Gjest Bryllupsklar Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Noen som skal ha stort bryllup her? Vi ber ca 100 gjester! Noen andre som skal ha mange gjester? Satt opp noe budsjett?
Solstrålejenta Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 (endret) Vi skal invitere et sted mellom 100-150 gjester og regner med at vi kanksje ender opp midt mellom der et sted... Foreløpig har vi regnet med at det alt i alt vil koste oss rundt 100.000 kr. Da har vi trukket fra maten som min far lager og betaler.... Det er ikke sånn at vi sløser på pengene i dette budsjettet, men vi har heller ikke alt på billige løsninger... Ingen av vennene mine skal ha så stort bryllup som meg, så det er artig at det er noen andre her som skal det også... Da kan vi jo veksle ideer Hvordan har dere planlagt det? Endret 13. august 2008 av Solstrålejenta
Gjest Bryllupsklar Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Vi har tenkt tilå betale alt selv, så vi må finne noen billige løsninger, men skal få det fint forde:) Vi skal ha det på et samfunnshus og det blir antagelig catering. Eller så leier vi inn en kokk og kjøper mat.. Vet ikke helt hva det blir til enda da:) Ellers så blir det hjemmlaget invitasjoner:) Når skal dere ha bryllup?
Solstrålejenta Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Ja, det gjelder å finne noen rimelige løsninger her og der for bryllup er jo ganske så dyrt kan man si... Men sånn utenom mat og drikke og selve invitasjonene, så er det ikke så mange av de andre utgiftene som øker noe særlig om man har få eller mange gjester... Da kan man jo på en måte si at de utgiftene synker per antall gjest iallefall :gjeiper: Vi skal gifte oss 15 august 2009, så vi har ennå god tid å planlegge og ikke minst spare på... Vi har bedt alle foreldre (skilte hele gjengen, så det blir 4 sett) om å fylle alkoholkvoten sin hver gang de er utenlands, så på den måten har vi faktisk allerede snart spart opp det meste av den spriten/brennevinen vi behøver Det er bra, for det kunne fort blitt en stor utgift senere, som nå blir småutgifter underveis... Når er det dere skal gifte dere? Hva har dere planlagt til nå? Jeg hadde også kjempelyst å lage invitasjoner hjemme, for det er liksom så kos, men fikk tilbud fra trykkeri om at de trykker alle trykksaer gratis i bryllypsgave, så da kan man jo ikke si nei til det Er grafisk designer, så designer selv...
Kanutten Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Hei Vi gifter oss også 15. 08.09 Vi blir ca 100 til middag, og ett sted mellom 130- 150 til kaffen. Vet mange synes det er kjipt å invitere noen til kaffe, kaker og festen, men vi har nå en gang valgt den løsningen. Bordkortene er i boks. Vi skal ha kokk som lager maten. Har leid ett sånn samfunnshus. Har satt hele slekta på alkoholshopping når de er på utenlandstur, så har en del i boks.
Solstrålejenta Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Så artig med noen som gifter seg samme dag som oss!!! Vi skal ha alle gjester til middag, men det er rett og slett fordi at 90 % av gjestene er tilreisende fra forskjellige steder i landet... Vi hadde nok hatt flere til kaffe hvis det var flere som bodde i nærheten for å si det sånn....
Gjest Lille Bie Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Joho! Vi skal ha stort bryllup også! Vi blir vel mellom 100-120 gjester, 100 til middag og 20 til kaffe. Vi har enorm slekt Så dette blir ikke en billig affære! Vi regner vel med å bruke ca 100 000, pappan min sponser oss vel med en del tusen og det samme gjør vel hennes. Men vi kommer ikke til å bruke noe mer på bryllupet av den grunn :love: Gleder meg til 2010!
Anniq Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Hei alle gifte klare. Det blir stort brylup på oss også.. 100 stk til middag. Vi skal gifte oss 29.august 09 i trondheim. Noen flere trøndere som skal ha stort bryllup? Å bestille 100 ferdige invitasjoner blir en enorm sum har jeg regnet ut. De ligger jo på 27kr pr invitasjon. Så lurer jeg på om noen har noen gode tips til å lage de selv?
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Slik ble regnskapet hos oss. Vi var ca 70 stk Vielsessted 0 Lokale 0 Mat 19500 Kaker 2000 Drikke 2000 Drikke alkohol 14500 Serveringshjelp 9000 Fotograf 5100 Frisør sminke m prøvetime 2000 Kjole 11200 Slør 1200 Underskjørt 900 Hårpynt 1200 Veske 0 Sko 950 Strømper 200 undertøy 0 Dress m tilbehør 3000 Ringer 700 Overnatting 1500 Musikk 7000 Brudebukett 2500 Knapphullblomster 500 Dekor i kirke 2000 Servietter 1500 Løper 750 Blomsterdekor til bord2750 Anna dekor lokale 1000 Takkekort 2000 Visevert 3000 Bryllupsforsikring 1250 Brudepikekjoler og sko2000 Sum 101200 kr
iap Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 hei! me var 99 gjester trur det kom på ca 90000. men me spredde utgiftene ut over sånn at alt ikkje kom på ein gong.
angara Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Vi ber ca 120 stk. Holder festen på et idrettshus ved Trondheim på nyttårsaften. Hadde vi hatt et sentralt og litt større lokale (umulig å finne!) kunne vi bedt mange flere stikke innom til kaffe/(nyttårs)fest etter middagen, men det blir nå slik. Min kjære har en stor familie, og vi vil be mange venner, og det er ennå mange som vi ikke har plass til å invitere, og jeg gruer meg litt til om et par dager når vi sender ut invitasjonene, det kommer til å bli mye snakk om hvem som (ikke) er bedt, etc... Men vi har tøyd grensene maksimalt for antall folk det er plass til der... Jeg satser på at noen ikke kan komme, slik at vi blir rundt 100 stk, da vil det være mer plass. Vi vil ha et budsjettbryllup, og satser på å komme godt under 50 000 kr. Vi sokner til domkirka, så den blir gratis, lokalet var billig, venninner tar med kaker, vi ordner med maten selv (kommer til å bli stress, men vi har ikke råd til annet med så mange gjester). Fotografier kan venner og familie ta av oss, og alkohol kjøper vi med så ofte vi kan på utenlandskvoter. Har noen venninner som klør i fingrene etter å få hjelpe til med hår og sminke på bryllupsdagen. Handler som en gal på ebay. Alt fra kjole til pynt til lokalet og bordkort. Kakestativ bestilte jeg også fra USA. Og materiale til invitasjonene fant vi på Panduro. Det er så mye å tenke på.... Men veldig gøy!
Ronjadatterdatter Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 etter mye att og fram gikk vi også førr et godt "gammeldags" stort bryllup. Ei tid her inne følte je mæi som dein eneste.... Vi ba 137, blir 119! der av 7 inviterte barn, men blir 8... Kjæm totalt på den nette sum av 80,000,- Lokalet e rimeli, bygdehus. Kjøkkenhjelpere på dugnads jobb, vi hjelpe tll en annen gang. Har fått venner og familie til å bake. Men har bestillt bryllupskaka. Får musikken i bryllupsgave av han som spille, vi e vokst op i lag... og i tillegg blir de åpent for "jaming " av gjestene og forsåvidt je sjøl også... Har kjøpt det meste av spriten på grense handel. Middag og nattmat tar det meste av budsjettet, 36,000,- men da har vi alle til alt. Bordene pyntes av potte planter og kubelys, pappirduker og dunilin servietter.. Kjolen gjorde et innhugg, tot brudeutstyr 10799,- me slør og underskjørt, tilpassing ol. Bukett e bestillt, hår og sminke te venninnepris, betale både for meg og forlover. Bil e lånt, gammel mercedes cab. (danse sol dansen..) Brudgommen har på bunad. Innslag i kirka gjøres av proffesjonelle venner, blir personlig og BRA!!!! Slik hold vi det rimelig, men har hørt at vi burde tænke at en gjest koste 1000,- så da snakke vi 120.000,- Da blir de jo rimeli me 80,000,- Huff, je syns de e mye penger.... men vi gjør de jo bære en gång
Kanutten Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 (endret) Hei alle gifte klare. Det blir stort brylup på oss også.. 100 stk til middag. Vi skal gifte oss 29.august 09 i trondheim. Noen flere trøndere som skal ha stort bryllup? Å bestille 100 ferdige invitasjoner blir en enorm sum har jeg regnet ut. De ligger jo på 27kr pr invitasjon. Så lurer jeg på om noen har noen gode tips til å lage de selv? Hei Anniq Jeg hører vel med under gruppa trøndere med stort bryllup. Jeg har også tenkt på dette med invitasjoner, men heller vel mot å bestille de ferdig, fordi vi vil ha monogrammet vårt på de. Ettersom jeg betaler 500.- for mongrammet, og de trekker fra det på invitasjonene, er vi nede i 17 kroner pr invitasjon, og det er jo ikke så ille. Endret 14. august 2008 av Maye
Gjest Bryllupsklar Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Ja, det gjelder å finne noen rimelige løsninger her og der for bryllup er jo ganske så dyrt kan man si... Men sånn utenom mat og drikke og selve invitasjonene, så er det ikke så mange av de andre utgiftene som øker noe særlig om man har få eller mange gjester... Da kan man jo på en måte si at de utgiftene synker per antall gjest iallefall :gjeiper: Vi skal gifte oss 15 august 2009, så vi har ennå god tid å planlegge og ikke minst spare på... Vi har bedt alle foreldre (skilte hele gjengen, så det blir 4 sett) om å fylle alkoholkvoten sin hver gang de er utenlands, så på den måten har vi faktisk allerede snart spart opp det meste av den spriten/brennevinen vi behøver Det er bra, for det kunne fort blitt en stor utgift senere, som nå blir småutgifter underveis... Når er det dere skal gifte dere? Hva har dere planlagt til nå? Jeg hadde også kjempelyst å lage invitasjoner hjemme, for det er liksom så kos, men fikk tilbud fra trykkeri om at de trykker alle trykksaer gratis i bryllypsgave, så da kan man jo ikke si nei til det Er grafisk designer, så designer selv... Vi skalgifte oss 6 juni 09:) Har ikke fått planlagt så mye egntlig.. Lager invitasjoner selv, så de har jeg begynt på. Så har vi bestilt kirke og sted til festen!! Ellers så er jeg på full leting etter fiolinist, solosanger, og noen som kan spille på festen!! Skal dere ha noe band eller noe? Eller blir det cd kanskje?
Solstrålejenta Skrevet 15. august 2008 #15 Skrevet 15. august 2008 Vi hadde egentlig et band vi skulle bruke som er bandet til en kompis av oss, men det er ikke sikkert de kan den helgen desverre... Hvis det ikke blir den skal vi enten ha Dj eller bare cd... Føler vi må vurdere om dj'en er verdt 5000 kr fremfor å spille av musikken selv... Vanskelig å si... Ellers har vi solosangere til kirken, så det er iallefall i boks Gleder meg så vanvittig mye -idag er det ett år igjen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå