Gå til innhold

Hvordan fjerne røykelukt fra rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig kjøpt oss et hus fra 1968. Et rom som vi nå bruker som soverom har tydligvis tidligere blitt brukt som røykerom. Tydeligvis noe selger har gjort for å fjerne lukten midlertidig, for vi luktet ikke noe av dette de første ukene. Men nå er den ganske sterk og det er ubehagelig å være i rommet med døren lukket.

Vi har malt om rommet og lagt nytt belegg på gulvet (over det gamle belegget) Dette gjorde vi før vi merket lukten.

Hva kan vi gjøre nå for å fjerne den? Er det en f.eks en maling som klarer å stenge lukt inne?

Har lest om ozongeneratorer, men noen sier at dette bare fjerner lukten midlerttidig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med å sette fram skåler med eddik i.

Skrevet
Prøv med å sette fram skåler med eddik i.

Tror du det virker med innrøkte vegger med maling over da? Trodde eddikskåler bare virket for "ny røykelukt".

Skrevet
Tror du det virker med innrøkte vegger med maling over da? Trodde eddikskåler bare virket for "ny røykelukt".

Det er billig og verd et forsøk, ihvertfall.

Ellers trodde jeg at det å male over var den beste måten å fjerne røyklukten på, men andre råd har jeg ikke.

Skrevet

Mulig det... men det er ett billig og lite arbeidskrevende forsøk.

Ellers tror jeg man må sperre med en oljemaling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...