Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen..

Jeg er en mamma til to barn fra tidligere.

min nåværende ektemann og jeg lurer på om vi skal få et barn sammen..

det jeg lurer på er hvilken pengestøtte man får som gift..??? får man kontantstøtte? fødselspenger?....har så store barn fra før,så jeg husker ikke..

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vært i jobb 6 av de siste 10 mnd før fødselen har du krav på fødselspenger (50% i 52 uker eller 100% i 42 uker). Hvis ikke vil du få engangsstønaden på rundt 35000 kr. Dere får barnetrygd på 970 i mnd. Kontantstøtte kan dere få f.o.m. barnet er ett opp til det er tre år dersom dere ikke benytter en kommunalt subsidiert barnehageplass (dvs. har dagmamma, er hjemme med barnet eller har en plass i privat barnehage som ikke mottar kommunal støtte).

Skrevet
Hei alle sammen..

Jeg er en mamma til to barn fra tidligere.in nåværende ektemann og jeg lurer på om vi skal få et barn sa0%mmen..

de dut jeg lurer på er hvilken pengestøtte man får som gift..??? får man kontantstøtte? fødselspenger?....har så store barn fra før,så jeg husker ikke..

Takk for svar!

Hei

Om ikke du er i jobb du fødselspenger som et engangsbeløp. Om du er i jobb, får du 80% eller 100% av inntekta di, avhengig om hvor lenge du vil gå hjemme. Fra barnet er 1 år vil du motta kontantstøtte om du ikke har barnet i barnehage.... :) Lykke til

Skrevet

Takk for svar..skal sjekke nærmere på nav også!

Skrevet
du ikke har barnet i barnehage.... :)

I offentlig barnehage.

Skrevet
I offentlig barnehage.

Spiller ingen rolle om barnehagen er offentlig eller privat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...