Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Hvordan får jeg til å "fryse" overskrifter mens tallene under rullerer nedover? I Excelarkene jeg har på skolen ser jeg at noen har "frøset" fast overskriftene mens tallene under kan rulles og beveges på...men hvordan får en til det? (Takknemlig for svar, ja...kanskje jeg kan få det til?)
Gjest Bond Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Antar du mener med Office 2003? Markere den cellen du skal fryse over, da er det menyen som heter Data (hvis jeg husker korrekt, den som er rett til venstre fra Hjelp) og velger "Frys", da frysen det cellene over markert område. Men jeg har ny excel selv nå og der er alt annerledes og jeg har ikke satt meg inn i det hele ennå, så husker ikke helt 100% fra gamle, men det er rundt omkring der. Så hvis du bruker Vista, må nok noen andre forklare
Gjest Vistabruker Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 I Vista er det på menyen "Visning" og i 5. rute kan du dele og fryse.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 I Vista? Det kommer da helt an på hvilken Office-versjon du bruker i Vista.
Gjest Bond Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 (endret) Tja, jeg selv oppgraderte Office etter jeg fikk Vista. Jeg antok bare at de fleste som kjøper maskinen med Vista kjøper ny Office også i samme slengen Endret 14. august 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Lurer på det samme...hvordan gjøres det i office excel 2008?
Gjest Enkelt Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Helt i øverste høyre hjørnet på regnearket ditt(over scrollbaren) så er det en liten grå kladd. Venstreklikk denne og dra litt ned. Da vil overskriftene blir stående i den øvre delen, mens i den nedre kan du scrolle opp og ned så mye du vil...
Gjest misa Skrevet 11. oktober 2008 #8 Skrevet 11. oktober 2008 I Vista er det på menyen "Visning" og i 5. rute kan du dele og fryse. Denne fungerte for meg! Endelig har jeg lært meg hvordan dette gjøres. Jeg har Vista og Office 2007. -misa
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 I Vista er det på menyen "Visning" og i 5. rute kan du dele og fryse. Jeg har engelsk Excel 2008 - hvor finner jeg det der og hva heter det?
Muffinsdilla Skrevet 11. oktober 2008 #10 Skrevet 11. oktober 2008 Da lærte jeg noe nytt i dag også! Elers kan jeg anbefale hjelp- funksjonen. Den har hjulpet meg mange ganger etter at jeg byttet til Office 2007. Når man først har funnet ut av ting der er den egentlig fantastisk mye bedre enn forrige utgave!
Gjest misa Skrevet 11. oktober 2008 #11 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har engelsk Excel 2008 - hvor finner jeg det der og hva heter det? Da har du Mac, og det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. :/ -misa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå