Markjordbær Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 På lørdag har vi invitert folk til cocktails (vi trenger å bli kvitt litt brennevin før vi flytter), og tenkte å servere noe å tygge på. Vi har hatt folk til tapas før, og jeg syntes det var kjempegøy å lage masse godt! Nå blir det enda gøyere, for nå har vi fått så mange fine serveringsfat og skåler, hehe. Så har du noen gode oppskrifter til meg?
Leo Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Ikke spesielt spansk, men enkelt og godt; kjøp lefser. Smør dem tynt med Philadelphia smøreost, legg på skiver av røkelaks, rull sammen, del i ca. 2 cm. tykke biter med en skarp kniv og stikk i en coctailpinne. Liker du ikke røkelaks kan du bruke skinke eller fenalår i stedet. Kjøttboller er også et alternativ. Bruk en oppskrift du liker og server dem i sausen med en pinne i hver. Du kan også lage en litt tykk omelett. (Det kan gjøres i en smurt langpanne i stekovnen). La den kjølne helt, skjære i små ruter og pynte med en oliven/paprikabit/cherrytomat på hver pinne.
salsera Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Du kan lage snurrer enten med butterdeig eller pizzadeig. Jeg laget to varianter med butterdeig til en fest: Kjevle butterdeig ut, ha på ønsket fyll og rull løst sammen. Legg rullen i kjøleskapet til du skal steke snurrene. Rett før servering skjærer du rullen i skiver og steker de i stekeovnen ca. 15 minutter. Jeg brukte to typer fyll, et fyll besto av moste soltørkede tomater, et annet av en krem av svarte oliven. Du kan også bruke f.eks pesto eller kremost. Har du litt mer tid, kan du lage minipai. Bruk en paideig og lag minipaier i en muffinsform. Fyllet kan være f.eks. brokkoli, rødløk, feta og eggestand. Med ferdig filodeig kan du lage Du kan også lage små spyd, f.eks. med cherrytomater, mozzarella og basilikum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå