Gjest Stearinpikken Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg skal på tur med skolen til Jotunheimen i begynnelsen av september.. Jeg fikk en liste over hva vi bør ha med, men jeg er lite peiling på sånt og ikke mye penger å bruke heller.. I tillegg er jeg vant til klimaet her nede i sør Jeg orker ikke gå med kjempetykke plagg, men jeg vil jo holde med varm og tørr likevel. Jeg ser HM har kommet med en del sånne klær, er det gode tror dere? Tenker på denne jakken bl.a. Jeg må også ha fjellsko/støvler, hva er best og har dere noen anbefalinger? Takk
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Jeg skal på tur med skolen til Jotunheimen i begynnelsen av september.. Jeg fikk en liste over hva vi bør ha med, men jeg er lite peiling på sånt og ikke mye penger å bruke heller.. I tillegg er jeg vant til klimaet her nede i sør Jeg orker ikke gå med kjempetykke plagg, men jeg vil jo holde med varm og tørr likevel. Jeg ser HM har kommet med en del sånne klær, er det gode tror dere? Tenker på denne jakken bl.a. Jeg må også ha fjellsko/støvler, hva er best og har dere noen anbefalinger? Takk Jeg ville holdt meg langt unna HM om jeg skulle hatt sportsklær. Stormberg er en god del bedre og er fortsatt lav på pris. Kle deg i flere lag, med ull innerst, et varmelag som mellomlag og noe vindtett som ytterlag. Kjekt med Goretex etc, men ikke nødvendig. Du bør imidlertid ta med regntøy. Det er kaldt når en blir våt i fjellet.
Gjest Gjest_CHANELine_* Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Kan du ikke dra innom Sport1 butikkene og høre hva du trenger av utstyr.
Gjest Nishiki Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Mye salg på sportsbutikker nå. Ville heller tatt en tur på salg en HM.
Paradokset Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 September kan bety alt fra sol til snøstorm i Jotunheimen. Det du BØR ha er ull innerst(kan kjøpes billig som militært overskuddsutstyr) Vanntett og vindtett ytterst....det kan forsåvidt funke greit med godt regntøy. Støvler - bør være noe som kan impregneres. Foretrekker lær selv. Det er viktig å gå dem inn FØR du skal til fjells(eller så bør du ta med masse sportstape og compeed). Som mellomlag kan du egentlig bruke det du har for hånden...ull, fleece etc.. Da holder du deg i alle fall varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå