Gjest Gjest_gifteklar_* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Sliter litt.. Vi har vielsen kl 15 og festen begynner kl 18.. I mellomtiden skal vi til fotograf og få hjem de minste barna. Problemet er at endel gjester mener vi skal booke buss el og underholde gjestene med sightsing etc mens de venter på festen. Andre sier at det ikke er vanlig.. De bryllup vi tidligere har vært på har man brukt på transport fra kirke til festlokale.. med et lite stopp på en kafe. Vårt festlokale ligger ca 400m fra kirken... Så nå sliter jeg litt, Kan ikke akkurat be gjestene gå ned til nærmeste senter i finstasen og ta en kopp kaffe i desember ... Hjeeeeelp hva gjør dere og hva er bruklig?
Jade Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 (endret) Hvor er bryllupet da? Er det langt fra kirke/festlokalene til overnattingsstedene? Hva med sentrum? Kan de ikke gå tilbake til hotellet (om det ikke er en time hver vei) og stelle seg litt? Ha seg litt lunch, slappe av før kvelden? Evt. skifte klær og ta seg en tur i området? Har aldri hørt om at gjester trenger underholdning mellom vielse og festen. Selv om noen kjenner noen med uhorvelig god råd som har gjort det, så trenger ikke det bety at det er vanlig. --- På vårt festlokale kan middagsgjestene komme opp rett etter vielsen selv om vi er til fotografering. Kaffegjestene må nok pent underholde seg selv, slik de må både før vielsen og etter festen. Endret 13. august 2008 av Jade
Markjordbær Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 vi hadde vielse kl 17 og festen skulle starte kl 19 stod det i invitasjonene. Men vi ordna slik at lokalet var åpent sånn ca litt før kl 18, slik at folk kunne dra dit med en gang og få velkomstdrink og oppskåret frukt og sjokolade. Vi ankom ca kl 19 etter fotograferingen. et annet bryllup jeg var i tidligere i sommer, der var det noen timer i mellom, og da dro vi hjem etter vielsen, tok en liten matbit, og dro ut igjen til festen etterpå. Syntes også det var helt greit.
Gjest Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Normalt er vel at gjestene er på lokalet hvor middagen skal holdes og får f.eks vin/mineral vann mens frukt og diverse imens.. Det ahr det vært på begge brullypene jeg har vært i.
Gjest Fru Mæla Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Vi sendte alle gjestene på båttur på fjorden mens vi tok bilder! Det var kjempe suksess!! der serverte foreldrene våre gjerbakst, frukt og noe å drikke. Alle skrøt SÅ av det opplegget! Mange av gjestene våre kom langveisfra og hadde ikke vært der før, så de satt veldig pris på den omvisningen Men det mest normale er bare å "overlate gjestene til seg selv". Sliter litt.. Vi har vielsen kl 15 og festen begynner kl 18.. I mellomtiden skal vi til fotograf og få hjem de minste barna. Problemet er at endel gjester mener vi skal booke buss el og underholde gjestene med sightsing etc mens de venter på festen. Andre sier at det ikke er vanlig.. De bryllup vi tidligere har vært på har man brukt på transport fra kirke til festlokale.. med et lite stopp på en kafe. Vårt festlokale ligger ca 400m fra kirken... Så nå sliter jeg litt, Kan ikke akkurat be gjestene gå ned til nærmeste senter i finstasen og ta en kopp kaffe i desember ... Hjeeeeelp hva gjør dere og hva er bruklig?
Mille123 Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg har vært med på litt forskjellige ting, og syns det absolutt er koseligst når gjestene er samlet mellom vielsen og festen. Blir så oppstykket når de begynner å dra hjem! Enkelte har uansett lang vei og ingen mulighet til å dra hjem... I et bryllup fikk vi servert oppskåret frukt og drikke, også fortalte brudens far om stedet der bryllupet var og om nærområdet. Det var sittegrupper der og folk skravlet og så på gaveoppakking. I et annet var det fint vær og vi kunne være ute. Vi var på et stort uteområde og gjestene ble delt opp etter følgende: brudens familie, brudgommens familie, brudens venner og brudgommens venner. Så kunne folk se hvem som var hvem. Det var fint syns jeg. Også her fikk vi frukt og drikke mens vi ventet. Ei annen venninne av meg hadde organisert slik at gjestene fikk en tur med Tertitten (gammelt godslokomotiv) mens brudeparet tok bilder. Lykke til
pusla Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Jeg har vært i mange bryllup og det har vært ulike løsninger på ventetida mellom kirke og middag/fest. Noen ganger har det vært naturlig å dra hjem og slappe av først, men det vanligste har vært at vi har kunnet komme til lokalet en god stund før brudeparet kommer. Da har det vært drikke og frukt etc. framme og gjestene har kunnet mingle. En gang var det arrangert båttur med alle gjestene til stedet festen skulle være og det var jo veldig ålreit selvfølgelig. Men jeg synes ikke gjestene skal forlange noe voldsomt opplegg. Dersom dere kan ordne det sånn at de kan komme til lokalet og mingle litt, synes jeg det må være fint.
flysnuse Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 der vi har ebstilt lokale,skal de ha kaffe brus å frukt stående så gjestene blir varetatt mellom kirke å selskap.lokalet ligger å midt i byen her (ikke så stor by da) så de kan gå litt rundt å kikke,eventuelt at seg en pølse visst det grengs;) vi skal i kirka kl 14.00...men hvet ikke enda tid selskapet skal begynne..har ikke komemt så langt.men de som har lokalet hadde god erfaring med dette å det var en sukse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå