Gå til innhold

Rødvinsmarinade..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt noen ytrefileter i rødvin for å marinere de litt bare.. Men så fikk jeg pltuselig vite av sambo at den vinen har stått på kartongen i ganske så lang lang tid, over 2 måneder.. og derfor ikke er så utrolig god lenger.

Noen som vet om det kommer til å smakes på kjøttet?

er kjøttet mitt ødelagt :cry:

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller ingen rolle. Rødvin som ikke kan drikkes lenger kan fint brukes i marinader og sauser fordi det er smaken og syren man først og fremst er ute etter.

(Personlig synes jeg ikke kjøtt bør ligge i rødvinsmarinade for lenge. Et hint av rødvin og syre er godt, men når kjøttet smaker sur rødvin blir det for mye etter min smak).

Skrevet
Det spiller ingen rolle. Rødvin som ikke kan drikkes lenger kan fint brukes i marinader og sauser fordi det er smaken og syren man først og fremst er ute etter.

(Personlig synes jeg ikke kjøtt bør ligge i rødvinsmarinade for lenge. Et hint av rødvin og syre er godt, men når kjøttet smaker sur rødvin blir det for mye etter min smak).

:ler: akkurat det fant jeg ut også. det ble desverre ikke så utrolig godt at det gjorde noe. vet ikke om det var vinen som var for "lett" eller om den var dårlig, eller om det lå for lenge.. men det var altså ingen hit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...