Gå til innhold

hvorfor blir menn så utrolig skuffet når vi ikke vil ha sex?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min mann for eksempel...

Når jeg vil og ikke han sier han bare "beklager, men jeg føler ikke for det.."

Men når jeg sier at jeg ikke vil... da blåser han det opp til en stor greie, og blir sur og skuffet og lei seg.. han tror at jeg ikke tenner på han lenger, og blir irritert..

nå "straffer" han meg ved å være litt sånn likegyldig...

Jeg blir gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er dame.. jeg blir jo også skuffet.. Klart man blir lei seg av å bli avvist! Går faktisk an å ha sex, være med, se på hva som helst selv om man egenlit ikke gadd der og da, fordi man heller vil se på Glamour eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mann er sex og kjærlighet knyttet tett sammen. For en kvinne er kyss/kos/klem og kjærlighet knyttet sammen. Dersom en mann ikke vil kose, tror en dame det er noe galt, hun føler seg ikke elsket osv.. Det samme skjer hos en mann som blir avvist i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Hvor er respekten for partneren hen??? Respekt for at partneren faktisk en gang i blant simpelthen IKKE har lyst????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er respekten for partneren hen??? Respekt for at partneren faktisk en gang i blant simpelthen IKKE har lyst????

Så lenge det er en gang i blandt bør det aksepteres både at partneren ikke vil kose og ikke vil ha sex. Men "annenhver gang" er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lott@
Så lenge det er en gang i blandt bør det aksepteres både at partneren ikke vil kose og ikke vil ha sex. Men "annenhver gang" er noe annet.

Hvorfor er annenhver gang noe annet???? Det kan jo hende at den aktuelle partneren har et vesentlig mindre behov for sex ikke sant??? Det er ingen regel at man SKAL ha sex minst 4 ganger i uken....... Dessuten, hvilken glede vil det gi å ha sex med en person som en vet egentlig ikke har lyst, men gjør det kun for å tilfredsstille deg?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm Min erfaring er at kvinner er LANGT dårlige til å takle avslag enn menn.... Kvinner skal jo har rett til å ha vondt her og der, mens mannen SKAL ha lyst bestandig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener det er uakseptabelt å "aldri" ville gi partneren en klem eller litt kos, eller å ikke å ville ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyldenløwe

Her holder jeg med Lasse. Jeg opplever fra tid til annen at jeg blir avvist, og jeg føler jeg takler det greit. Dersom jeg får en god grunn er det helt ok, men dersom jeg bare får høre "Jeg føler bare ikke for det idag", så må jeg innrømme at det er litt vondt. Tenker raskt at hun er lei meg, har en annen, at jeg er blitt feit og stygg osv osv :-? Går fort over igjen, dog.

Men den første gangen jeg avviste kjæresten min, ja da ble det bruduljer. Hun har vært vant til at jeg _alltid_ er med, da det strengt tatt ikke skal så mye til for å få meg i farta :sjarmor: . Selv om jeg noen ganger ikke har så veldig lyst i utgangspunktet, så vet jeg at jeg etter litt kos alltid blir kåt og lysten, og jeg pleier derfor å forsøke så godt jeg kan å være med på leken. Men en dag var jeg rett og slett altfor sliten til å orke noe annet enn å legge meg rett ut og stirre i taket. Stress på jobben osv. Min kjære viste seg dessverre å være overkåt den kvelden, og kastet seg over meg med alle de triksene hun kan. Når jeg da ikke klarte å bli det minste interessert tok hun det ganske så tungt. Tårer og tenners gnissel. Hun lot seg likevel heldigvis overtale til å gå med på at også jeg skal ha lov til å si nei. Om enn noe motvillig.

Jeg tror det problemet der går begge veier, ja. Det er viktig at vi er så trygg på hverandres følelser at vi ikke ser verden gå i knus om vi får et nei fra partneren. Samtidig tror jeg det hjelper å være litt ... gavmild, om jeg får si det slik. Om jeg ikke orker å pule, så klarer jeg likevel ofte å motivere meg selv til å f.eks. slikke min kjære til orgasme. Av erfaring pleier jeg å bli såpass tent av dette at vi ender med å pule etterpå likevel :hoho: . Men uansett, det er lov til å gi den man elsker en fin opplevelse selv om man ikke er i helt det riktige humøret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@
Hmmm Min erfaring er at kvinner er LANGT dårlige til å takle avslag enn menn.... Kvinner skal jo har rett til å ha vondt her og der' date=' mens mannen SKAL ha lyst bestandig...[/quote']

Det er en vanlig misoppfatning blant mange kvinner. Utallige kvinner tror at mannen er kåt&klar bestandig.

Ragnhild: "Aldri" kan jo tolkes på mange måter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg noen ganger ikke har så veldig lyst i utgangspunktet, så vet jeg at jeg etter litt kos alltid blir kåt og lysten, og jeg pleier derfor å forsøke så godt jeg kan å være med på leken.

Tror nok det er alt for få kvinner som gjør som deg på dette feltet. Å si nei når man virkelig ikke orkere er en sak, men når man bare "ikke føler for det" er det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må si meg enige med de som her sier at dette virker begge veier. Min erfaring er i alle fall at det er kvinnen i forholdet som takler dette dårligst. Vi menn "skal" på en måte takle det å bli avvist, men samtidig være 100 % klar når kona, samboeren eller kjæresten vil. Når det en sjelden gang kanskje hade vært greit å ta kvelden uten en runde med partneren, ja da skal alle mulige grunner til det granskes.

Nei, spørsmålet du tar opp virker nok begge veier og kanskje til og med kvinner er dårligere til å takle avvisning på grunn av manglende erfaring med akkurat det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at at så mange kvinner takler å bli avvist med sp mål som

hva er galt med meg

er jeg ikke god nok

er jeg blitt for tykk

du har ikke lyst på meg mer

buhuuuu

Menn :

Å faen, nå som jeg er så kåt....

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk enig i at vi jenter kan være dårligere til å takle seksuell avvisning enn menn.

Jeg vet med meg sjøl at det preger hele dagen min om jeg er innmari lysten og han ikke vil - og ivertfall om det er slik flere dager på rad (noe som skjer nokså ofte i vårt tilfelle) :(

Tror sant og si jeg ikke har avvist ham en eneste gang. Har nesten alltid lyst - eller ivertfall ikke ulyst. Så sant jeg ikke har stor motvilje så er jeg med fordi jeg vet at lysten ligger på lur uansett.

Men hvordan har myten om at menn alltid har lyst oppstått?? Det stemmer jo IKKE (har aldri opplevd det!) :o

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lasse:

du har tildels riktig :ler:

Det at menn blir så frustrert når de blir avvist,

er rett og slett det at deres lille kjære junior allerede har begynt å pumpe blod, behovet øker, det er noe som vil ut...

Når de da blir avvist, og må ha pumpen gående er det "kjipt" for dem,

derfor også den aggressive tonen som kan dukke opp i slike tilfeller.

Btw: hva er det med at menn lettere kan unnskyldes for utroskap enn kvinner?

Jeg synes det er urettferdig,

men er menn som selv har sagt det, så.....

Fikk vite at det hadde med at

"dere kvinner forstår ikke, når vi først er litt oppe, klarer vi ikke stoppe, da går vi like gjerne hele veien opp til toppen"

Snakk om selvkontroll!!

HAHAHA!!!

Så latterlig!!!

Ikke ble det mottat at jeg sa "Vel, vi kvinner blir også kåte, og har problemer med å si nei om vi først er der"

Fikk bare tilbake "Nei, vi menn er mye verre. Kvinner er ikke slik"

Hm...er nesten det samme som å si at kvinner ikke har evne til kåtskap, jo!

Kvinner klarer kontrollere slike fysiske følelser bedre enn menn...

Hahaha....

Er man først høyt oppe, så er man der, uansett kjønn!

Kan godt hende at kvinner er flinkere til å se an situasjoner hvor man blir "høyt oppe" og dermed ender det før det kommer noe pesielt lenger, men tror de fleste menn også ser slike situasjoner relativt tidlig....så dette holder ikke, gutter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, jeg skulle endre på innlegget mitt over,

men trykket visst på knappen ved siden av, jaja...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig... Vi kommer fort i form, og mister den like fort... Man snur seg.. venter lit,og sovner... :ler: Fort opp, fort ned...

Kvinnen kommer senere opp, og holder seg der mye lengre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synneberta
Ikke enig... Vi kommer fort i form, og mister den like fort... Man snur seg.. venter lit,og sovner... :ler: Fort opp, fort ned...

Kvinnen kommer senere opp, og holder seg der mye lengre....

Til å være mann synes jeg du har mange gode kommentarer og betrakninger her i forumet...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...