Gå til innhold

Den unike kjolen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor "alle" skal ha stroppeløse kjoler.

Manger er skriver at det er kjoler som passer de fleste.. Her er jeg VELDIG uenig. Syns faktisk det er veldig få som passer disse kjolene. Disse kjolene er finest på de som har litt smale skuldre og pupper med minst c-cup som er plassert perfekt. Har sett så mange tilfeller der puppepartiet har blitt helt feil. Hvis man har brede skuldre eller puppene "langt nede", så blir det altfor mye bar hud som tar fokuset fra kjolen. Har også sett mange med litt små pupper der det ser ut som om kjolen er altfor stor. Man bør ha såpass pupper at de fyller ut kjolen, slik det ser ut som om disse er med og bærer den. Litt fyldige damer er ofte kjempefine i sånne kjoler.

Syns også det ser ubehagelig ut med sånn kjole når den etter min mening ikke passer til kroppen.. Jeg kunne aldri hatt sånn kjole. Har verken pupper eller hofter til å bære den, så måtte sikkert ha strammet den så veldig at jeg nesten ikke kunne puste for at den ikke skulle ha sklidd ned.

Det er veldig fint med sånne kjoler på de som har kroppen til det. Men på de andre så blir det ofte helt tragisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Leo har et svæt godt poeng. Kanskje litt lite sensitiv :) men sånn er et nå. I tillegg vil jeg gjerne få benytte anledningen til å oppfordre brudepar til å velge andre ting enn Efeserne og Høysangen til tekstlesing. jeg tror internettsyken rammer mange, prestene har ofte et svært godt utvalg å foreslå som høytlesing i kirken (om man ikke skal være så vill og gæern at man faktisk leser den store kloke boken selv). Salmer finnes også tonnevis av. Det finnes også flere egnete både brudemarsjer og gode ting å bruke som solonummer.

Jeg sier ikke man MÅ ha et bryllup (inkl kjole og kake) som er utenfor det mest vanlige - overhode ikke! - men jeg tror kanksje mange ikke er klar over hvor tradisjonelle og mainstream de er. Og med tanke på alt arbeid som legges i en slik dag - OTT virkelig - så kan det jo være greit å vite.

I sommer har jeg vært i et svært pent vestkantbryllup samt et digert bondebryllup nordpå - lokalene var ulike - ellers var både kjolen, salmene, marsjene, solonumrene, teksten i kirken, samt kaken, helt lik for oss andre. Og begge hadde i forkant lagt vekt på hvor unike de var.

Skrevet

Jeg skal også gifte meg, og har hatt én ting klart: jeg skal ikke ha stroppeløs kjole! Alle har det for tiden, enten de kler det eller ikke. Og jeg har sett mange kjoler, men har store problemer med å finne noe som er stroppeløst. Til slutt har jeg endt opp med å få tegnet en selv, og den har armer faktisk..

Jeg synes dagens brudekjolemote er direkte stygg.

Skrevet

Jeg tenker det samme som Leo hver gang jeg ser en stroppeløs prinsessekjole. Med eller uten snøring, med eller uten perler, med eller uten draperier, det er samme kjolen i mine øyne. Men så tror jeg ikke jeg er målgruppen for denne typen kjoler, så det er vel egentlig ikke interessant hva jeg mener...

Skrevet

Brudekjolemoten idag er veldig ensidig, ja. Det var veldig vanskelig å finne noe som ikke var stroppløst med A-skjørt.

Jeg ønsket meg Den Store Prinsessedagen , men syntes det var vanskelig å finne en kjole som passet. At de kjolene som er nå er bløtkakete er jeg ikke enig i.

Jeg tror ikke vi kommer til å le av disse kjolene, på samme måte som vi gjorde av kjolene på 80-tallet. Men vi kommer nok til å synes at de var rare, og sannsynligvis noe kjedelige.

Skrevet

Jeg er en av de som skal ha den typiske stroppløse prinsessekjolen og er veldig fornøyd med det valget. Jeg ser selvfølgelig poenget til alle dere som er lei av disse kjolene, for det er jo tross alt disse som dominerer de aller fleste bryllup idag. Jeg er kanskje inhabil, for jeg synes stroppløst er pent, men jeg føler iallefall at jeg har valgt en kjole som passer min kropp best...

I utgangspunktet hadde jeg falt for en mer alveaktig kjole med lange ermer, men den ble rett og slett håpløs på min figur. Jeg har ganske store pupper og det så rett og slett veldig klemt ut... Nå bruker jeg også stort sett tubekjoler ellers i hverdagen, så det var ingen overraskelse for meg at dette satt best på min kropp. På min kjole som er så stor i skjørtet (mer enn vanlig tubekjole-stor-i-skjørtet) ville det nok ikke sett så veldig bra ut med små pupper og små hofter...

Jeg synes forøvrig jeg ser mange kjedelige brudekjolevalg, samtidig som jeg også ser mange flotte brudekjolevalg både med ermer, halterneck, tube og det som måtte finnes... Alt handler vel i brunn og grunn om personen som bærer kjolen... Men det er mitt synspunkt :)

Skrevet

Enig med trådstarter på mange måter, men ikke fullt så negativ kanskje. Folk må jo velge det de liker best og føler seg komfortable i. Men jeg er enig i at 95% av brudekjolene jeg så på da jeg lette etter min, var veldig like og skilte seg ikke ut på noen måter. Men det kommer jo an på øyet som ser. Tydeligvis er det jo mange som liker de "vanlige" kjolene. Og kjolen er jo ikke vanlig for bruden som aldri har hatt på seg en brudekjole før. De stroppeløse prinsessekjolene kan jo fremheve kroppens former på en veldig fin måte som gjør at bruden føler seg vakker i den, og det er jo det viktigste.

For meg personlig føltes det feil å velge en slik kjole, og jeg gikk for brede stropper og middelalderstil.

Gjest 2småtroll
Skrevet

Ja.. Jeg har både brede skuldrer og store pupper.. Og den kjedelige ordinære - og akk så vanlige stroppeløse kjolen - satt som et skudd på meg. I motsettning til noen av disse med skuldrebånd og ermer.. Fikk meg å se ut som en hockeyspiller. Så hvorfor i allverden valgte jeg denne utgåtte kjolen - som er blitt allemannseie - fordi jeg trivdes i den. Enkelt og greit.

Hvorfor er det så viktig å være unik og skille seg fra mengden for gjestene i ditt eget bryllup? Jeg gifter meg jo ikke fordi gjestene skal synes at jeg har tidenes kjole og den mest spesielle festen. Og ikke syns jeg det er så viktig å strebe for å overgå alle andre bryllup jeg har vært i. Dette er mitt eget - som jeg velger å ha på min møte.. unik eller ikke.. det er vel ikke der hovedtyngden skal ligge? Jeg går ikke med forventninger at akkurat min kjole er den gjestene skal prate om i årene som går.. men at det er en kjole jeg følte meg vel i. Og trives jeg og føler meg vel - så er det nok lettere for gjestene å trives i vårt selskap ;)

Syns folk bør velge den kjolen de liker - og ikke den kjolen mann i gata mene de bør like. Alle er vi vel unike uavhengig av alle disse prinsesse kjoler

Skrevet

Jeg er helt enig! Er lei av å se alle disse like brudene overalt. Har såvidt begynt å se etter kjole selv, og ser jo det er nettopp disse kjolene det er mest av i salongene. Skrekk og gru:

/Users/hanne/Desktop/891.jpg

Selv liker jeg denne:/Users/hanne/Desktop/1173.jpg

Kan ikke andre komme med eksempler på kjoler som ikke alle andre har?

Skrevet

Enig med trådstarter. Helt jævlig det meste som er der ute. Stive syntetiske stoffer og stroppeløst og store underskjørt. Alle ser like ut. Jeg synes de peneste brudekjolene er som de man finner hos http://www.sadoni-couture.com/

Skrevet

Jøss ante ikke at dette var noe å hisse seg sånn opp over? :skratte:

-Lillesiri (som har kjøpt en kjedelig stroppeløs kjole med stort skjørt og draperinger i livet) :hjerter_rundt:

Skrevet
Enig med trådstarter. Helt jævlig det meste som er der ute. Stive syntetiske stoffer og stroppeløst og store underskjørt. Alle ser like ut. Jeg synes de peneste brudekjolene er som de man finner hos http://www.sadoni-couture.com/

:hoho: de der har jeg virkelig sett lekker ut i.... Må bare justere kroppsfasongen litt

Problemet med slike kjoler og generelt kjoler i denne katagorien er at de ikke er ment for folk med bryster. Det er rett og slett ikke plass til de.

Skrevet

Var masse nydelig kjoler her, men må jo påpeke at også en stor andel av disse er stroppeløse selv om de ikke har stort skjørt... :)

Skrevet
Faktisk veldig enig med Leo her. Når jeg ser etter brudekjole ser jeg etter alt som IKKE er stroppeløst. Har rett og slett ikke lyst å ha nesten lik kjole som alle andre bruder..

Jeg også! Alt unntatt enkel, hvit, stroppeløs med litt perler eller stener øverst ved brystet og nedover kjolen... Det verste er at det sikkert er det jeg ender opp med, for det må jo være en grunn til at alle velger det? At det kler veldig mange kroppsfasonger etc?

Skrevet

Hvorfor stroppeløs kjole, timeglassfasong og stort skjørt? Rett og slett fordi brudemoten henger litt igjen i den moten som var for et par år siden, der man skulle ha veldig framhevet midje og synlig store pupper (barbie?)... Akkurat nå er moten litt på vei over i noe annet, og jeg kan ikke noe for at jeg tilstadighet ser jenter og tenker "er hun gravid, eller?" rett og slett fordi jeg ikke er vant til at kvinner viser fram og er stolt av sin lille, naturlige "kulemage" (som forsåvidt er naturlig og uten barn i på meg også...). Mote er en vanesak og mennesker er vanedyr.

Når det er sagt skal jeg ikke gå for den tradisjonelle kjolen, selv om jeg forsådvidt har den "typiske" kroppen med store pupper og litt hofter og en midje som kunne være gøy å "snøre inn". Dette fordi jeg har vært i nok bryllup til å få med meg at pusting og spising er en luksustilstand i slike kjoler, bevegelse er klønete og kjolen er for tung til å henge oppe uten at bruden får "hipserefleks" på grunn av stroppene som ikke er der. Og en brud som står og løfter på puppene sine mens hun holder tale til sin nye ektemann er ganske vanskelig å ta seriøst. :fnise: (og forresten, jeg tror ikke folk kommer til å le av denne tidens mote, jeg tror de kommer til å himle med øyene av at folk orket å presse seg gjennom dette i motens navn)

Og selv om det høres ut som om jeg er den modellbærta som kler alt og dermed ikke burde åpne kjeften om utseende sitt, har jeg mine problemer jeg også. Jeg har korte bein og lang rygg, så om jeg faktisk i ørska hadde puttet meg selv i en slik motekjole, hadde jeg på grunn av livplasseringen sett ut som om noen hadde prøvd seg på litt tidlig picasso-stil (med lang rygg kommer også lange armer...).

All respekt i verden til de som ønsker å følge moten og passe inn i tidens motebilde, men jeg personlig får min kjole spesialsydd... :kaffe:

Skrevet (endret)

Jeg har mindre enn 3 mnd på å finne meg en kjole når den tid kommer. Jeg har ikke tid til å få noe skreddersydd eller bestille noe unikt hverken her eller der. Jeg må rett og slett se hva de har, hva som ser bra ut på min figur (som går ut ved pupper og hofter, og inn i livet, fordelt på 160cm høyde). Jeg må ha snøring, siden jeg da ammer, og jeg ikke vet helt hvordan størrelsen er hverken på pupper eller liv, når dagen min kommer. Jeg ser for meg noe halterneck, men det er jo ikke sikkert at jeg finner noe slikt - og kanskje det ikke kler meg heller. Så hvis jeg ender opp med en stroppeløs kjole med stort skjørt fordi det er den som jeg føler med fin i. Så bryr det meg ikke en centimeter hvor vanlig andre måtte synes den er :)

Endret av Jade
Skrevet (endret)

skrekkeksempel:

Bildet er slettet i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...