Gå til innhold

Hva er det med kristne og homofili?

Gjest Krist1

Anbefalte innlegg

Til Sans.

Var det ikke en ide om du kikket litt på de forskjellege trådstarter om dette emnet. Kanskje du må lete lenge for å finne en kristen som har startet en tråd om dette temaet.

Dette bør vøre en forutsetning før du kommer med et slikt utbrudd.

Henvend deg heretter til trådstarterne, og ikke bebreid de som svarer dem.

Nei, nei. Du misforstår.

Det jeg skrev var en støtte til TS - jeg skjønner meg ikke på det jeg heller. Kom kanskje ikke så klart fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Sans, innlegget ditt var alldeles herlig!!

TENK om man kunne bruke mer tid på å elske og mindre tid på å fordømme. Da hadde verden vært et bedre sted.

Elsk din neste som deg selv, og la dømmingen være opp til Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer her på KG, er at de homofile og deres heiagjeng, stadig fordømmer de som sier at det i følge Bibelen er synd.

Dette er deres problem, og ikke vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som følger bibelen, må gjerne gjøre det, men det er noen av dere som er ivrige til å dømme de som ikke gjør det, og det har dere faktisk ikke noe med. Gud dømmer på dommens dag, alle dere andre kan holde fordømmelsene deres for dere selv. Capice? At ikke-troende fordømmer troende, kan ha noe med dårlige erfaringer med enkelte troende å gjøre, slik at det blir en evig sirkel av det, og da foreslår jeg at dere som kaller dere kristne og som stoler blindt på den store boken, er de første til å gi dere, for dere er jo i egne øyne bedre enn oss andre. Om dere slutter å kaste svovel og galle over folk, så kanskje folk slutter å være så sinte på dere. Jeg skal nesten vedde på at det kan være så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som følger bibelen, må gjerne gjøre det, men det er noen av dere som er ivrige til å dømme de som ikke gjør det, og det har dere faktisk ikke noe med. Gud dømmer på dommens dag, alle dere andre kan holde fordømmelsene deres for dere selv. Capice? At ikke-troende fordømmer troende, kan ha noe med dårlige erfaringer med enkelte troende å gjøre, slik at det blir en evig sirkel av det, og da foreslår jeg at dere som kaller dere kristne og som stoler blindt på den store boken, er de første til å gi dere, for dere er jo i egne øyne bedre enn oss andre. Om dere slutter å kaste svovel og galle over folk, så kanskje folk slutter å være så sinte på dere. Jeg skal nesten vedde på at det kan være så enkelt.

Og du tror på denne gamle myten om at kristne tror at de er bedre enn andre?

Hvor har du det fra, og på hvilken måte hevder kristne at de er bedre enn andre?

En mann jeg jobbet en del med, i noen år, prøvde alltid å unngå meg mest mulig. En dag han overhørte en samtale jeg hadde med en annen person, sa han: Jeg skulle ønske jeg var så perfekt som deg, jeg.

Hva mener du med det, sa jeg.

Jo du gjør jo aldri noe galt, svarte han, du hverken drikker, røyker, banner osv.

Nå ja, sa jeg, men jeg har så mange andre feil, at jeg tror ikke at jeg er noe bedre enn andre for det, svarte jeg.

Etter den dagen gjorde han ingen forsøk på å unngå meg mer, men ble en ivrig samtalepartner.

Så jeg undrer meg på, hvor har de dette fra, og hvem tror at de er bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra, og på hvilken måte hevder kristne at de er bedre enn andre?

En mann jeg jobbet en del med, i noen år, prøvde alltid å unngå meg mest mulig. En dag han overhørte en samtale jeg hadde med en annen person, sa han: Jeg skulle ønske jeg var så perfekt som deg, jeg.

Hva mener du med det, sa jeg.

Jo du gjør jo aldri noe galt, svarte han, du hverken drikker, røyker, banner osv.

Nå ja, sa jeg, men jeg har så mange andre feil, at jeg tror ikke at jeg er noe bedre enn andre for det, svarte jeg.

Etter den dagen gjorde han ingen forsøk på å unngå meg mer, men ble en ivrig samtalepartner.

Så jeg undrer meg på, hvor har de dette fra, og hvem tror at de er bedre enn andre?

Jeg har møtt mange kristne som sier "jeg er ikke bedre enn noen andre", og som mener det. Og så har jeg møtt de som sier "ingen er perfekt, vi har alle noe vi må jobbe med", som går sammen i grupper og diskuterer andres feil og mangler høylytt, med tydelig fordømmende utsagn. Dette er to ender av skalaen.

De fleste hører nok til i den første delen, men som man vet; det er gjerne de negative som blir lagt merke til.

Og jeg har ofte følt på den andre enden av skalaen, hvordan jeg har gjort et eller annet og plutselig står alle med pekefingeren mot meg og sier at jeg er avskum! Det sliter på selvfølelsen, men mest av alt ødelegger det mitt forhold til andre kristne.

Skal sies at jeg er kristen selv. Og jeg håper virkelig jeg befinner meg i den positive enden av skalaen....

Neida, de fleste vet godt at de bare er mennesker, på lik linje med alle andre, men så har du den lille minoriteten som bare sier det, men tenker noe helt annet. Surt hvordan de kan ødelegge for så mange!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er rart er at homofili blir slik en fanesak for en del kristne (langt fra alle kristne fordømmer homofile). Det er da nok av andre synder som har blitt "vanlige" dere kan ta tak i. Det for eksempel veldig vanlig at folk bor sammen og har sex før ekteskapet, men dette er på langt nær like opphetet som homofilidebatten. Da er det nærliggende å tro at fordommer er involvert

Homofile velger ikke å være homofile. De forelsker seg tilfeldigvis i andre av samme kjønn, og dette kan de ikke noe for. Å ikke få leve ut den de er er en tvangstrøye det ikke er sunt å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at homofili blir slik en fanesak for en del kristne (langt fra alle kristne fordømmer homofile). Det er da nok av andre synder som har blitt "vanlige" dere kan ta tak i. Det for eksempel veldig vanlig at folk bor sammen og har sex før ekteskapet, men dette er på langt nær like opphetet som homofilidebatten. Da er det nærliggende å tro at fordommer er involvert

Homofile velger ikke å være homofile. De forelsker seg tilfeldigvis i andre av samme kjønn, og dette kan de ikke noe for. Å ikke få leve ut den de er er en tvangstrøye det ikke er sunt å bære.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer her på KG, er at de homofile og deres heiagjeng, stadig fordømmer de som sier at det i følge Bibelen er synd.

Dette er deres problem, og ikke vårt.

Og du er en mann på Kvinneguiden. Litt feminint det vel? Eller er jeg fordømmende nå? Når du får deg litt baller, så vil du vel oppleve verden litt annerledes, enn å tro at den dreier seg rundt diverse innlegg om Gud på Kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myte? Har du gått glipp av alle fordømmende innlegg rundt homofili for eksempel? Greit å påpeke at det i følge bibelen er synd, men enkelte er veldig hissige i sine argumenter og fordømmer dem i store ordelag. Er nok ingen myte det, og det er derfor jeg sier at dere må gjerne mene hva dere vil,men overlat fordømmelsen til Gud faderen. Han og ingen andre skal dømme. Er det ikke sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_shnuppa_*
Myte? Har du gått glipp av alle fordømmende innlegg rundt homofili for eksempel? Greit å påpeke at det i følge bibelen er synd, men enkelte er veldig hissige i sine argumenter og fordømmer dem i store ordelag. Er nok ingen myte det, og det er derfor jeg sier at dere må gjerne mene hva dere vil,men overlat fordømmelsen til Gud faderen. Han og ingen andre skal dømme. Er det ikke sånn?

Er det greit å kalle en kristen for en fundamentalistisk jævel?

Jeg har ikke sett så mange som rett og slett fordømmer homofile.

Det er da flere her som fordømmer kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett så mange som rett og slett fordømmer homofile.

Det er da flere her som fordømmer kristne.

Og med god grunn. Å være kristen er noe man velger, og folk får tåle kritikk for valgene sine.

Å være homofil er ikke noe man velger, så det får folk respektere.

Av en eller annen merkelig grunn velger mange kristne å ikke respektere homofile, da er det særdeles vanskelig å respektere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_shnuppa_*
Og med god grunn. Å være kristen er noe man velger, og folk får tåle kritikk for valgene sine.

Å være homofil er ikke noe man velger, så det får folk respektere.

Av en eller annen merkelig grunn velger mange kristne å ikke respektere homofile, da er det særdeles vanskelig å respektere dem.

Kritikk for sin religiøse overbevisning?? uten at en kristen fordømmer eller kritiserer noen så må han tåle å få høre han er en fundamentalistisk jævel p.g.a. sitt valg i livet. Jammen sa jeg gjennomtenkt argumentasjon.

Jeg mener med hånden på hjertet at de aller fleste kristne repekterer homofile, hvis de ikke gjør det så kan de ikke kalle seg kristne.

Kan hende gjør de homofile valg som de må tåle kritikk for, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende gjør de homofile valg som de må tåle kritikk for, eller?

Kan du vennligst forklare nøyaktig hva du mener med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_shnuppa_*
Kan du vennligst forklare nøyaktig hva du mener med dette?

Homofile er vel ingen ensartet gruppe som aldri gjør feil, likså kristne som ikke er en ensartet gruppe.

ALLe gjør noe de må tåle kritikk for mener jeg. Kan hende det er det man gjør og ikke det man er som man må tåle kritikk for, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile er vel ingen ensartet gruppe som aldri gjør feil, likså kristne som ikke er en ensartet gruppe.

ALLe gjør noe de må tåle kritikk for mener jeg. Kan hende det er det man gjør og ikke det man er som man må tåle kritikk for, ikke sant?

Da må man kritisere dem for de feilene de gjør ikke for at de er homofile. Og det er jo det hele denne diskusjonen handler om; å kritisere homofile kun på grunnlag av at de er homofile og lever ut legningen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke noen som har påstått at homofile bankranere er noe bedre enn heterofile bankranere eller hva? Dette blir jo bare tulleargumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden trenger homofile mer enn den trenger kristne. Kristne skal "go forth an multiply", homofile kan ikke få barn ved "uhell", og med tanke på en del av områdene som er grovt overbefolket og lutfattige, så vet jeg hva som hadde vært kjekkest...

Gay-bomb, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud du må klare å se ting i sammenheng!!

Jeg har ikke kalt noen for fundamentalistisk jævel, jeg sa til trådstarter da h*n stod frem og fortalte at h*n ikke var kristen, men homofil "så du er altså ikke en fundamentalistisk jævel". DET var en fleip som jeg tillot meg å dra fordi vedkommende var det stikk motsatte av hva h*n utgav seg for.

Hadde det vært en så fundamentalistisk kristen, så ville jeg aldri kalt vedkommende en jævel, men jeg ville nok ha kommet med sterk kritikk av tankegangen rundt homofili allikevel.

Tenk at man skal være nødt til å mate voksne mennesker med teskje. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...