Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg skal ut og reise nå. Jeg har to kort, et vanlig bankkort med visa, og mastercard gull. Jeg tenker å ha med meg begge, sånn for sikkerhets skyld. Men hvilket er lurest å bruke, og til hva? Hva er lurest å betale flyreisen med, hotellet med, hva bør jeg bruke når jeg shopper/sightseeer? Det er USA jeg skal til, er Mastercard like lett å bruke som Visa? Jeg tenker å ha ett liggende igjen på hotellet og bare ha det andre med meg rundt. Har helt angst for at et blir stjålet og jeg plutselig står der uten peng
Alvelin Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Jeg skal ut og reise nå. Jeg har to kort, et vanlig bankkort med visa, og mastercard gull. Jeg tenker å ha med meg begge, sånn for sikkerhets skyld. Men hvilket er lurest å bruke, og til hva? Hva er lurest å betale flyreisen med, hotellet med, hva bør jeg bruke når jeg shopper/sightseeer? Det er USA jeg skal til, er Mastercard like lett å bruke som Visa? Jeg tenker å ha ett liggende igjen på hotellet og bare ha det andre med meg rundt. Har helt angst for at et blir stjålet og jeg plutselig står der uten peng Ta med deg en del kontanter som du kan bruke når du handler for mindre beløp. Jeg ville i stor grad benyttet mastercardet når jeg handlet i utlandet. Dette er et kredittkort med beløpsgrense, det betyr jo at det er begrenset hvor mye du kan svindles for. Legg debetkortet (visaen) igjen i hotellets safe... Så har du den tilgjengelig. Mastercard er minst like gyldig som Visa i USA.
Lune Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Har gebyrfritt visa(også i utlandet), og bruker bare det.
gard Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Hei Jeg pleier å benytte mitt kredittkort til å betale flyreier, hotell, leiebil etc. En del av kredittkortene er slik at man også for reiseforsikring dersom man betaler det mest av turen med kortet. Jeg pleier å legge et kort i safen på hotellet og ha et med meg. Jeg bruker vanligvis mitt vanlige visa kort for shopping, restauranter etc.
Sørlandsbrud_09 Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Bankdama vår anbefalte å gå rundt med og benytte mastercard fremfor visa, men tanke på svindel etc. samt så klart å ha med kontanter i små sedler til tips klart fra første stund....ingen veksler tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå