Gå til innhold

begravelse til eksen min

Gjest Gjest_Helene_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Helene_*

På mandag skal det være begravelse for eksen min som jeg var sammen med i to år.

Har lyst å gå i begravelsen,men vet ikke helt om jeg bør gjøre det..

Foreldrene kan ikke fordra meg fordi sønnen har diktet opp masse dritt om meg.

Så er redd for at jeg kanskje er uønsket å komme der,å at de bli sint visst jeg kommer i kirken..

Bør jeg la vær å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På mandag skal det være begravelse for eksen min som jeg var sammen med i to år.

Har lyst å gå i begravelsen,men vet ikke helt om jeg bør gjøre det..

Foreldrene kan ikke fordra meg fordi sønnen har diktet opp masse dritt om meg.

Så er redd for at jeg kanskje er uønsket å komme der,å at de bli sint visst jeg kommer i kirken..

Bør jeg la vær å gå?

Hvis du føler det er rett å gå i begravelsen, synes jeg du bør gjøre det.. Men hvis du tror det vil opprøre foreldrene, og evt en ny kjæreste, så ville jeg rådet deg til å holde deg litt i bakgrunnen. Hadde du felles venner med avdøde, som kommer til å gå?

Kanskje du kan sette deg på bakerste rad, og så trekke deg rolig tilbake etter jordfestelsen, så kan du da ikke støte noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det vanskelig kan du jo møte opp, gå inn i lokalet når seremonien starter, sette deg bakerst - og gå ut før kista bæres ut, vente på den der om du vil følge helt til de senker den... Syns det er helt greit jeg, om du føler for å gå. Respekt og diskresjon er en selvfølge i en slik setting - fra alle sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_L
Blir det vanskelig kan du jo møte opp, gå inn i lokalet når seremonien starter, sette deg bakerst - og gå ut før kista bæres ut, vente på den der om du vil følge helt til de senker den... Syns det er helt greit jeg, om du føler for å gå. Respekt og diskresjon er en selvfølge i en slik setting - fra alle sider.

Synes det er litt respektløst å gå inn da sermonien starter og å gå før kista bæres ut jeg, blir iallefall fort lagt merke til da.

Jeg ville nok heller ankommet litt før sermonien starter og satt meg ganske langt bak, så vil jeg ventet til kista var båret ut og de som sto han nær hadde gått ut. Hadde holdt meg litt i bakgrunnen når de senket kista og så trukket meg rolig tilbake.

Synes du bør gå hvis du føler for det, kan ikke tro at foreldrene hans skal henge seg opp i det. Ikke sikkert de engang får med seg at du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du regner med at det kommer masse folk, så kan du sikkert klare å holde deg usynlig. Foreldrene og en eventuell ny kjæreste har jo bare hans ord for hvem og hva du har vært, og da nytter det ikke for dem at du har ren samvittighet, og det kan virke veldig støtende om de ser deg der. Respektløst til og med, selv om det altså ikke nødvendigvis er slik. De er i en ekstrem og ufattelig sorg nå, og da er det ikke alltid like lett.

Jeg forstår at du gjerne vil delta og ta farvel, men prøv å være så usynlig du kan, så går det sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du regner med at det kommer masse folk, så kan du sikkert klare å holde deg usynlig. Foreldrene og en eventuell ny kjæreste har jo bare hans ord for hvem og hva du har vært, og da nytter det ikke for dem at du har ren samvittighet, og det kan virke veldig støtende om de ser deg der. Respektløst til og med, selv om det altså ikke nødvendigvis er slik. De er i en ekstrem og ufattelig sorg nå, og da er det ikke alltid like lett.

Jeg forstår at du gjerne vil delta og ta farvel, men prøv å være så usynlig du kan, så går det sikkert bra.

Enig med deg asså

Endret av Kvepp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...