Gå til innhold

Franske filmer

-Fisken-

Anbefalte innlegg

Jeg har sett flere franske filmer i det siste, og har falt pladask. Liker disse stillestående filmene, som ofte har en seksuell undertone.

Noen tips til franske filmer jeg burde se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se "Ensemble, c'est tout". En kjempesøt film med hun Amelie-dama, Audrey Tautou. Eller "Ne le dis à pas personne", en mer spennende film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femme fatale

Paris je taime

La vie en rose

The lover ("Elskeren" skrevet av fransk forfatter)

Amelie de montmartre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silkeape

Un long dimanche de fiançailles (En langvarig forlovelse)

Le Scaphandre et le Papillon (Dykkerklokken og sommerfuglen)

Den første er det lenge siden jeg så, men jeg husker den var vakker, og ganske spennende. Den siste er en uvanlig gripende film, den gjorde sterkt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Piken på broen.

Og Tuvalu (litt samme stil som de altfor overgjorte filmene til teamet bak Amelié, City of Lost Children etc, men mer avstemt med handlingen - og finere handling og mindre staffasje)

Les Enfants Terrible er også forholdsvis severdig

Ville også sjekket ut Nybølge-filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp den franske filmen" Dykkerklokken og sommerfuglen" fra 2007, som er basert på en sann historie. Veldig bra og tankevekkende film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le Enfants du Paradis er etter sigende tidenes beste franske film. Jeg har ikke sett så innmari mange franske filmer, men den er jaggu god! Dessuten er Delicatessen morsom. Og L'Homme du train er kjempefin, Jean Rochefort er kanskje den nydligste mannen noen sinne. À la folie... pas du tout er sånn passe bra. Interessant konsept, i det minste! Caché er noe av det beste jeg har sett på kino de siste årene. Og alle i hele verden må se La Jetée!! Jean de Florette og Manon des sources anbefales også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie

En fransk film der konen til en utro mann hele tiden samarbeider med elskerinnen. Konen vil forstå hvorfor mannen er utro, og spiller på lag med elskerinnen, uten at mannen vet om det. Kjempefin film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Fransk filmuke på SVT2 denne uka. (Svensk kanal 2). I kveld er det blant annet Indigènes som ruller over skjermen kl. 22.25. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...