Gå til innhold

Tidligfly fra Stansted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo dere :)

Skal reise fra Tromsø til London i september, og skal ha returen på en lørdag ganske så tidlig - kl 08.25.

Er det noen av dere som har gjort denne manøveren? Tenker på hvor tidlig jeg bør reise fra London, hvor lang tid jeg bør beregne på innsjekking av bagasje og transport rundt omkring på Stansted osv.......

En annen sak, er om Taxfree`en er åpen så tidlig, og har de eventuelt en grei taxfree på Tromsø lufthavn?

Alle tips og gode råd tas imot med taknemmelighet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ta den ruta i høst. :)

Det beste rådet når du skal til Stansted er å dra så tidlig som du gidder. ;)Beregn gjerne minst 2 timer på flyplassen; for det første er det generelt omstendelig sikkerhetskontroll på engelske flyplasser, for det andre har jeg opplevd en del rot i innsjekkingen på akkurat Stansted, så jeg beregner gjerne ekstra tid der.

Det greieste for å komme seg til Stansted fra London er å ta Stansted Express. Det tar ca. 45 minutter.

Tax free-butikkene er åpne veldig tidlig, så det bør ikke være noe problem. Det er en tax free på flyplassen i Tromsø, men den er temmelig stusselig.

Skrevet

Tusen takk Nilma for infoen. Skjønner jo at det blir tidlig opp den dagen, men det går nok bra :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Unngå buss hvis du skal dra så tidlig, siden det er langt, og kan ta lang lang tid hvis det er mye trafikk. Vi brukte over to timer ut med buss i rushen. Innsjekkingen (Norwegian) tok derimot nesten ingen tid. Var nok heldig som reiste med dem, for de større selskapene der hadde lange køer. Så var det i tillegg ca tre kvarter kø i sikkerhetskontrollen. Fikk litt hakeslepp da vi kom gjennom det vi trodde var køen, og fram til mannen som sjekket boardingkortene. For det var der den egentlige køen begynte :fnise: I tillegg er det tog som går til selve terminalen, men det gikk kjapt. Og merkelig nok var det ikke passkontroll tilbake, det pleier da være det når det er utenfor Schengen? Gikk ellers gjennom passkontroll både i Oslo begge veier, og ved ankomst London. Så det forundret meg litt at det ikke var det ved avreise London.

Skrevet

Jeg løste det med å overnatte på en benk på stansted. Forbausende mange som sover der!

Skrevet

Har selv tatt tidlig fly fra Stansted mange ganger. Noen ganger har jeg staatt opp midt paa natten, tatt taxi til flybussen eller flytoget paa Liverpool Street Station(toget tar forresten 45 min).

Andre ganger har jeg heller dratt ut saa sent som mulig kvelden foer, etter midnatt stort sett og enten lagt meg til aa sove paa en benk eller rett paa gulvet med bagasjen som hodepute og skjerf over ansiktet for aa skjerme for lyset.Og oerepropper!!! :natti:

Ikke saa veldig komfortabelt, men det er mange som gjoer det og det er helt trygt. Hvis du ikke vil eller faar sove, er det i hvertfall en kafe som holder aapent hele natten i innskjekkingsomraadet.

Taxfreen har vaert aapen naar jeg har flydd ut kl 06, saa shopping er ikke noe problem :ler:

Skrevet

Hvis du har råd til det kan jeg anbefale å bo på sas-hotellet som ligger kloss i flyplassen. Det gjorde vi, og det var kjempedeilig å slippe å stå opp grytidlig for å nå innsjekken, og vi fikk god tid på flyplassen. Vi betalte rundt tusenlappen, men duverden for et flott hotell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...