Gå til innhold

Ta hensyn til svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss om et års tid. Jeg har aldri hatt en småpikedrøm om et stort romantisk bryllup med kjole og stas. For min del kan vi godt bare gå til byfogden og "få det overstått", men for barnas skyld (de har gledet seg til bryllup), tenker vi å ha en liten seremoni, kanskje i utlandet, med bare oss og barna. De i familien som vil komme og være med på den er selvfølgelig velkomne, men noen stor oppvartning har vi ikke tenkt oss. Blir kanskje å gå ut og spise middag i etterkant, noe enkelt.

En av grunnene til dette er at jeg ikke liker sløsing med penger, synes det blir bortkastet å bruke masse penger på en enkelt dag i livet. Da vil jeg heller gi pengene til et veledig formål, tenker som så at det er mange som trenger de pengene mer enn oss.

Bryllupsgaver er heller ikke viktig for oss, vi er samboere allerede og har alt vi trenger fra før.

Jeg er heller ikke særlig innstilt på alt styret og maset som følger med et bryllup i forkant. Er student, har to små barn og en sykdom som tar sitt av energien.

Jeg spurte min mor om hun synes det var synd om vi droppet et bryllup, men hun synes det var helt greit.

Men når det ble snakk om bryllup med svigermor, hørtes hun veldig innstilt på å ha bryllup, og tilbød seg å betale,hjelpe til med maten, ordne med lokaler osv. hun la vekt på at det ikke var noe press fra hennes side, men det virket som hun kommer til å bli skuffet om det ikke blir et "ordentlig" bryllup.

Jeg vil jo helst være på godfot med svigers, så burde jeg ta hensyn til hennes ønsker? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trine_*
Skrevet
Vi skal gifte oss om et års tid. Jeg har aldri hatt en småpikedrøm om et stort romantisk bryllup med kjole og stas. For min del kan vi godt bare gå til byfogden og "få det overstått", men for barnas skyld (de har gledet seg til bryllup), tenker vi å ha en liten seremoni, kanskje i utlandet, med bare oss og barna. De i familien som vil komme og være med på den er selvfølgelig velkomne, men noen stor oppvartning har vi ikke tenkt oss. Blir kanskje å gå ut og spise middag i etterkant, noe enkelt.

En av grunnene til dette er at jeg ikke liker sløsing med penger, synes det blir bortkastet å bruke masse penger på en enkelt dag i livet. Da vil jeg heller gi pengene til et veledig formål, tenker som så at det er mange som trenger de pengene mer enn oss.

Bryllupsgaver er heller ikke viktig for oss, vi er samboere allerede og har alt vi trenger fra før.

Jeg er heller ikke særlig innstilt på alt styret og maset som følger med et bryllup i forkant. Er student, har to små barn og en sykdom som tar sitt av energien.

Jeg spurte min mor om hun synes det var synd om vi droppet et bryllup, men hun synes det var helt greit.

Men når det ble snakk om bryllup med svigermor, hørtes hun veldig innstilt på å ha bryllup, og tilbød seg å betale,hjelpe til med maten, ordne med lokaler osv. hun la vekt på at det ikke var noe press fra hennes side, men det virket som hun kommer til å bli skuffet om det ikke blir et "ordentlig" bryllup.

Jeg vil jo helst være på godfot med svigers, så burde jeg ta hensyn til hennes ønsker? Hva hadde dere gjort?

JEg er litt slik som deg, og orker ikke alt styret. Dessuten, på den store dagen ønsker jeg å bare slappe av og nyte dagen, det ville jeg ikke klart om jeg skulle arrangert et stort bryllup her hjemme.

Så vi valgte å dra til utlandet og gjøre det i ferien, bare vi to. Når vi kommer hjem, skal familien arrangere fest en stund etterpå, hvor vi ikke trenger å gjøre stort mer enn å møte opp. Og det er helt greit synes jeg. De arrangerer det frivillig på eget initiativ og uten at jeg må gjøre så mye annet ennå si ja/nei til ting de foreslår.

På den måten blir den store dagen relativt stressfri for vår del:-)og familien får en bryllupsfest:-)

Skrevet

Jeg synes at du og samboeren din skal ha det bryllupet dere ønsker dere. Svigermor har ingenting hun skulle sagt. Det er dere som gifter seg, ikke hun.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke ofret det en tanke hvordan andre ønsker at vi skal gifte oss.

Har allerede gitt beskjed dersom det skjer så blir det i utlandet. Var litt protester fra svigermor men gjorde det heeelt klart at slik blir det!! Dermed basta:)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt etter for hennes ønsker. Denne dagen handler om hva dere føler og hva dere vil. Hva mener din mann om denne saken?

Skrevet

Mannen synes begge alternativene er fine, heldigvis er vi enige :)

Skrevet

Skjønner godt at hun er skuffet. Men det er jo deres bryllup, og dere som bestemmer. Du skriver at hun ikke ville presse dere, så da går jeg ut i fra at du fortsatt er på godfot med henne selv om du velger et lite bryllup i utlandet.

Prøv å se på det som et tilbud fra hennes side. Kanskje hun var redd for at dere valgte bort "stort" bryllup pga økonomi og at det var mye å ordne/planlegge.

Lykke til med bryllupet uansett hva dere måtte velge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...