Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg skal reise til USA i høst. Jeg må mellomlande først et sted i Europa, og så må jeg mellomlande et sted i USA før jeg kommer til den byen jeg egentlig skal til. Men hvor lang tid bør jeg beregne mellom hver flyavgang? La oss si jeg reiser Bergen - Frankfurt - Chicago - Cinncinati (bare et eks). Hvor lang tid bør jeg da beregne i Frankfurt og hvor lang tid i Chicago?
Gjest Ansjoni Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Jeg bruker ikke ett selskap, men bestiller via viaexpress, så det blir litt det ene og litt det andre. Sånn til vanlig, når jeg bare reiser i Europa, beregner jeg minst halvannen til to timer. Men når jeg skal til USA er det kanskje mer styr? Og når jeg mellomlander for første gang i USA, er det da jeg må gjennom tollen, eller venter de med det til jeg kommer frem til den endelige destinasjonen?
Gjest Ansjoni Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni
Paradokset Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Som Ansjoni sier må du gjennom immigration - noe som potensielt kan ta en del tid. Dessuten er Chicago verdens største/travleste flyplass om jeg ikke tar feil - så sikkert ikke dumt å beregne minst 3 timer.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Det er jo ikke du som beregner mellomlandingstid når du bestiller hele reisen i et, men selskapet du bestiller av. Så med mindre du skulle ha spesielle grunner til å ønske ekstra lang mellomlanding, er det ikke noe å tenke på for din del. Skulle du komme for sent neste fly, dekker selskapene ombookingen. Men når det er sagt: Immigration i USA tar absolutt tid ja!
Karense Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 På enkelte flyplasser (usikker på om det gjelder alle), så må du plukke opp bagasjen din og levere den på nytt, selv om den er merket helt frem til destinasjon. Dette måtte jeg i alle fall gjøre i New York og Atlanta. I tillegg kan køene være laaaaange gjennom immigration ja, så beregn mer tid enn vanlig. Men som de andre sier, bestiller du gjennom et selskap, så skal de i utgangspunktet legge opp ruten for deg slik at du har nok tid. Jeg har reist med alt fra 20 minutter mellom hvert fly og mange timer, men i USA lønner det seg nok å ha mer enn nok tid.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Det er jo ikke du som beregner mellomlandingstid når du bestiller hele reisen i et, men selskapet du bestiller av. Så med mindre du skulle ha spesielle grunner til å ønske ekstra lang mellomlanding, er det ikke noe å tenke på for din del. Skulle du komme for sent neste fly, dekker selskapene ombookingen. Men når det er sagt: Immigration i USA tar absolutt tid ja! Om man bruker sider som viaexpress og bestiller hele reisen der, så kommer de faktisk opp med ruter hvor man har 20-25 minutter på hver flyplass... Slike sider gir deg bare muligheten til å bestille en hel reise, og man bruker gjerne ørten forskjellige selskap. De garanterer overhodet ikke at du faktisk rekker alle flyene dine, og de har ikke noe ansvar for om du ikke når neste fly eller ikke. Bestiller du fra et flyselskap og de setter opp ruten for deg, så skal de garantere at du kommer med et fly. Men det gjelder altså ikke om du bare bruker en formidlingsside som viaexpress, som bare søker opp en rute her og en rute der og setter det sammen til en pakke som er muligens bare er gjennomførbar i teorien og ikke i praksis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå