Gjest Skofrelst Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hei, jeg er ei jente i slutten av 20 årene som elsker pensko til hverdags! Jeg bruker fargerike pumps, sandaletter, stilettheler til mine antrekk,og synes det virkelig løfter opp antrekket. Jeg tripper på de overalt: skolen, jobb, shopping, vennebesøk etc trass i norske værforhold. Har inntrykk av at vi nordmenn generelt liker å bruke klær og sko som er litt "dempet" slik at vi glir inn i mengden. Vi er nesten redd for å pynte oss i hverdagen. Ting skal være nøytralt. Dette er i allefall inntrykket jeg sitter igjen med da jeg ser for det meste kvinner gå med kjedelige sorte eller brune støvletter på vinterhalvåret eller flatesko til sommeren. Det finnes jo selvfølgelig unntak, men majoriteten foretrekker det "trygge". Hvorfor er det slik? Var i Spania for et halvtår siden og jeg ble så inspirert av de spanske kvinnene som etter jobbtid tok på seg finere klær kombinert med lekre sko i alle regnbuens farger. Synes de var så utrolig elegante og utstrålte feminitet. Skal ikke nekte for at mange norske kvinner er nydelige når de skal på byen. Men hva med til hverdags? Noen som har noen synspunkter på dette?
zilje_k Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Godt det er flere av oss!!!! Har utallig par med sko.. Og 90% er høye!! Elsker høye hæler!! Skulle gjerne gått med de hele tiden, men jobber som frisør, så må tenke litt på beina også Men når jeg har anledning pynter jeg meg gjerne:)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Jeg har vedlig lyst te å pynte meg sånn, fordi det hjelper jo veldig å kunne pynte seg litt. Men så har det seg sånn at jeg ikke kan bruke det til hverdags rent praktisk fordi jeg har en halvtime å gå te skolen, så kan nesten ikke gå i høyer hæler da, da klarer jeg hvertfall ikke å gå noe særlig resten a dagen. Jeg får dessuten litt vondt i beina dersom jeg går for lenge i høye hæler. Men jeg nekter ikke for at det ser utrolig lekkert ut! Å bare løpe rundt i høye hæler, for det er så mange lekre sko der ute! Har så lyst te å bruke det!
Gjest Marillia Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Det burde vært dannet en klubb for oss som elsker pensko, men som dessverre ikke klarer å gå i det (så mye i alle fall)
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Det burde vært dannet en klubb for oss som elsker pensko, men som dessverre ikke klarer å gå i det (så mye i alle fall) Hehe enig
Vera Vinge Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg er vel noe så sjelden som en kvinne som trenger flere sko, men som har vanskelig for å få kjøpt. Jeg liker komfort, men også høye hæler. Det trenger ikke å være noen motsetning, men særlig i sommerhalvåret får jeg så lett gnagsår, spesielt av høyhælte sko at det er fort gjort å ty til mine lave, myke sko. Jeg skulle også ønske at jeg kunne finne flere sko jeg liker, i sprekere farger enn svart og brunt. Altså, ja til høyhælte sko med farger, men i myke materialer som ikke skader undersåtene. Endret 13. august 2008 av Vera Vinge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå