Gå til innhold

Den unike kjolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle bruder jeg leser om her inne er enten på jakt etter den ultimate kjolen eller har funnet den. Brudene i de bryllupene jeg har vært i de siste årene har sikkert også vært hellig overbevist om at de har funnet kjolen med stor K.

Det rare er at 99% av disse "drømmekjolene" er stroppeløse og har stort skjørt enten bruden er 1,6 m. høy og veier 90 kg. eller 1,80 og veier 2,5 gram evt. omvendt.

Jeg har nå sett omtrent 15 "unike" (Og utvilsomt dyre!) brudekjoler på bruden og jeg ser faktisk ikke forskjell.

Om to uker skal jeg i bryllup igjen og får jeg se en brud til i de stroppeløste, fantasiløse greiene, så tror jeg at jeg kaster opp! :ler:

Ser dere ikke at om 10 - 15 år så kommer vi til å le oss fillete av disse kjolene "alle" måtte ha akkurat som vi nå ler av brudebildene fra 80-tallet?

Jeg ler ikke for å være ekkel! Jeg synes bare det er litt morsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok ikke øyet for detaljer nei..

Det er helt utrolig hvor lite forandringer som skal til på en kjole for at den kler deg ti ganger bedre enn en annen.

Man må jo nesten velge en kjole man liker nå, og ikke noe man tror folk liker om 20 år. Jeg ler litt av innlegget ditt jeg :D

Skrevet

Jeg har et veldig våkent øye for detaljer og det litt derfor jeg reagerer... Ser ikke jeg det, så er det neppe noen andre som gjør det..

Litt av "greia" er nok at det er kun bruden som ser om det er "tatt inn litt der og flyttet en kant der"...

Det jeg lurer på er hvorfor alle, tykke og tynne, høye og smale pluteslig kler disse kjolene og føler at det er "drømmekjolen" nesten for en hver pris ;)

Skrevet

Fordi vi har forskjellig smak og opfatning av hva som er pent og hva som ikke er så pent!

Det jeg liker liker kanskje ikke du osv....

Gjest Gjest_enig_*
Skrevet

Faktisk veldig enig med Leo her. Når jeg ser etter brudekjole ser jeg etter alt som IKKE er stroppeløst. Har rett og slett ikke lyst å ha nesten lik kjole som alle andre bruder..

Skrevet

Den unike kjolen er ifølge min mening den som fremhever det beste ved bruden. Og unike kjoler har det vært få at de siste årene. I likhet med Leo har jeg vært i en haug med bryllup de siste årene og fellesnevneren er stoppløse kjoler med stort skjørt. Det "unike" ligger i drapering/perler/krystaller etc på livet, og ærlig talt, det er ikke spesielt unikt. De har sett kliss like ut alle sammen.

Skrevet

Signerer den. Vel, kjolene kan være flotte, vakre og vidunderlige, men det blir så kjedelig når alle har den hjerteformede bysten, festing i siden av midjen og drapert slør.. Blæ.

Ikke ta dere nær dere som velger sånne kjoler, misforstå meg rett! Dere ser slående vakre ut, men det blir litt... tørt. I lengden. :)

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Har lagt merke til det samme selv. Det er jo klart at man havner innenfor litt samme stil innenfor samme tidsperiode (er ikke bare 80-tallet vi ser det på), til tross for at det faktisk er et enormt utvalg av kjoler og modeller man kan velge mellom. Men mange går for det helt "safe" likevel, og det er jo ikke så rart med tanke på at det er det de fleste gjør når det gjelder vanlige klær også. Jfr. reportasjer av typen "Gatemote i Oslo" - mange sier der at "jeg følger ikke trender, jeg har min egen stil og bruker det jeg synes er kult", men likevel har de forbløffende lik stil som resten av hipsterne.

Hva som er flatterende er ofte en vanesak. Det finnes selvfølgelig noen tidsuavhengige faktorer for hva som passer den enkelte kropp, men også brudekjolemote dreier seg om påvirkning og at man "venner" seg til at noen spesielle snitt er fine. Og stroppeløse kjoler med drapering i livet er et snitt som passer veldig mange flere enn en del av de mer "uvanlige" kjolene som fins i salongene.

Skrevet

Jeg er enig i at det ikke er så mange unike kjoler. Men da jeg selv trålet brudesalonger, innså jeg at det også delvis hadde noe med utvalget å gjøre. Jeg lette i utgangspunktet etter noe med brede stropper og uten slep, men det var utrolig vanskelig (jeg endte med å bestille på nettet forøvrig).

Men jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å le oss ihjel av 2000-talls-brudene på samme måte som vi ler av 80-tallsbrudene. Det var tross alt en noe mer maksimalistisk tid, og jeg tror dagens brudekjoler er noe mer tidløse, selv om de selvsagt i høyeste grad er preget av sin tid de også.

Skrevet

Hvorfor er det alltid noen som på død og liv må skille seg ut, som må mene noe annet enn alle andre, bare for å markere seg virker det som. Hva er så galt med å være like da? Om det er kjedelig for publikum,så er vel det viktigste at bruden føler seg vel,uansett om grunnen er at de vil herme, være safe eller rett og slett synes stroppeløse kjoler er finest og kler dem best. Nå er det sånn at stroppeløse kjoler kler de fleste, har man store pupper kan man bare bruke korsett, har man brede hofter skjuler man det under stort skjørt, er man tynn fremhever man midjen med disse kjolene. En stor "bløtkakekjole" tror jeg ikke kler like mange..!!

Skrevet
En stor "bløtkakekjole" tror jeg ikke kler like mange..!!

Er det bare bløtekakekjole som er alternativet altså?

Forøvrig synes jeg stort sett at de stroppeløse kjolene er de mest bløtkakete.

Gjest Nishiki
Skrevet

Helt enig. Synes alle brudene ser ganske så like ut, ikke spesielt unik hverken den ene eller andre veien.

Mulig det er utvalget som er så utrolig dårlig, men det er da etterspørselen som bestemmer utvalget er det ikke?

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Helt enig. Synes alle brudene ser ganske så like ut, ikke spesielt unik hverken den ene eller andre veien.

Mulig det er utvalget som er så utrolig dårlig, men det er da etterspørselen som bestemmer utvalget er det ikke?

Utvalget kunne garantert vært bedre, men jeg har sett mange andre typer brudekjoler enn den typen som nevnes her på min kjolejakt. Det er selvfølgelig ikke alltid så lett å finne den kjolen som man har laget et klart bilde av oppi hodet sitt, men det er definitivt mulig å finne noe som skiller seg litt ut.

Gjest Nishiki
Skrevet
Utvalget kunne garantert vært bedre, men jeg har sett mange andre typer brudekjoler enn den typen som nevnes her på min kjolejakt. Det er selvfølgelig ikke alltid så lett å finne den kjolen som man har laget et klart bilde av oppi hodet sitt, men det er definitivt mulig å finne noe som skiller seg litt ut.

Det var det jeg trodde.

Men mulig brudene er redd de skal skille seg ut. Jeg synes ikke det hjelper så veldig på helhetsinntrykket at man velger cremefargete perler i stedet for champagnefargede når snittet og alt ellers er klin likt.

Skrevet
Er det bare bløtekakekjole som er alternativet altså?

Forøvrig synes jeg stort sett at de stroppeløse kjolene er de mest bløtkakete.

Hvilke kjoler synes du er fine da? Hehe..da har du ikke sett mange stroppeløse kjoler!!

Gjest Helen Parr
Skrevet
Om to uker skal jeg i bryllup igjen og får jeg se en brud til i de stroppeløste, fantasiløse greiene, så tror jeg at jeg kaster opp! :ler:

Bøtte? *hjelpsom*

Jeg er enig med deg, Leo. Jeg har selv sett mange bilder av kjoler på kg, hvor ts spør om det er kjole nr 1 eller kjole nr to som er den fineste. Som regel synes jeg de er helt like. Jeg har iallefall forstått at det er stroppeløst med forholdsvis stort skjørt som er siste skrik på brudekjolefronten.

Sannheten er vel at vi er flokkdyr når vi skal velge brudekjole, på lik linje med at vi er flokkdyr på mange andre felt.

Jeg har forresten sett bilde av kjolen til Vera, og den er noe av det fineste jeg har sett!

Skrevet
Hvilke kjoler synes du er fine da? Hehe..da har du ikke sett mange stroppeløse kjoler!!

Jeg gifter meg om to uker, så jeg tør påstå at jeg har sett mange nok kjoler til å uttale meg:) Som Helen Parr sier, stroppeløse kjoler med store skjørt er tydeligvis moderne nå. Det synes jeg fort kan bli veldig bløtkakete - og kjedelig.

Skrevet
Jeg gifter meg om to uker, så jeg tør påstå at jeg har sett mange nok kjoler til å uttale meg:) Som Helen Parr sier, stroppeløse kjoler med store skjørt er tydeligvis moderne nå. Det synes jeg fort kan bli veldig bløtkakete - og kjedelig.

Hvordan ser din ut da?

Skrevet
Hvordan ser din ut da?

Hva har det med dette å gjøre?

Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg, men så langt tror jeg denne kjolen er en av de vakreste jeg har sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...