Gå til innhold

Laksefilet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Blir dere mette av laks?

Til middag i dag spiste jeg en laksefilet og masse grønnsaker. Hadde dessverre ikke potet i hus.

Men bare 15 min etter middagen begynte magen å romle og jeg kjente ingen metthetsfølelse.

Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir god og mett av laks, og mettheten varer lenge. Nå skal det sies at jeg gjerne bruker ris ved siden, den metter jo den også.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg blir mett av laks. Men kanskje hele porsjonen var for liten? Eller kan det tenkes at det er uvant for deg å ikke ha potet/ris/pasta til? For det er veldig mettende med en gang, men laks og grønnsaker metter bedre over tid. Det er min erfaring i hvert fall.

Gjest Eurydike
Skrevet

Det kommer jo også an på grønnsakene.

Eksempler fra grønnsakstilbehør jeg blir mett og fornøyd av ved siden av en laksefilet, uten ris/pasta/poteter i tillegg:

-Salat av Puy-linser og tomater

-Grønn salat med grønne bønner og bakte rødbeter

-Ertepuré med litt crème fraîche og parmesan i

-Blomkålpuré, eller kokt blomkål og brokkoli + rømmesaus

-Grønn salat med avokado, og feks pinjekjerner

Skrevet

Tilbehøret har mye å si ja, bare laks og grønnsaker hørtes lite mettende ut.

Gjest antigartner
Skrevet

Er det noen som noensinne er blitt mette av én laksefilet? :fisk:

Jeg spiste to laksefileter til middag idag, og jeg ble passe mett av det. Jeg hadde en enkel salat, men ingen potet, ris, pasta eller brød til. Den behagelige mettheten holdt seg lenge også.

Gjest Elfrida
Skrevet
Er det noen som noensinne er blitt mette av én laksefilet? :fisk:
Hvis du har klart å spise hele fileten av en laks og ikke er mett er det noe som er litt rart. :klø:
Skrevet
Hvis du har klart å spise hele fileten av en laks og ikke er mett er det noe som er litt rart. :klø:

Tenker det er snakk om en eller to av disse "passe store" stykkene vi fisker i frysedisken, tror du ikke?

Gjest Elfrida
Skrevet
Tenker det er snakk om en eller to av disse "passe store" stykkene vi fisker i frysedisken, tror du ikke?
Ja, mulig. Jeg kjøper aldri frossen laks, for det er så lett å få tak i fersk og den er så mye bedre. Så jeg vet ikke hva vi fisker i frysedisken, jeg.
Gjest antigartner
Skrevet

Det var i alle fall det jeg mente i mitt svar.

Men for all del, i og med at jeg tidvis er aktiv på språkforumet, så burde jeg selvsagt vært mer presis :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Laks med stekt spinat, f.eks., er en glimrende middag.

Skrevet

Ja, det blir jeg. Men jeg spiser alltid mengder med grønnsaker til, og gjerne villris.

Hvis du er vant til å spise potet til middag, kan dette være grunnen til at du ble så fort sulten igjen. Jeg synes potet metter veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...