Gå til innhold

Karikaturer i gave

Anbefalte innlegg

Gjest tegneren
Skrevet

Jeg er ganske god til å tegne, og da spesielt karikaturer. Dette er en hobby og noe jeg gjør for venner og bekjente når jeg får lyst til det. Før jul i fjor fikk jeg lyst til å lage en liten overraskelse til tre gode kolleger av meg. Så jeg tegna karikaturer av dem som jeg malte etterpå og ramma inn. Jeg gjorde det fordi jeg hadde lyst, og syntes det var veldig hyggelig at kollegene mine ble kjempeglade, og jeg fikk masse skryt for tegningene.

Nå har en av disse gode kollegene mine spurt meg om jeg vil tegne en tegning for henne som hun skal gi til en annen. Jeg sa ja, men skjønte ikke før etterpå at dette jo var litt mer omfattende enn jeg hadde tenkt. Hun vil at jeg skal tegne venninnegjengen hennes, i "samme stil" som de bildene jeg lagde i fjor (som det ligger MYE arbeid bak) og gi bildet til en av disse som fyller rundt år. (I gave fra venninnegjengen) Nå synes jeg det er vanskelig å si at dette faktisk er mye jobb. (Jeg sa jo ikke det da de fikk bildene, da var jeg litt beskjeden på egne vegne. Ville ikke at de skulle føle at det ble for mye, eller at de skyldte meg en julegave)

Jeg har ikke sagt noe om betaling for dette, men synes dere jeg kan "vente" at de spør om de skal betale noe?! Jeg sier nok ikke noe om de ikke spør. Ettersom jeg jo allerede har sagt ja. Men det er jo tross alt snakk om en presang de gir bort, der de ellers ville kjøpt noe.

Skrevet

Tror ingen forventer at du skal tegne gratis.

Det er vanskelig å sette pris på eget arbeid, og materialutgifter er dyrt.

Det hørtes forresten ut som en kjempefin gave. Har du bilde å legge ut? Dette kunne jeg også tenkt meg å gi bort..

Skrevet

Klart du skal ha betaling for dette, og da mener jeg ikke en flaske vin ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...