KR-øst Skrevet 27. september 2008 #161 Del Skrevet 27. september 2008 Det er mulig. Men det er fremdels fakta at du kan lese bibelen 1000 ganger men det betyr ikke at du vil forstå den. Og du forstår dem ikke Hvor har du fått denne visdommen fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David& Skrevet 27. september 2008 #162 Del Skrevet 27. september 2008 Du leser kanskje ikke, eller forstår ikke, alt jeg skriver? Mennesker som får et personlig møte med Jesus, trenger ikke å ha hørt om hva kristendom er i det hele tatt. Men faktum er at alle muslimer som leser Koranen, de leser om Jesus der, selv om han ikke der fremstår som Guds sønn. Når de møter ham, enten i et syn om dagen, eller i en drøm om natten, så vet de hvem han er. Jesus er Kristus, og når de overgir seg til ham, da blir de kristne, selv om de ikke vet det selv. Men Jesus leder dem til kristne menigheter, hvor de så blir medlemmer etter eget ønske. Når det gjelder dokumentasjon, så er de utsagnene jeg har hørt i møte med muslimer, ikke alltid kommet på trykk. Heller ikke det som blir sagt i kristne TV-programmer kan jeg dokumentere. Men begynn å lytt på kristne TV-stasjoner, les kristne aviser og blader, les gjerne TROENS BEVIS fra Sarons dal. Men det hjelper selvsagt ikke noe, om en ikke tror det en hører eller leser. Sterkt innlegg i TS' favør... Men jeg tror fremdeles ikke troende mennesker er dummere, kjenner personlig flere svært oppegående kristne, muslimer og budister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sokrates Skrevet 28. september 2008 #163 Del Skrevet 28. september 2008 Hvor har du fått denne visdommen fra? hvilken visdom ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 28. september 2008 #164 Del Skrevet 28. september 2008 Men begynn å lytt på kristne TV-stasjoner, les kristne aviser og blader, les gjerne TROENS BEVIS fra Sarons dal. neppe. og - det hadde nok ikke akkurat hjulpet, der har du faktisk et poeng. så du har møtt mange av disse udokumenterte spontankristne muslimene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tomsen Skrevet 28. september 2008 #165 Del Skrevet 28. september 2008 Hvorfor er religiøse mennesker dumme? Har dere ikke skjønt realiteten at tekstene sier mere enn noen ord? De aller fleste klarer ikke tenke igjennom hva egentlig tekstene vil fortelle dere. Hadde dere klart dette hadde dere nok hatt et annet synspunkt på den unike læren. Selv er jeg ikke en kristen person. Men jeg har skjønt soppas at Bibelen forteller om en anbefaling å utvikle oss som mennesker i nidkjærligheten. Når mennesker ikke klarer dette så vil verden fremdeles ferdes i samme retning som nå. Alltså vil menneskene oppleve mye ondskap på jorden uten å kunne vite hvorfor det skjer. De som har denne innsikten har fortalt selv for lenge siden. Det er viktig å se feiltrinn og jobbe seg bort ifra det som får oss til å ta fatale avgjørelser, hva som kan påvirke vår neste, samfunnet og fremtidige generasjoner. Det er i bunn og grunn dette handler om. Å kunne se problemene og ta det til etteretning å bli ett bedre menneske for seg selv og for omgivelsene. Men dette er komplett umulig for mange mennesker å innrømme. For da må det legge av seg mye ondskap, ikke minst når det gjelder hat, missunnelse, sjalusi. Det verste et menneske kan gjøre er å krenke sin neste. Summen av alt dette er at de brede masser (folk) og nasjoner tar del i dette. Derfor er verden et farlig sted å leve i.... Kunne skrevet enormt mye men lar være. Det vil til slutt bli vanskelig for dere å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 28. september 2008 #166 Del Skrevet 28. september 2008 Kunne skrevet enormt mye men lar være. Det vil til slutt bli vanskelig for dere å forstå. Må bare innrømme at jeg datt av ved nidkjærligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #167 Del Skrevet 28. september 2008 Sterkt innlegg i TS' favør... Dette beviser ikke at du er dum, men at du er uvitende, og vil fortsette å være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #168 Del Skrevet 28. september 2008 hvilken visdom ? Å, sånn å forstå nå. Jeg trodde kanskje at du i det minste visste hva du uttalte deg om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #169 Del Skrevet 28. september 2008 neppe. og - det hadde nok ikke akkurat hjulpet, der har du faktisk et poeng. så du har møtt mange av disse udokumenterte spontankristne muslimene? Nei, jeg har ikke møtt mange av dem. Men jeg har sett og hørt noen uttale seg om hva de selv har opplevd. Derimot har jeg lest om hva mange av disse har uttalt seg om sine egne opplevelser. Du forstår det kanskje ikke, men vi som ikke bare leser og lytter til venstresidens medier, får opplysninger om ting som skjer ute i verden, som disse ikke vet om, eller ikke vil fortelle folket om. Ifølge Troens Bevis for desember 2008, bladet til nå avdøde Aril Edvardsen, kan en lese at 80 % av dem som kontakter oppfølgingskontoret i Stockholm, er muslimer. Disse kommer fra mange land, men de 5 land som topper responslisten er: Saudi-Arabia, Egypt, Tunisia, Marokko og Irak. I 1999 var responsen (på satellittsendingene fra Sarons dal) 4 905. I 2007 var reponsen hele 58 738. Men det er fritt opp til hver enkelt å være uvitende om det som skjer, men dette kommer til å bli merkbart for alle etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sokrates Skrevet 28. september 2008 #170 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Å, sånn å forstå nå. Jeg trodde kanskje at du i det minste visste hva du uttalte deg om? Jeg vet nøyaktig hva jeg utaler meg om. Men hva for visdom du prater om vet jeg ikke. Er det den guddommelige visdom ? den visdom Sokrates hadde ? vidsommen din ?.. Visdommen i bibelen ? Endret 28. september 2008 av Sokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #171 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg vet nøyaktig hva jeg utaler meg om. Men hva for visdom du prater om vet jeg ikke. Er det den guddommelige visdom ? den visdom Sokrates hadde ? vidsommen din ?.. Visdommen i bibelen ? Siden du ikke forstår det selv, så skal jeg prøve å forklare deg hva du mener å ha for visdom: At jeg ikke forstår noe av det jeg leser i Bibelen. Igjen, hvor har du denne visdommen fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sokrates Skrevet 28. september 2008 #172 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Siden du ikke forstår det selv, så skal jeg prøve å forklare deg hva du mener å ha for visdom: At jeg ikke forstår noe av det jeg leser i Bibelen. Igjen, hvor har du denne visdommen fra? Det er en mening ikke en visdom. Selv om man har lest noe mange ganger du kan tolke det på alle mulige måter. Men hvordan kan du vite at det du sier er hva Gud mente ?. Er du så vis som Gud at du kan forstå den Gudommelige visdom ?. Siden om du hvirkelig forstår bibelen. Guds egene ord som du vel tror. Så vil den visdomen være for stor for et vanlig menneske og forstå, Du kan tolke men det betyr ikke at din tolkning er riktig. Endret 28. september 2008 av Sokrates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #173 Del Skrevet 28. september 2008 Det er en mening ikke en visdom. Selv om man har lest noe mange ganger du kan tolke det på alle mulige måter. Men hvordan kan du vite at det du sier er hva Gud mente ?. Er du så vis som Gud at du kan forstå den Gudommelige visdom ?. Siden om du hvirkelig forstår bibelen. Guds egene ord som du vel tror. Så vil den visdomen være for stor for et vanlig menneske og forstå, Du kan tolke men det betyr ikke at din tolkning er riktig. Enhver påstand bør tolkes som visdom. Det er forskjell på meninger og påstander, såfremt du ikke forteller at disse påstandene er din mening. Hvordan kan du uttale deg om Guds visdom, og fortelle meg hvor stor den er, når du ikke tror på det som står i Bibelen? Eller er det slik at du velger ut noe å tro på, men ikke det som ikke passer deg? I så fall er du ikke alene om dette. Den som tror på Bibelen som Guds ord, den tar utgangspunkt i Ordet, og prøver ikke å finne på noe selv, som strider mot dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sokrates Skrevet 28. september 2008 #174 Del Skrevet 28. september 2008 Enhver påstand bør tolkes som visdom. Det er forskjell på meninger og påstander, såfremt du ikke forteller at disse påstandene er din mening. Hvordan kan du uttale deg om Guds visdom, og fortelle meg hvor stor den er, når du ikke tror på det som står i Bibelen? Eller er det slik at du velger ut noe å tro på, men ikke det som ikke passer deg? I så fall er du ikke alene om dette. Den som tror på Bibelen som Guds ord, den tar utgangspunkt i Ordet, og prøver ikke å finne på noe selv, som strider mot dette. påstanden var min mening. Min mening er at man kan lese bibelen 1000 ganegr men det betyr ikke at man forstår den. Så du er uenig i at den Gudommelige visdom er større en den menneskelige ? Tro på bibelen hvorfor skal jeg tro på en bok. Jeg velger og tro på Gud ikke en bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 28. september 2008 #175 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg kan være enig med deg i dette. Men man kan forstå det meste. En kan be Gud om visdom til å forstå, og han vil hjelpe, for det er hans hensikt med denne boken. Jeg er helt enig med deg i at Guds visdom er større enn menneskenes. Men hvor stor tror du at Guds visdom er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sokrates Skrevet 28. september 2008 #176 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg kan være enig med deg i dette. Men man kan forstå det meste. En kan be Gud om visdom til å forstå, og han vil hjelpe, for det er hans hensikt med denne boken. Jeg er helt enig med deg i at Guds visdom er større enn menneskenes. Men hvor stor tror du at Guds visdom er? Den er for stor til at et manneske kan forstå den. Jeg tror at Gud ikka ga all visdom til menneskene i en bok. Jeg tror man kan finne like mye visdon i andre hellige skrifter som vi gjør i bibelen, Jeg tror heller ikke at bibelen er ment og tolkes bokstavlig. Men symbolsk jeg tror heller ikke at man skal tro på en bok eller tilbe en bok. Som det virker litt som du gjør men jeg kan ta feil med det. Uansett så kan ikke Guds visdom forklares siden den er for stor. Vi kan kanskje forstå en liten del av den men vi kan ikke forstå den fulle og helle sanheten før vi er frie sjeler igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nadir Skrevet 9. oktober 2008 #177 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg mener at religiøse mennesker må være dummere enn de som ikke er det. For det å tro på noe så vannvittig er ikke fornuftig i det hele tatt. Noen andre som er av samme mening? Jeg tenker at noen som sier det, er dum også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #178 Del Skrevet 9. oktober 2008 De er ikke nødvendigvis dumme per se, bare utilbøyelige til å korrigere seg etter observerbare fakta. http://www.cracked.com/article_14990_what-monkeysphere.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. oktober 2008 #179 Del Skrevet 9. oktober 2008 De er ikke nødvendigvis dumme per se, bare utilbøyelige til å korrigere seg etter observerbare fakta. http://www.cracked.com/article_14990_what-monkeysphere.html Det så jo ut til å være en skikkelig gøyal side, med stoff til ettertanke pakket inn i fornøyelig tekst og morsomme bilder av aper. Men altså med en liten snert. Men hva har det med religiøse menneskers evne til å korrigere seg etter observerbare fakta å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beast Skrevet 10. oktober 2008 #180 Del Skrevet 10. oktober 2008 De er ikke nødvendigvis dumme per se, bare utilbøyelige til å korrigere seg etter observerbare fakta. http://www.cracked.com/article_14990_what-monkeysphere.html Takk for spennende, interessant og underholdende lesning! Og det traff veldig godt når det gjelder dogmereligioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå