Gå til innhold

Gutters tankegang...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har slitt litt i det siste, og har bestemt oss for å prøve å treffes litt mindre og heller konsentrere oss om venner litt mer.Vi har møttes nesten hver dag i hele sommer og vi har gått litt lei av hverandre kan man si.

han sier at han elsker meg, og jeg vet jeg elsker han. Men da vi bestemte oss for å ikke møtes så ofte sa han at jeg hadde hatt godt av å treffe noen andre! Jeg har bare vært sammen med han, ikke hatt noen andre kjærester, og han sa at "hvordan kan du vite at du elsker meg når du ikke har vært med noen andre?"

Han sa han ville prøve å bli kjent med flere, også jenter, og at han ville være litt mer som før; klemme på folk osv....

Jeg ble nesten litt sur, men usiker på om det var riktig av meg. Jeg er redd for at denne "friheten" vil ødelegge for oss, og at det han sa om at jeg bør følge med litt på hvordan andre gutter er kan være en unnskldning for at han skal få lov til å se på andre jenter? han sa også at alle gutter ser på jenter hele tiden. At gutter tenker automatisk på sex når de ser ei jente, 24 timer i døgnet? er det noen gutter der ute som tenker sånn? når dere er sammen med ei jente, ser dere da mye på andre jenter? er det noe i disse "blikkene" eller bare uskyldig titting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Har det noe å si hva han tenker når han ser på andre jenter? Du kan jo ikke kontrollere tankene hans uansett.

Så lenge han ikke er utro har det vel ikke så mye å si hvem han ser på og hvorfor. Så lenge han ikke glaaner på alt og alle mens du er der, for det blir litt teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anne_*

Uavhengig om man er i et forhold, eller ikke, vil man da alltid se på andre mennesker.

Men det er deg han er sammen med, og det er en grunn til det. Og kanskje han har rett, jeg mener også at folk som konstant har hatt kjærester fra ungdomstiden kan ha godt av en singelperiode på mer enn en måned.. man lærer av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er garantert ikke gamle menneskene, du og kjæresten din.

Tenåringsgutter tenner omtrent på alt og ser på alt.

Han virker å være hakket er fornuftig enn deg, da. Iom at han innser at både du og han bør treffe andre. Dere er for unge til å binde dere og har ikke peil på hva det egentlig vil si å elske. Det kommer først senere i livet.

Det han har sagt til deg er faktisk bare en måte å gjøre det slutt på uten å egentlig si "det er slutt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er garantert ikke gamle menneskene, du og kjæresten din.

Tenåringsgutter tenner omtrent på alt og ser på alt.

Han virker å være hakket er fornuftig enn deg, da. Iom at han innser at både du og han bør treffe andre. Dere er for unge til å binde dere og har ikke peil på hva det egentlig vil si å elske. Det kommer først senere i livet.

Det han har sagt til deg er faktisk bare en måte å gjøre det slutt på uten å egentlig si "det er slutt."

Hei, denne syns jeg var vel krass. Hva vet du om alderen til ts eller gutten sine intensjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det kvalifisert gjetning.

Har du noensinne hørt om voksne menn i seriøse forhold som sier til kjærstene eller konene sine at "jeg vil klemme mer på andre damer og du trenger også å treffe andre."?

Eller: "Nå har jeg vært så mye sammen med deg i sommer, så nå er jeg lei og må treffe andre kvinner."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Gjest her. Man skal ikke lese mye mellom linjene før man får en formening om at det er snakk om tenåringer. Enten i alder eller i sinn.

Til trådstarter: Er du sikker på at dere har lik oppfatning på hva som er lov i denne perioden? Slik du skriver det, får det meg til å tro at du tror at dere nå kan bli kjent med andre og gi de klemmer. Mens jeg EGENTLIG tror at han mener at dere skal ha pause, og undersøke om det er noen andre man heller vil ha, og gjerne gå så langt som sex.

Dette er bare noe jeg TROR, ikke vet. Men snakk ihvertfall med han, slik at du ikke går rundt og klemmer på gutter, mens han går rundt og har seg. Han sier jo selv at han tenker på sex bare han ser ei jente, så da kan man jo nesten tenke seg hva han gjør når han klemmer på ei jente!

PS. det er normalt å få lov til å gi andre klem selv om man er i et forhold, med mindre man har en ekstremt sjalu kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotta_*
Har det noe å si hva han tenker når han ser på andre jenter? Du kan jo ikke kontrollere tankene hans uansett.

Det må da være helt legitimt å stille spørsmål uavhengig av om en kan kontrollere noe eller ikke!!!!!!!!!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Vi er begge 19 år, så ja, er vel betegnet som tenåringer. Det det er snakk om er ikke en "pause" i den forstand. Vi er sammen, men skal treffes mindre. Da han nevnte dette med klemming så spurte jeg om hva han faktisk mente med det. han påsto da at det helt klart ikke skal være noe sex inne i bildet.Jeg blir for sjalu, og liker faktisk ikke at han klemmer på jenter som jeg ikke kjenner. Venninnene mine er greit, for de kjenner både jeg og kjæresten min så godt at vi vet at det ikke er "noe mer". Men når han snakket om å møte andre var det hele tiden jenter han nevnte...

Neste år skal jeg flytte pga studier, og han trakk dette også fram i diskusjonen...syntes dette var litt rart, det er jo ett år til. Men han sa hele tiden at han ville være sammen med meg. Som en midlertidig sex-partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Vi er begge 19 år, så ja, er vel betegnet som tenåringer. Det det er snakk om er ikke en "pause" i den forstand. Vi er sammen, men skal treffes mindre. Da han nevnte dette med klemming så spurte jeg om hva han faktisk mente med det. han påsto da at det helt klart ikke skal være noe sex inne i bildet.Jeg blir for sjalu, og liker faktisk ikke at han klemmer på jenter som jeg ikke kjenner. Venninnene mine er greit, for de kjenner både jeg og kjæresten min så godt at vi vet at det ikke er "noe mer". Men når han snakket om å møte andre var det hele tiden jenter han nevnte...

Neste år skal jeg flytte pga studier, og han trakk dette også fram i diskusjonen...syntes dette var litt rart, det er jo ett år til. Men han sa hele tiden at han ville være sammen med meg. Som en midlertidig sex-partner?

uff da... hadde jeg vært deg, hadde jeg fader ikke vært noen tøffel som hadde gått med på hans kriterier. jeg hadde bokstavelig talt sagt " dette 14iss opplegget ditt gidder jeg ikke asså. det føler jeg meg for voksen til! tror det heller er bedre at det er slutt jeg!" og det hadde jeg ment på alvor!

så skal jeg vedde med 100% sikkerhet at tryne hans hadde nok fått en lang maske ;)

syns ikke du skal gå med på den slags tull... for det er hans måte å si at det pause eller hva du kan kalde det på... for et forhold skal ikke gå i den rettningen. være mindre sammen og se og klemme på andre damer og si at han tenker på sex hele døgnet og da med andre skjønner jeg... for no piss!!!! hadde klikka i vinkel hadde typen min kommet med noe slikt. hadde kasta han på dør da asså.. jeg er mer verdt som så.. ser ikke en gutt min verdi av å ha meg i sitt liv og ha meg som kjæreste, så vil jeg helst finne en som gjør det!

P.S det har ikke en dritt noe å si, om dette er din første kjæreste. du kan elske noen fordet, om ikke mer... jeg husker min første store kjørlighet når jeg var 16 år. jeg virkelig elska han! tok meg mange år å komme over han på, selv i nye forhold.

Jeg syns DU skal sette ned foten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie

Min første seriøse kjæreste var akkurat likedan! Han også mente plutselig av vi burde være litt mindre sammen, henge mer med venner slik at vi ikke ble lei av hverandre, men vi skulle være sammen! Jeg var da ung og naiv, og trodde han tenkte på meg, og at vårt forhold ikke måtte komme i veien for vennskapene mine.

Så feil kan man ta! Det gikk en måned, eller to, og jeg var på hytta sammen med foreldrene mine, da ringer han en sen kveld og forteller at vi ikke bør være sammen mer. Jeg var fullstendig knust!

Men etter ei stund kom det for en dag at han bare hadde hatt meg "gående på gress" de siste månedene, i påvente av at noe bedre skulle komme gående.

Han ble sammen med en annen jente 3 dager etter at vi slo opp..

Så dette er av han er mer avansert måte å fortelle deg at han er på utkikk etter noe annet.. Desverre..

Endret av Lille Bie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"han sa også at alle gutter ser på jenter hele tiden. At gutter tenker automatisk på sex når de ser ei jente, 24 timer i døgnet? er det noen gutter der ute som tenker sånn? når dere er sammen med ei jente, ser dere da mye på andre jenter? er det noe i disse "blikkene" eller bare uskyldig titting? "

Jeg har akkurat samme diskusjon med min kjæreste ! (utenom det med sexen)jeg blir kjempe frustrert når han snur seg etter jenter som har en helt rett kropp ! for det er jo meg han har valgt, men jeg har litt former og litt for mange kilo.

vi krangler ofte om dette, å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, siden jeg har problemer med å stole på gutter, ettersom at jeg har blitt sviktet av både min far og den tidligere gutten jeg likte.

noen som har råd ?

jeg er skikkeli redd for å miste han, for jeg elsker han virkeli høyt ! :(

Endret av Silli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skjønner hvor du er i henn.

Vi gutter trenger å komme oss litt vekk innimellom.

Det er bare å slappe av, kommer nok til å gå så bra så. :)

Han trenger nok bare litt rom, det gjør nok du også, veldig ubevisst eller bevisst.

Men om han trenger og "klemme på andre", det er vel kanskje ikke det mest nødvendige.

Jeg skal selv flytte til fra min kjæreste nå, pga skole.

Og jeg ser dette bare som noe som kan styrke forholdet vårt.

Så ta dette som en utfordring, og du vil kanskje merke at ting kan bli bedre av det. :)

Uansett, lykke til. Skal følge med tråden jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS igjen.

Jeg vil ikke slå opp med han, jeg liker han virkelig. Samtidig vil jeg ikke være smmen med ahn om han ser etter andre hele tiden, da hadde det bare vært godt å gå bort til han å bare avslutte alt selv.

vet ikke helt hva jeg skal, må nesten se det an litt også...??

jeg har også gått opp et par kilo i løpet av sommeren, men ban sier dette ikke har noe å si...noe jeg tror det gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty89
TS igjen.

Jeg vil ikke slå opp med han, jeg liker han virkelig. Samtidig vil jeg ikke være smmen med ahn om han ser etter andre hele tiden, da hadde det bare vært godt å gå bort til han å bare avslutte alt selv.

vet ikke helt hva jeg skal, må nesten se det an litt også...??

jeg har også gått opp et par kilo i løpet av sommeren, men ban sier dette ikke har noe å si...noe jeg tror det gjør...

Hvis han elsker deg virkelig så skal ikke noen kilo ha noen ting å si! Om kjæresten din ser på andre damer... hmm? For å si det slik : det går en grense!

Synes det var rart at typen din ville ha litt frihet... Kanskje han trenger en pause? Men du bør ikke avslutte forholdet for det. Få han til å trege for at han sa dere burde være med andre også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alltid det er vanskelig og litt skummelt og skulle gi råd, eller si noe fornuftig, basert på relativt lite informasjon. Men - here goes:

Jeg er tildels uenig i noen av de forrige svarene du har fått.

For det første tror jeg godt man kan vite mye om kjærlighet som tenåring. Det er ikke alltid sant at kunnskap kommer med alderen. Finnes mange "voksne" som ikke forstår hverken sine egne eller partnerens følelser, eller kjærlighetsliv. Kjærlighet er først og fremst en følelse, og ikke basert på kunnskap. Hva vi gjør med følelsene våre, derimot - det baserer seg på kunnskap. Så - selvsagt vet du like godt hva kjærlighet er for deg, som det en 40-åring gjør. :blomst:

Min umiddelbare følelse da jeg leste innlegget ditt, var at han kanskje vil ha en pause i forholdet, men ikke klarte å uttrykke dette klart. Kanskje vil han ikke såre deg. Men - dette kan jeg jo ikke vite, selvsagt. Det var bare en følelse jeg fikk.

Det er derimot ikke sant at alle gutter ser på alle jenter hele tiden, og automatisk kobler det de ser med sex. Det er forskjell på "å se" og på "å se", for å si det sånn. Litt kryptisk uttrykt, kanskje, men ... det er min erfaring med mine brødre, sønn, kjærester, guttevenner og menn i sin allminnelighet.

Tror sikkert du har godt av å treffe andre mennesker, også gutter. Om ikke annet for å oppdage at det finnes all slags "fisker i havet" - du trenger ikke å tråkke på dine egne grenser, eller føle deg usikker i et forhold til en gutt/mann.

Kjærlighet handler om trygghet og tillit - ikke det jeg synes du beskriver.

Lykke til :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her:

Jeg må bare si tusen takk for alle svar :) Jeg er fortsatt usikker angående kjæresten min, men fikk en skikkeli opptur i slutten av uka her :jepp:

Jeg pratet nesten ikke med han hele uka, men på fredag kveld spurte han meg om jeg ville være med på kanotur. Det ble en koselig kvelds/natt tur med padling og griling:)

Og i helgen har han vært skikkelig kosete :love: har ikke vært sånn på lenge.. han har klemt og kysset på meg, og vært utrolig kåt :lur::klemmer:

så jeg tror det går rette veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min glaner veldig på andre jenter..VELDIG! Også kommenterer han alltid hvis han ser ei han synes er skikkelig fin.Komentarer slik som at hun hadde flott hår, perfekt kropp og fin rumpe, fantastiske pupper, nydelig hud, og det flotteste ansiktet han noen gang har sett..og noen ganger at hun er en av de peneste han noen gang har sett! Han sier ALDRI noe slikt til meg. Kanskje noen ganger, når jeg forteller han at jeg synes han ser flott ut. Da kan han komme med at '' du ser bra ut du også, eller...øøøh....ja '' Men jeg har ikke noe i mot det. Det at han ikke synes jeg er noe pen, og forteller høylytt hvor pene andre jenter er. Bryr meg rett og slett ikke. Fordi det er meg han er sammen med, og er tro mot uansett hva han synes om andre jenter. (Men, noen få ganer er det så drøyt at jeg blir flau. På jentens vegne. Når han glor så mye at hun blir forlegen)

Det at kjæresten din ser på andre jenter og klemmer dem spiller vel ingen rolle? Og det er jo tydelig i det siste innlegget ditt TS at det er deg han vil ha. Han trenger bare litt tid for seg selv og litt avstand slik at ''dere ikke kveler den flammen dere har mellom dere''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillacamilla

Hei!

Sånn generelt tenker jeg at enten er man sammen, eller så er man ikke sammen. Synes man at man er litt mye sammen, og kanskje går litt oppå hverandre - og dette kan skje i alle forhold, i alle aldre - sier man at man kanskje trenger å bli flinkere til å treffe venner og dyrke egne interesser. Ikke at man trenger tid til å "klemme" andre, og at man tenker på sex hver gang man ser noen av det annet kjønn......

Men kanskje kjæresten din er litt dårlig å ordlegge seg? (Og litt lite fintfølende) Hvis dere har hatt det koselig i det siste, er det supert, men jeg ville likevel sagt fra om hva jeg tenkte. Du trenger jo ikke slå op med ham, bare gjøre det klart at det er ubehagelig når han glaner på andre - kanskje han kan gjøre det mer diskret?, og at han gjør deg usikker når han snakker om å "klemme" andre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sånn generelt tenker jeg at enten er man sammen, eller så er man ikke sammen. Synes man at man er litt mye sammen, og kanskje går litt oppå hverandre - og dette kan skje i alle forhold, i alle aldre - sier man at man kanskje trenger å bli flinkere til å treffe venner og dyrke egne interesser. Ikke at man trenger tid til å "klemme" andre, og at man tenker på sex hver gang man ser noen av det annet kjønn......

Men kanskje kjæresten din er litt dårlig å ordlegge seg? (Og litt lite fintfølende) Hvis dere har hatt det koselig i det siste, er det supert, men jeg ville likevel sagt fra om hva jeg tenkte. Du trenger jo ikke slå op med ham, bare gjøre det klart at det er ubehagelig når han glaner på andre - kanskje han kan gjøre det mer diskret?, og at han gjør deg usikker når han snakker om å "klemme" andre.

Lykke til!

TS:

Jeg har egentli ikke lagt merke til at han ser på andre, men han har på en måte sagt at han gjør det. Vi går også i sammen klasse, og på skolen så virker det ikke som om han ser på jenter på den måten...men det var liksom bare det han sa...kan jo være ordleggingen, men mye av det han sa skal egentlig ikke være noe tvil om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...