Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #1 Skrevet 2. juni 2003 Noen som har en anelse om hvor jeg kan finne info om dette? Har lett, uten hell... Skulle så gjerne ha giftet meg der, selv om jeg verken er kongelig eller militær
Loolaa Skrevet 2. juni 2003 #2 Skrevet 2. juni 2003 Jeg har hørt at det bare er for militære som har tilknytning til kirken/festningen. Og så er det visst forferdelig lang ventetid. loolaa
Helle Kr Skrevet 3. juni 2003 #3 Skrevet 3. juni 2003 Tro meg; vi er militære begge to, og selv ikke det hjalp. Ventetid til langt utpå neste sommer, dersom man vil ha lørdagsbryllup... Men for å svare på spørsmålet: Ja, minst én av brudefolkene må være tilknyttet Forsvaret. Det vil si jobbe i Forsvaret. Det holder ikke å være i slekt e.l. med noen som er forsvarsmennesker. Det heter altså "må ha tilknytning til", men du kan jo spørre deg for hos presten i Slottskirken. Ham får du tak i ved å ringe sentralbordet for Forsvaret i Oslo på 23 08 8000. Lykke til! Klem
02augustbrud2003 Skrevet 3. juni 2003 #4 Skrevet 3. juni 2003 Hei! Ja, det er riktig slik som Helle sier. I utgangspunktet må du faktisk tilhøre Forsvaret i Oslo/Omegn/ Krigsskolen. Samboeren jobber i Forsvaret i Nord-Norge, og vi ble dermed ikke prioritert. De som får muligheten til å gifte seg der må søke innen første uken av september. Du får svaret en uke senere.
Helle Kr Skrevet 4. juni 2003 #5 Skrevet 4. juni 2003 Jeg skjønner det begynner å nærme seg bryllup når jeg er inne midt på formiddagen på gruppens forum... :-) Vel, til saken: Vi kunne ha bestilt på dagen faktisk, dersom vi hadde takket ja til fredagsvielse i Slottskirken. Vi trengte ikke å søke spesielt, i alle fall ikke i følge presten som jeg snakket med. Men det er mulig det kommer an på hvem man spør. Og så er vi også tilknyttet Oslo/omegn, så det kan ha noe med saken å gjøre, kanskje? Fullt og restriktivt er det i alle fall i Slottskirken! Men for et vakkert sted... Klem
Gjest Trampe Skrevet 4. juni 2003 #6 Skrevet 4. juni 2003 Hei! Vi skal ha fredagsbryllup, dette for at vi var sent ute og at alt ble mye enklere da. Vi har tilreisende fra Nord norge og vi fant ut at dette passet perfekt... Da kan vi ha en liten hagefest for dem på lørdag. Og vi får bedre tid til å prate med gjestene. Anbefales på det varmeste. Vi hadde lyst å gifte oss i år, derfor valgte vi fredag.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. juni 2003 #7 Skrevet 4. juni 2003 Jeg har vært til stede ved 2 vielser i Akershus Slottskirke og jeg må si at det satte en helt spesiell og vakker stemning rundt vielsen.... meget vakkert. Hadde jeg skullet gifte meg i Norge ville dette vært ett soleklart valg også for oss- min tilkommenes far arbeider i Forsvaret så tilknytningen dit ville ikke vært noe problem for oss. Minnie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå