meg kjole. Tittet på nette og i butikker, men fant ingen jeg likte. Prøvde faktisk flere kjoler også, men ingen av dem var noe fine på meg. Min kjole ble derfor en helt annen en hva man ellers ser der ute: mørk flaskegrønn i victoriansk stil, med krave og 3/4 lange ermer. Ble veldig fornøyd og har fått ekstremt mange komplimenter for den.

Skrevet
Signerer den. Vel, kjolene kan være flotte, vakre og vidunderlige, men det blir så kjedelig når alle har den hjerteformede bysten, festing i siden av midjen og drapert slør.. Blæ.

Ikke ta dere nær dere som velger sånne kjoler, misforstå meg rett! Dere ser slående vakre ut, men det blir litt... tørt. I lengden. :)

Men herregud da.. man gifter seg en gang, og det er den ene kjolen den ene gangen som teller for den ene personen.. Ikke hva alle de andre som giftet seg samme året gikk med?????

og da jeg skulle ut å finne kjolen min gikk jeg ikke med et spesielt bilde i hodet om hvordan den skulle se ut... men gikk etter en kjole som passet min kropp. Og dersom jeg er finest i en stroppeløs kjole, skal jeg da velge en annen type kjole fordi kjipe gjester som deg sitter å tenker at den er kjedelig.. ??? (Hadde jeg satt på to enkle stropper for å tekkes folk som deg så hadde du nok ikke lagt merke til det en gang, fordi det var jo bare en liten detalj på lik linje med forskjellige perlemønster) Fordi DU har vært i to andre bryllup hvor bruden hadde samme fasong på kjolen? Det finnes faktisk ikke så voldtsomt mange forskjellige fasonger på kjoler heller... og folk velger den som er finest på..

Jeg gifter meg for min og min manns del, ikke for gjestene.. og sitter gjestene der å er negative om sånne ting så har de enten være i litt for mange bryllup ( er det en hobby dere har å snike dere inn på x antall vielser i løpet av året for å kritisere kjolen) eller så er dere misunnelige på at dere selv ikke står der som brud...

get over it.. gled deg heller på brudens vegne at hun har funnet en kjole hun vil ha.. så kan du gå med det du vil.... som kanskje også er litt kjedelig??? og kanskje du også ser bilde av deg selv om 10 år og da er det andre som ler av deg? Fordi klærne dine er SÅÅÅ 2008...

Skrevet
Jeg skjønner heller ikke hvorfor "alle" skal ha stroppeløse kjoler.

Manger er skriver at det er kjoler som passer de fleste.. Her er jeg VELDIG uenig. Syns faktisk det er veldig få som passer disse kjolene. Disse kjolene er finest på de som har litt smale skuldre og pupper med minst c-cup som er plassert perfekt. Har sett så mange tilfeller der puppepartiet har blitt helt feil. Hvis man har brede skuldre eller puppene "langt nede", så blir det altfor mye bar hud som tar fokuset fra kjolen. Har også sett mange med litt små pupper der det ser ut som om kjolen er altfor stor. Man bør ha såpass pupper at de fyller ut kjolen, slik det ser ut som om disse er med og bærer den. Litt fyldige damer er ofte kjempefine i sånne kjoler.

Syns også det ser ubehagelig ut med sånn kjole når den etter min mening ikke passer til kroppen.. Jeg kunne aldri hatt sånn kjole. Har verken pupper eller hofter til å bære den, så måtte sikkert ha strammet den så veldig at jeg nesten ikke kunne puste for at den ikke skulle ha sklidd ned.

Det er veldig fint med sånne kjoler på de som har kroppen til det. Men på de andre så blir det ofte helt tragisk..

Brudekjoler henger ikke på puppene... det er "seletøy" på innsiden som gjør at den henger på hoftene, og ryggen... og dermed er behagelig å gå med.. til tross for at det er store kjoler med mye stoff... nå har ikke jeg enormt skjørt, men det er stort nok.. og kjolen er MYE bedre å gå med en noen andre selskapskjoler jeg har prøvd... og selv om det er knytting bak er den ikke så stram at jeg ikke kan puste... men faktisk veldig behagelig.. gjør at en med god "samvittighet" kan slappe av i magen og puste... i forhold til en kjole som er løs i stoffet... da hadde jeg hatt større problemer med å ha god holdning og puste riktig, ettersom jeg hadde vært mer obs på om magen stakk ut etc..

ser på poenget at ikke alle kjoler trenger å være like.... men dersom en absolutt vil ha noe heeelt spesielt, så bør dere tegne en selv og gå til sydame for å ordne det.... ellers så finnes det mye spesielt på nettet... er bare å søke i vei..

poenget er vel at alle skal finne en kjole de liker selv.. og ikke bry seg så voldtsomt om verken motebilde eller hva alle andre synes... men er virkelig utvalget i brudebutikker sååå dårlig?? alle bryllup jeg har vært å sett i har hatt vidt forskjellige kjoler, selv om de har vært stroppeløse... men skjørt, fasong, drapering og stoffvalg har vært helt forskjellige... og to like kjoler ser fort helt forskjellige ut på forskjellige mennesker...

Skrevet

Bunadsstas med krone og det hele kan være skikkelig flott for det rette paret. Men så veldig unikt, er det vel ikke...

Skrevet

Men herregud da kvinnfolk! Hva er unikt for tiden??? Hva er ikke brukt opp? Hvem har ikke giftet seg i en svart og rød kjole som gikk til knærne? Hvem har ikke hatt på seg den største bløtkakekjolen med tiara og det hele? Giftet seg i noe som liknet sexy undertøy?

Bruder skal få velge hva de selv vil gå i, og folk som faktisk gidder diskutere at kjolen er et kjedelig valg? Det er jo ikke dere som går med kjolen! Ja, diskuter at folk ikke kan sin egen kroppsfasong, og at de i salonger ikke har godt nok utvalg og ikke klarer å hjelpe bruder med å finne en kjole som passer deres kropp! Og egentlig, når jeg tenker meg om, hva så om kjolen passer hennes figur? Den passer tydeligvis henne fordi hun har valgt den ut, og hun er lykkelig!

Jeg kan gå med på en ting, og det er de som mener de har funnet den "unike" kjolen når det selges flere hundre av den sommeren. Det jeg ikke forstår er hvorfor man bryr seg så voldsomt? Er ikke poenget at man skal være glad for brudeparets vegne, de har funnet kjærligheten (eller, ihvertfall 50% sjanse for det :hoho:), om hun skryter i forkant av sin fantastiske og unike kjole kan vel vi bare jatte med? Hvor mye energi tar det deg å gjøre et annet menneske litt gladere?

Skrevet

Jeg har samme inntrykket. Det meste du finner i brudesalonger er stroppløsekjoler med stort skjørt. De kjolene som er enklere er få og er ofte helt sjarmløse! Dermed må en over i vanlige butikker... Men da er det nesten umulig å få noe som i det hele tatt minner om en brudekjole.

Hvorfor tar ikke brudesalongene inn kjoler med f.eks fint fall i skjørtet?

Tar gjerne i mot linker med "alternative" brudekjoler.

Skrevet

bare så dere vet det alle der som ler så fælt av oss som giftet oss på 80-tallet...

jeg giftet meg midt på 80-tallet og kjolen min er skremmende lik kjolene som de fleste gifter seg i i dag. MEN, jeg følte meg unik den dagen og når jeg ser bildene den dag i dag, så synes jeg jaggu meg at jeg var det også :-) selv om det nok var flere som giftet seg samtidig, som hadde ganske så lik kjole som meg.

Skrevet

Jeg skal ha stroppløs kjole, det har jeg alltid ville hatt. Ikke bare fordi det er blitt så populær idag.

Men jeg vil si at min kjole er unik :) Ikke en typisk stor bløtkakekjole.

Har ikke sette en kjole som ser ut som min+ at den er egentlig ikke brudekjole.

Gjest lillacamilla
Skrevet

Det blir jo med brudekjoler som det er med annen mote, "alle" liker det etterhvert, uansett. Som skinny-jeans. Synes dette så fryktelig rart ut i begynnelsen, men nå er jeg selv den stolte eier av flere par. Og "alle" bruker dem, nesten uavhengig av figur. Har selv valgt en kjole som er et lite stykke fra stroppeløs med stort skjørt, fordi jeg akkurat denne dagen ikke ville følge malen. Men må jo innrømme at det var vanskelig å ikke bli trukket mot disse kjolene, som er i stort flertall, og som jeg har blitt "hjernevasket" til å like :fnise:

Skrevet

Er nok litt negativ til de stroppeløse kjolene jeg også.... kjolen var stroppeløs, det blir beskrivelsen uansett hvor flott kjolen var..

Noe jeg synes er litt dumt er kanskje veldig "feil" bruk av kjolene.

Foreksempel å bruke dem i januar uten ytterplagg og dermed ser blå ut på bildene.

Har også sett en del eksemple hvor alt hvelter litt over kanten og kjolen ikke passer til krioppen.

MEN for all del har vert mange strålende bruder med stroppeløse kjoler altså. Viktigste er fortsatt at man føler seg vel, liker den selv og velger litt riktig kjole etter fasong.........

Gjest brud 2009
Skrevet

En artikkel for anti-stroppeløs-kjole forkjemperne:

http://www.sfisonline.com/cgi-bin/article....91.DTL&type

Jeg skal selv gifte meg om ett år, og innser at kjolejakten kan bli vanskeligere enn jeg hadde trodd. Var på brudeshow i helgen og fikk se i nærheten av 60 kjoler, minst 80 % var stroppeløse varianter av kjolen som "alle" gifter seg i, og jeg likte ikke de andre heller...

Kanskje den beste løsningen er å få noe sydd, så lenge etterspørselen styrer utvalget flommer det over av stroppeløse kjoler med a-linje eller prinsesseskjørt.

Skrevet
Alle bruder jeg leser om her inne er enten på jakt etter den ultimate kjolen eller har funnet den. Brudene i de bryllupene jeg har vært i de siste årene har sikkert også vært hellig overbevist om at de har funnet kjolen med stor K.

Det rare er at 99% av disse "drømmekjolene" er stroppeløse og har stort skjørt enten bruden er 1,6 m. høy og veier 90 kg. eller 1,80 og veier 2,5 gram evt. omvendt.

Jeg har nå sett omtrent 15 "unike" (Og utvilsomt dyre!) brudekjoler på bruden og jeg ser faktisk ikke forskjell.

Om to uker skal jeg i bryllup igjen og får jeg se en brud til i de stroppeløste, fantasiløse greiene, så tror jeg at jeg kaster opp! :ler:

Ser dere ikke at om 10 - 15 år så kommer vi til å le oss fillete av disse kjolene "alle" måtte ha akkurat som vi nå ler av brudebildene fra 80-tallet?

Jeg ler ikke for å være ekkel! Jeg synes bare det er litt morsomt...

Det kalles mote !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...