Gjest TS Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Er det flere som har det sånn? Jeg har vanskelig for å få gode venninner. Gutter snakker jeg ofte lett med, men å etablere ordentlige vennskap til gutter går liksom ikke. Har noen gode venninner spredt over det ganske land, men sist jeg fikk en god venninne er mange år siden. Kanskje er det min egen innstilling, men jeg har vanskelig for å ta initiativ i forhold til jenter, blir nervøs, og tenker fort at vi ikke har noen ting å snakke om. Har hatt noen dårlige opplevelser der jeg har forsøkt å ta kontakt, men ikke har fått så mye respons. Kan man lukte desperasjon etter venner? Ensomme mennesker er utståler kanskje at de er desperate og lite interessante eller gøye. Har havnet i en situasjon der mitt lille nettverk er oppløst og jeg må gå ut og finne nye nære vennerelasjoner. Synes det er utrolig vanskelig for en som meg, jeg er egentlig ganske sjenert, allikevel har jeg opplevd andre påstå at de oppfatter meg som utadvendt. På den andre siden har noen guttevenner oppfattet ensomheten min og konfrontert meg med at jeg ikke er den som lettest kommer i kontakt med folk. Noen venner har jeg jo igjen, men ikke i den grad at mobilen til stadighet ringer og jeg har noen å møte hver dag, slik jeg gjerne vil. Synes det er utrolig vanskelig å ta initiativet til å gjøre bekjentskaper til venner. Jeg er utrolig redd for avvisning! Og det er utrolig slitsomt å forsøke å opprettholde en maske ovenfor andre om jeg ikke er ensom. Men altså, hvordan etablerer man en venninne-relasjon?? Jeg tror ikke jeg vet hvordan det gjøres!
Gjest Gjest_småen_* Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Herregud frøken, det er som å se meg selv skrive! Jeg har det akkurat som deg! Hvor i verden befinner du deg? Du virket som en veldig oppegående og hyggelig jente da...
fargegla82 Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Oj! Kjenner meg godt igjen jeg også!",)Prøver å få til et treff her i Bergen i treff-tråden,men liten aktivitet:/ Kor bor dere TS og gjest småen??Lyst å bli kjent?ogkanskje finne brukbare måter å etablere venninne-relasjoner på.",) Tjohei fra bergenser 26
Blairwitch Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Vet jo ikke hvor du bor, men har du lagt ut noen ord på treff her inne ?
fargegla82 Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Vet jo ikke hvor du bor, men har du lagt ut noen ord på treff her inne ? E det du som er gjest småen eller? Jepp,her på KG. Bor i Bergen jeg..",)
Gjest Lottina Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Kjenner meg igjen....jeg jobber sammen med flere menn enn kvinner, og snakker omtrent kun med menn på jobben. Jeg kommer meget godt ut av det med menn, (mens kvinner er mer usikre på meg?) Jeg kommer liksom aldri helt inn i den jentepraten i lunchen...menn er mer konkrete og de skravler ikke så mye. Trives best med menn, men vil jo gjerne få venninner også - så hvordan?
lydtett Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 E det du som er gjest småen eller? Jepp,her på KG. Bor i Bergen jeg..",) Nei, det er jeg som er småen ;p Bor i oslo da.. Men det skulle jo ikke ha noe å si egentlig..
Gjest hyggelig Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Jeg slår et slag for aktivitetsvenner.no. Ingen sjekking, bare folk på jakt etter nye venner
Gjest lucy d-.-b Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Jeg heier også på http://aktivitetsvenner.no Har registrert meg der, og håper at det fører til litt flere jente-bekjentskaper. Jeg er også en som kommer lettere i kontakt med gutter, og det har ført til at jeg bare har 1 ordentlig god venninne her i Oslo. Jeg savner de gamle venninnene mine, men alle bor rundt omkring i landet. Hjelper ikke at jeg jobber i en mannsdominert bransje heller
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Jeg savner de gamle venninnene mine, men alle bor rundt omkring i landet. Hjelper ikke at jeg jobber i en mannsdominert bransje heller Samme her, jobber i en mannsdokminert bransje, og kommer også best ut av det med menn framfor kvinner. Men, klart det er kjekt å få noen venninner også, når en f.eks. er ny i byen.
Gjest Lille Bie Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 kjenner meg igjen her ja! Jeg har 2 nære venninder, og ellers mange bekjente. De fleste bor rundt om i verden, og er ikke så ofte hjemme. Nå skal 1 av mine nærmeste flytte om ikke lenge, og da har jeg en nær venn som er igjen her i byen. Dette er utrolig kjedelig! Jeg (slik som TS) skulle ønske jeg hadde flere venner å "veksle" i, slik at jeg hadde noe å finne på oftere. Jeg er ikke sjenert i det hele tatt, og snakker nesten med hvem det skal være. Men jeg klarer liksom ikke å spørre "hei, skal vi finne på noe en kveld?" er så redd for at de skal tenke at jeg er innpåsliten eller at vi ikke har noe å snakke om når det kommer til stykket! Jeg og sjefen min har en veldig god tone mellom oss, og har det veldig gøy,men jeg får meg ikke til å spørre om vi skal stikke å ta et en kaffe en dag. Hun er bare 4 år eldre enn meg, så det er ikke det som er problemet... jeg tør bare ikke....
fargegla82 Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Aktivitetsvenner er bra!grei side for oss som ikke søker partner.Trenger flere av den typen kontaktsider.En del reg.fra østlandet,ikke så mange fra vest -foreløbig!",) Vært aktiv en periode,men lite respons.
fargegla82 Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Nei, jeg er ikke noen gjest:) Hehe,ok..",) Vært innom treff-tråden du og siden du spør?(det var meg spm var ment til sant?)
ElisabethEi Skrevet 13. august 2008 #15 Skrevet 13. august 2008 HEI JA JEG ER OGSÅ EN SÅNN JENTE SOM HAR LITT PROBLEMER MED Å FINNE VENINNER. JEG HAR DA EGENTLIG 5 JENTER I NÆRHETEN SOM JEG ANSER SOM MINE VENINNER MEN DET ER SJELDENT AT NOEN AV DEM TAR KONTAKT OG OM DEM GJØR DET SÅ ER DET OFTE FORDI DEM TRENGER HJELP MED NOE...KUNNE TENKT MEG Å FUNNET NYE VENNER SOM BÅDE GIR OG TAR OG IKKE BARE TAR. ER GANSKE LEI AV DET. OM NOEN SOM LESER DETTE KUNNE TENKT SEG NYE VENINNER SÅ SKRIV TIL MEG. KAN SI LITT OM MEG SELV OGSÅ, ER 27 ÅR, BOR I FREDRIKSTAD, HAR EN SØNN PÅ 2 ÅR. ER PÅ JAKT ETTER NY JOBB..HAR ET INTERVJU PÅ TIRSDAG SOM JEG GLEDER MEG TIL..KANSKJE DET BLIR SNART JOBB IGJEN, BOR ALENE MED SØNNEN MIN, HAR ET LITT TURBULENT FORHOLD TIL BARNEFAREN..MÅ FORKLARES NÆRMERE I TILFELLE, LIKER EGENTLIG Å GJØRE ALT MULIG, GÅ TUR, SE FILM OG SERIER, SPILLE SPILL, VÆRE SOSIAL, STRAND, BADE, SKRAVLE, KAFFE, RØYK, LESE, EN FEST I BLANT(DET HAR DET IKKE VÆRT MANGE AV DET SISTE ÅRET), REISE, TEATER, LOPPEMARKED OG MYE MYE MER..ER VELDIG GLAD I Å PRØVE NYE TING OGSÅ.. NÅ VET DU LITT OG KANSKJE VI BLIR SOM ERTERIS FOR RESTEN AV LIVET. KLEM ELISABETH
Gjest lucy d-.-b Skrevet 13. august 2008 #16 Skrevet 13. august 2008 Egentlig burde man jo kunne avtale ting som dette via KG, men er litt sånn spooky, noe av det som er så fint med KG er at man har et snev av anonymitet
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. august 2008 #17 Skrevet 13. august 2008 Hei igjen, og takk for alle svar Må si at det er trivelig med alle som tar kontakt. Jeg må innrømme at jeg kjenner på en barriere for å etablere en relasjon med noen over internett. Jeg spør meg selv hvor mye jeg kan ha til felles med mennesker jeg treffer på nett, når jeg har så store vanskeligheter med å treffe slike i den virkelige verden.. Så er det kanskje en god del stolthet involvert også, jeg vil gjerne få det til i virkeligheten, basert på mine egenskaper som person heller enn basert på at jeg klager til andre online Jeg lurer på om noen har gått igjennom en slik fase noen gang, med lite venner, og hvordan de kom seg ut av det. Må si at jeg i store deler av livet har følt det på dette viset, og jeg lurer på hva jeg gjør galt. Evt hva jeg ikke gjør. Synes dette er utrolig vanskelig! Jeg vil så gjerne få til det sosiale, men er redd for at jeg aldri vil komme til et punkt der jeg føler at det sosiale er optimalt eller på et nivå jeg er fornøyd med. Så, hva kan jeg gjøre i hverdagen, for å etablere gode relasjoner, uten å benytte internett? Uansett, godt å vite at jeg ikke er den eneste. Tar gjerne imot flere innspill!
Gjest lucy d-.-b Skrevet 13. august 2008 #18 Skrevet 13. august 2008 Jeg har hatt noen perioder hvor jeg har følt meg veldig alene. Heldigvis for meg har jeg en samboer som er 100% topp, og som trøster og sier gode ord, så uansett hvor deppa jeg føler meg er jeg ikke alene. Når det kommer til å skape relasjoner til andre mennesker er den eneste løsningen jeg har funnet at jeg må bli mer frempå. Snakke med de jeg vil skal snakke med meg, ta opp kontakten med venninner som jeg vanligvis ikke ville hengt med, bare "ta en kaffe" eller invitere på en fest. Folk blir så glade, det er jo ikke bare jeg som vil ha et større nettverk. Men, ingenting kommer gratis her i livet har jeg lært, og uansett hvor vanskelig det kan føles å ta kontakt så blir folk SÅ glade når noen spør om å finne på noe. Bare tenk på din egen reaksjon når noen inviterer/foreslår osv Jeg vil fortsatt anbefale nettet, vi er jo alle i samme bås som går til skrittet å finne venninner på nett, så jeg er ikke redd for at man ikke skal ha noe til felles eller trives i hverandres selskap.
Fiol Skrevet 13. august 2008 #19 Skrevet 13. august 2008 Jeg har hatt noen perioder hvor jeg har følt meg veldig alene. Heldigvis for meg har jeg en samboer som er 100% topp, og som trøster og sier gode ord, så uansett hvor deppa jeg føler meg er jeg ikke alene. Når det kommer til å skape relasjoner til andre mennesker er den eneste løsningen jeg har funnet at jeg må bli mer frempå. Snakke med de jeg vil skal snakke med meg, ta opp kontakten med venninner som jeg vanligvis ikke ville hengt med, bare "ta en kaffe" eller invitere på en fest. Folk blir så glade, det er jo ikke bare jeg som vil ha et større nettverk. Men, ingenting kommer gratis her i livet har jeg lært, og uansett hvor vanskelig det kan føles å ta kontakt så blir folk SÅ glade når noen spør om å finne på noe. Bare tenk på din egen reaksjon når noen inviterer/foreslår osv Jeg vil fortsatt anbefale nettet, vi er jo alle i samme bås som går til skrittet å finne venninner på nett, så jeg er ikke redd for at man ikke skal ha noe til felles eller trives i hverandres selskap. Jeg føler akkurat på sammen måten. Føler alle rundt meg har så mange flere venner enn meg. Jeg har også en samboer som er helt super og som det er koselig å være sammen med, men savner også noen gode venninner som jeg kan prate med om andre ting og finne på ting som ikke samboern min ville funnet på. Er 20 og skal begynne på høgskolen nå, så håper så inderlig at jeg kunne finne noen gode venninner. Har jo flytta et nytt sted der jeg bare kjenner samboern min. Men så er det det med å virke for dersperat. Lurer noen ganger på om det er noe galt med meg siden jeg ikke har så mange nære venner. Huff, det er ikke lett, men som sagt, godt å vite at man ikke er alene!
Blairwitch Skrevet 17. august 2008 #20 Skrevet 17. august 2008 Hehe,ok..",) Vært innom treff-tråden du og siden du spør?(det var meg spm var ment til sant?) Det var et forslag til TS, men det er jo muligheter for alle som vil, det er jo det TREFF er til for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå