Gjest gjest_bolla Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hei skal leie ut en moblert leilighet, er det noen som vil komme med erfaringer tips etc hva skal jeg huske paa? Tusen takk til dere som gidder og ta dere tid til og hjelpe:)
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Hei skal leie ut en moblert leilighet, er det noen som vil komme med erfaringer tips etc hva skal jeg huske paa? Tusen takk til dere som gidder og ta dere tid til og hjelpe:) Jeg har selv leid ut en leilighet og det er en rekke ting man bør huske på. Bruk en god leiekontrakt, helst en som tar mest mulig hensyn til utleier. Behold alltid en nøkkel til leiligheten, og lei aldri ut til noen som ikke har råd til å betale depositum.
Gjest Ts Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Ps den skal kun leies ut i 6 maander og leiligheten min er andels leiligeht(noe ekstra som skal huskes paa pga det)
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Hei skal leie ut en moblert leilighet, er det noen som vil komme med erfaringer tips etc hva skal jeg huske paa? Tusen takk til dere som gidder og ta dere tid til og hjelpe:) Få med i kontrakten at dere ikke trenger å gå til søksmål for oppsigelse
Gjest Ts Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Takk for svar Et spm hun skal leie den fra 1 november til 1 april det er 5 maander maa jeg skatte av det vist ja hvor mye ca (jeg har laan paa den leiligheten som leies ut) betyr det noe? pluss hvor mye depositum er laav og kreve for 2 maander eller 3 maander?
Yummy_Mummy Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Du kan kreve inntil 6 måneders depositum, men da er det nok ikke lett å få leieboere. Advokater anbefaler å ha minst 3 måneders depositum ettersom det er så lang tid det tar å få kastet ut noen. Husk at dette skal stå på en depositumskonto i leietakers navn og at det er leietaker som får rentene fra denne. Du må betale for å opprette kontoen. Leiekontrakt finner du på: http://www.dinside.no/filer_for_nedlasting...r/Boligleie.doc der står det meste man trenger å tenke på.
Rosalie Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Du må skatte dersom leieinntekt overskrider 20.000 på kalenderåret. Spiller ingen rolle om du har lån på leiligheten når det gjelder det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå