Gå til innhold

Bryllupsplanlegger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg har nå vært forlovet med min kjære i et halvt år, og har sett mer og mer på hva en må gjøre før et bryllup i det siste. Jeg har veldig lyst på en planlegger, ettersom jeg er veldig flink til å rote bort ting. Jeg har ikke lyst til å lage noe selv, med mindre jeg gjør det på data. Jeg kan gjøre det på dataen min, men jeg er da redd for løse papirer, som for eksempel kvitteringer.

Jeg søkte opp her på forumet, og fant som regel link til BryllupsWeb sin. Her kan jeg da også kjøpe to forloverguider og dermed få det litt billigere. Det som da er tingen er at noen har sagt her på forumet at det ikke er verdt det...

Jeg lurer derfor på om det er noen som har tips, trengs det virkelig? Finnes det noen greie måter å gjøre det på data osv?

Hvis det var en tråd med samme informasjon her på kvinneguiden beklager jeg, men for det meste sa folk lite annet enn "jeg er (ikke) fornøyd med denne".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg har vært forlovet med min kjære siden 06.06.06 og vi skal gifte oss 06.06.09. Og først nå har jeg så smått begynt å planlegge bryllupet vårt. Og vet du hva jeg gjorde? Jeg gikk rett og slett på på Nille og kjøpte meg en Snoopy skoledagbok for skoleåret 08-09 med kalender som varer ut juni-2009. Jeg fant ut at det var den perfekte planlegger med MAAAANGE notatsider og lang adresseliste. Og kvitteringer har jeg bare tenkt å stifte inn etterhvert som vi gjør innkjøp, gjerne etter der jeg skal skrive opp priser og et sånn noenlunde budsjett... Og den er ikke mere barnslig enn at den har sort omslag med Snoopy sittende fornøyd med foldede hender i sølv. Hadde jeg vært voksen student kunne jeg også kjøpt den, for å si det sånn...

Den er forøvrig i A5-størrelse og koster kr 98,-. Ellers så følger det med en bryllupsplanlegger om du kjøper bladet Ditt Bryllup, som koster 95,- hos bladforhandlere, men der finnes ingen kalender eller spesiell notatplass, så den bruker jeg bare som et tillegg til Snoopy-boka.

Lykke til! Mvh Jeanette :skratte:

Skrevet

Heh, nå kommer ikke jeg og min kjære til å gifte oss før sent i 2010 eller tidlig 2011, så en skoledagbok funker dessverre ikke for meg (enda). Men det er jo noe jeg kan vurdere da, hmm.. Vil så gjerne få notert ting før jeg glemmer det, jeg eier ikke hukomelse.

Skrevet

jeg kjøpte en sånn et års tid før vårt bryllup. Den var ok å kikke i istarten, men føler vel nå i ettertid at det var bortkastet penger. Det du har bruk for inni der finner du også på nett, bl.a på allle disse bryllupsnettsidene.

Det er en del skjema som du kan fylle ut sånn for deg selv, men jeg hadde egne på dataen. (f.eks budsjett, ønskeliste, gjesteliste osv)

Skrevet

Jeg har DENNE, kjøpt på notabene for 249,-. Syns den er kjempekjekk. Den har tykke skilleark med emnene Inspirasjon, Planlegging, Gjestene og Den store dagen. Disse skillearkene har lomme som man kan putte kvitteringer og andre løsark i. Og så har den en strikk, sånn som på strikkmapper, for å holde den lukket.

Innenfor hoveddelene er det egne sider for det meste man trenger, slik som blomster, antrekk, musikk, kaker, trykksaker, bordkart, ringer, budsjett o.s.v. Bak i boka er det plass for å notere litt etterpå, f.eks. hvem som holdt taler og andre minner. Og så er det plass for å lime inn program, noen bilder og evt andre ting.

Boka er fint ilustrert med bilder, og den har også litt tekst med diverse tips.

Har ikke sett i den fra bryllupsweb, så vet ikke hvem som er best/finest.

I tillegg har jeg laget en egen bryllupsmappe på pc'n. Der lagrer jeg ting jeg kommer over på nettet, f.eks. bilder av kjoler og blomster, dikt og andre ting.

Har også laget en bryllupsmappe på favoritter på nettleseren, der jeg lagrer alle nyttige nettsteder.

Skrevet
Heh, nå kommer ikke jeg og min kjære til å gifte oss før sent i 2010 eller tidlig 2011, så en skoledagbok funker dessverre ikke for meg (enda). Men det er jo noe jeg kan vurdere da, hmm.. Vil så gjerne få notert ting før jeg glemmer det, jeg eier ikke hukomelse.

Nei da ble det litt vanskelig med en sånn... Da kan det kanskje være like greit å kjøpe seg en vanlig, skikkelig notatbok/blokk som du kan bruke som en kladd, slik at du får skrevet ned alle ideer, tips, adresser, tlfnr osv, dvs alt som har med det forestående bryllupet å gjøre. For jeg er også ganske glemsk, og særlig nå her jeg sitter i ammetåka (har en sønn på snart 4 mndr, og en som blir 3 i desember) :kgbaby: og jeg stoler absolutt IKKE på hukommelsen for tida. Så mobilen blir brukt flittig til notater, for så å skrive det ned der det skal etterpå...

Skrevet
Jeg har DENNE, kjøpt på notabene for 249,-. Syns den er kjempekjekk. Den har tykke skilleark med emnene Inspirasjon, Planlegging, Gjestene og Den store dagen. Disse skillearkene har lomme som man kan putte kvitteringer og andre løsark i. Og så har den en strikk, sånn som på strikkmapper, for å holde den lukket.

Innenfor hoveddelene er det egne sider for det meste man trenger, slik som blomster, antrekk, musikk, kaker, trykksaker, bordkart, ringer, budsjett o.s.v. Bak i boka er det plass for å notere litt etterpå, f.eks. hvem som holdt taler og andre minner. Og så er det plass for å lime inn program, noen bilder og evt andre ting.

Boka er fint ilustrert med bilder, og den har også litt tekst med diverse tips.

Har ikke sett i den fra bryllupsweb, så vet ikke hvem som er best/finest.

I tillegg har jeg laget en egen bryllupsmappe på pc'n. Der lagrer jeg ting jeg kommer over på nettet, f.eks. bilder av kjoler og blomster, dikt og andre ting.

Har også laget en bryllupsmappe på favoritter på nettleseren, der jeg lagrer alle nyttige nettsteder.

Hmmm skal ta turen til nærmeste Notabene å sjekke den ut jeg... Takk!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...