Ennah Skrevet 14. august 2008 #41 Skrevet 14. august 2008 (endret) Hva synes dere om denne? Den er det ikke en eneste av på finn.no hvertfall Bildet er slettet i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator. Endret 14. august 2008 av Veslejenta
Jade Skrevet 14. august 2008 #43 Skrevet 14. august 2008 Hva synes dere om denne? Den er det ikke en eneste av på finn.no hvertfall Jo, den var fin. Men jeg går utifra at det er en mamma-kjole?
Ennah Skrevet 14. august 2008 #44 Skrevet 14. august 2008 Nei det er vel ikke en mammakjole selv om den ikke har korsett-topp? Empireliv heter det. og her kan det spises og drikkes uten pusteproblemer.
Kara W Skrevet 14. august 2008 #45 Skrevet 14. august 2008 Enig med trådstarter. Helt jævlig det meste som er der ute. Stive syntetiske stoffer og stroppeløst og store underskjørt. Alle ser like ut. Jeg synes de peneste brudekjolene er som de man finner hos http://www.sadoni-couture.com/ Det var fine kjoler, men jeg syntes ikke de var spesielt "brudete". Ville følt meg mer brud i en av disse masseproduserte stroppløse sakene, enn i en av de. Men jeg synes at de du linket til stort sett var penere. Når det er sagt skal jeg ikke gå for den tradisjonelle kjolen, selv om jeg forsådvidt har den "typiske" kroppen med store pupper og litt hofter og en midje som kunne være gøy å "snøre inn". Dette fordi jeg har vært i nok bryllup til å få med meg at pusting og spising er en luksustilstand i slike kjoler, bevegelse er klønete og kjolen er for tung til å henge oppe uten at bruden får "hipserefleks" på grunn av stroppene som ikke er der. Jøss, det hadde jeg aldri tenkt på. Jeg hadde synes kjolen hadde vært ubehagelig å gå med fordi jeg hadde følt meg utilpass, men ikke fordi selve kjolen er ubehagelig. Men det har kanskje noe med hva man er vandt med. Jeg har mindre enn 3 mnd på å finne meg en kjole når den tid kommer. Jeg har ikke tid til å få noe skreddersydd eller bestille noe unikt hverken her eller der. Jeg må rett og slett se hva de har, hva som ser bra ut på min figur ( Det er fult mulig å få en brudekjole sydd på under tre måneder. Det er bare de store salongene som skal ha et år på seg. De fleste skreddere klarer det på mye mindre tid.
Licota Skrevet 14. august 2008 #46 Skrevet 14. august 2008 Her er det jo et flust av kjoler med stropper: http://www.brudekjole.net/products.asp?cat=16
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #47 Skrevet 14. august 2008 Fordi vi har forskjellig smak og opfatning av hva som er pent og hva som ikke er så pent! Det jeg liker liker kanskje ikke du osv.... Leos poeng er kanskje heller at de fleste IKKE har så forskjellig smak, når de ender opp med nesten like kjoler alle sammen. Når det er sagt har jeg vært i mange bryllup de siste to-tre årene, og både de som har hatt typisk mote-kjole (stroppeløs hvit Maggie Sottero-liknende) og de som har vært mer originale (farger, ermer, fasong - ei hadde skikkelig marengskjole og så dødsmorsom - noe hun er - og søt ut) har vært riktig så nydelige bruder. Jeg pleier ikke å le av brudebilder fra 80-tallet heller jeg, men kanskje litt av pastellkledde brudgommer
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #48 Skrevet 14. august 2008 Jeg synes Leo har et svæt godt poeng. Kanskje litt lite sensitiv men sånn er et nå. I tillegg vil jeg gjerne få benytte anledningen til å oppfordre brudepar til å velge andre ting enn Efeserne og Høysangen til tekstlesing. jeg tror internettsyken rammer mange, prestene har ofte et svært godt utvalg å foreslå som høytlesing i kirken (om man ikke skal være så vill og gæern at man faktisk leser den store kloke boken selv). For ikke å snakke om You Raise Me Up Heller tusen stroppeløse kjoler på feil kropp enn enda en versjon av denne sangen.
Meteline Skrevet 14. august 2008 #49 Skrevet 14. august 2008 Uffda, jeg har nok gjort meg skyldig å velge en av disse kjedelig kjolene som alle har.... Jeg har aldri hatt en brudekjole på meg før jeg prøvde kjolen min, ikke har jeg vært i så voldsomt mange bryllup heller - det jeg husker er at brudene var utrolige vakre. Men da jeg prøvde den stroppeløse kjolen var den som skapt for meg - den skjulte de nordiske hoftene og fremhevet en middels byste og man skal kanskje ikke si det høyt, men jeg ble vakker jeg og. Jeg følte meg vel og gleder meg til å bruke den. Det er helt greit at gjestene våre ikke husker hvordan kjolen ser ut i ettertid, men sannsynnligvis husker de gleden og lykken som jeg kommer til å utstråle den dagen Men for å ha mitt på det tørre - jeg hadde sett for meg en annen kjole, veldig vakker og litt mer anderledes enn alle de andre. Jeg prøvde den og det ble bare stygt!!! Hverken jeg eller kjolen hadde godt av hverandre
Licota Skrevet 14. august 2008 #50 Skrevet 14. august 2008 (endret) Uansett hva alle andre tenker og tror, det viktigste er at bruden føler seg vakker og er midtpunktet. Endret 14. august 2008 av Licota
Gjest Forlover Skrevet 14. august 2008 #51 Skrevet 14. august 2008 Nå skal ikke jeg gifte meg, men så langt tror jeg denne kjolen er en av de vakreste jeg har sett. Nei, nå må du kutte ut... Jeg håper du slipper å gifte deg...
Jade Skrevet 14. august 2008 #52 Skrevet 14. august 2008 Hvorfor det? Jeg synes den lilla kjolen var kjempefin! På rette personen hadde denne vært helt perfekt. Jeg hadde nok godt for noe mer hvitt/champagne, men synes altså denne var kjempenydelig!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #53 Skrevet 14. august 2008 Er delvis enig i det du sier Leo. Kan bli litt kjedelig i lengden og det kan innimellom være vanskelig å si at kjolen virker unik. Jeg er en av de som gjerne vil ha f.eks. lange blondeermer på min kjole, men vis meg den salongen som har det og som finner en som passer meg. Sliter med å finne en salong som kan gi meg noe annet enn stroppeløs kjole med drapering i livet. Og alle sier jo at denne draperingen er vidunderkuren for de ekstra cm på midjen som helst skal være så skjult som mulig denne store dagen. Har blitt pepret ørene fulle om at jeg på død og liv må ha denne draperingen, og da er de fleste kjolene stroppeløse. Når det er sagt så tror jeg ikke helt på at vi kommer til å le av den trenden som har vært med med disse kjolene. Den er for enkel og klassisk til å bli en tidsepoke vi gjerne vil glemme. Tror ingenting kan slå 80-tallet uansett.
Markjordbær Skrevet 14. august 2008 #54 Skrevet 14. august 2008 Jeg har mindre enn 3 mnd på å finne meg en kjole når den tid kommer. Jeg har ikke tid til å få noe skreddersydd eller bestille noe unikt hverken her eller der. Jeg fikk skreddersydd "unik" kjole på drøye 2 måneder, dvs mitt første møte med sydama var 5. mai, og kjolen var klar til henting 10. juli. Jeg vil anbefale henne på det varmeste, hun lytter til dine ønsker, kommer med mange gode forslag, og tar deg med til stoffbutikken hvis det er noe spesielt du vil ha. Og ikke minst så er hun veldig flink www.goddess.no (holder til i Oslo)
Tusenfryd Skrevet 15. august 2008 #55 Skrevet 15. august 2008 Uansett hva alle andre tenker og tror, det viktigste er at bruden føler seg vakker og er midtpunktet. Nemlig!
Leo Skrevet 16. august 2008 Forfatter #56 Skrevet 16. august 2008 Selvfølgelig må alle få lov til å gifte seg i det de føler seg mest vel i. Noe annet har jeg aldri ment. Det jeg mener er at kjoler som en hver brudesalong har som "hyllevare" aldri kan bli unike slik mange påberober seg. 80-tallskjolene var dessuten å betrakte som "klassiske" på sin tid og det falt nok ingen inn at de skulle bli gjenstandt for fnis og latter 15 - 20 år senere...
Mo9qa Skrevet 16. august 2008 #57 Skrevet 16. august 2008 Hehe... Dette innlegget kunne jeg skrevet selv... Driver og titter etter kjoler om dagen, og synes alle ser helt like ut! Er ikke det at jeg er nødt til å skille meg så voldsomt ut... Men jeg ser liten mening i å se på og prøve en drøss med kjoler som for meg ser ut som samme kjolen. Har en helt klar formening om hvordan "min" kjole skal se ut, men lurer på om jeg må sy den selv...
nettengel Skrevet 16. august 2008 #58 Skrevet 16. august 2008 . Jeg er en av de som gjerne vil ha f.eks. lange blondeermer på min kjole, men vis meg den salongen som har det og som finner en som passer meg. Sliter med å finne en salong som kan gi meg noe annet enn stroppeløs kjole med drapering i livet. Og alle sier jo at denne draperingen er vidunderkuren for de ekstra cm på midjen som helst skal være så skjult som mulig denne store dagen. Har blitt pepret ørene fulle om at jeg på død og liv må ha denne draperingen, og da er de fleste kjolene stroppeløse. Hei Lilly har kjoler med blondeer som er nydelig http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=1
Markjordbær Skrevet 16. august 2008 #59 Skrevet 16. august 2008 (endret) Nettengel: http://www.goddess.no/plogger/index.php?le...cture&id=84 http://www.goddess.no/plogger/index.php?le...cture&id=83 denne er jo søt Virker som de fleste her bare vurderer salongene, hvorfor ikke gå til en designer? Det gjorde jeg og kunne ikke blitt mer fornøyd! Endret 16. august 2008 av Markjordbær
Gir Skrevet 16. august 2008 #60 Skrevet 16. august 2008 Nettengel: http://www.goddess.no/plogger/index.php?le...cture&id=84 http://www.goddess.no/plogger/index.php?le...cture&id=83 denne er jo søt Virker som de fleste her bare vurderer salongene, hvorfor ikke gå til en designer? Det gjorde jeg og kunne ikke blitt mer fornøyd! Hvor dyrt var det å gå til en designer da? Det høres dyrt ut, men er kanskje ikke så verst?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå