Janne B Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Har tenkt å kjøpe meg ny lap top, men hva skal man egentlig velge? Har spurt mange venner, men hjelper ingenting når det stort sett er 50-50. Har hørt at Mac ikke kan bruke så mange program som PC, hva menes med dette? Jeg må si at jeg ikke er noe spesielt spillfanatiker, men jeg trenger en lap top som ikke blir ødelagt med en gang. Og som kan tåle en skikkelig arbeidsøkt, husker når jeg fikk den PCen jeg har nå, batteriet ble jo slitt etter en uke. Den var avhengig av at strømkabelen sto i. Det ble egentlig bare en mindre form for stasjonær PC. Men jeg er vant med PC, blir det vanskelig for ei som ikke vet så mye om data å venne meg til Mac? Synes Mac ser litt finere ut, men det er vel kanskje ikke utseendet som teller for en data?
Gjest StockDama Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Om du skal hovedsaklig spille så burde du gå for pc. Skal du hovedsaklig redigere (film, musikk, bilder osv) burde du gå for en mac.
Cata Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Om du skal hovedsaklig spille så burde du gå for pc. Skal du hovedsaklig redigere (film, musikk, bilder osv) burde du gå for en mac. Signerer denne. Det stemmer nok at det ikke er så mange programmer til mac, men hvor mange trenger du egentlig? Vanlig tekstbehandling, regneark, billedbehandlingsprogrammer og presentasjonsprogrammer finnes for mac som for windows. Det jeg "slet" mest med da jeg gikk over til mac hjemme, var å finne en OK MSN klient men etter litt prøving og feiling fant jeg en som passet meg bra (aMSN). Men selvsagt kan det være spesialprogrammer som finnes bare for Windows. Det er heller ikke spesielt vanskelig å venne seg til mac. Jeg har i alle år hatt DOS/windows PC og vente meg til mac i løpet av en ukes tid. Noen forskjeller er der jo, men så lenge du ikke skal langt inn i programstrukturen så merker du ikke så mye til det. Nå bruker jeg Windows på jobb og mac hjemme og har ingen problemer med å veksle mellom de to. Synes heller ingen av dem er spesielt mye vanskeligere å bruke enn den andre. (Men jeg liker mac best, først og fremst pga. at jeg synes den er raskere.) Utseendet bør du ikke tenke på når du skal kjøpe. Mac ser OK ut, men det finnes mange fine PC'er også og det er tross alt det indre som teller for funksjonaliteten. PS: Grunnen til at jeg ikke har nevnt Linux med et ord er rett og slett at jeg aldri har brukt det, så der har jeg ikke grunnlag for å uttale meg.
Janne B Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Signerer denne. Det stemmer nok at det ikke er så mange programmer til mac, men hvor mange trenger du egentlig? Vanlig tekstbehandling, regneark, billedbehandlingsprogrammer og presentasjonsprogrammer finnes for mac som for windows. Det jeg "slet" mest med da jeg gikk over til mac hjemme, var å finne en OK MSN klient men etter litt prøving og feiling fant jeg en som passet meg bra (aMSN). Men selvsagt kan det være spesialprogrammer som finnes bare for Windows. Det er heller ikke spesielt vanskelig å venne seg til mac. Jeg har i alle år hatt DOS/windows PC og vente meg til mac i løpet av en ukes tid. Noen forskjeller er der jo, men så lenge du ikke skal langt inn i programstrukturen så merker du ikke så mye til det. Nå bruker jeg Windows på jobb og mac hjemme og har ingen problemer med å veksle mellom de to. Synes heller ingen av dem er spesielt mye vanskeligere å bruke enn den andre. (Men jeg liker mac best, først og fremst pga. at jeg synes den er raskere.) Utseendet bør du ikke tenke på når du skal kjøpe. Mac ser OK ut, men det finnes mange fine PC'er også og det er tross alt det indre som teller for funksjonaliteten. PS: Grunnen til at jeg ikke har nevnt Linux med et ord er rett og slett at jeg aldri har brukt det, så der har jeg ikke grunnlag for å uttale meg. Tenkte jeg skulle vente på flere svar, men når jeg sto opp i dag så visste jeg at jeg var klar til å kjøpe mac. Kjøpte en sort MacBook, han i kassa anbefalte denne. Så langt er jeg fornøyd, men litt uvant er det jo da Får besøk av en venn som har peiling på data litt senere idag, dette tror jeg blir bra:) Takk for tipsene:)
Gjest Gjest_super_* Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Tror du vil bli kjempe fornøyd med Macbooken :-) Er mye lettere å venne seg til Mac enn PC dersom man ikke har vært så mye borti data før. Her er litt tips om programvare som kan være nyttig: http://mac1.no/must
Gjest Gl@mB@be Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Dytter denne litt opp igjen, jeg! Har begynt å få lyst på en MacBook, men har i alle år hatt vanlig pc. Flere som vil si noe om fordeler og ulemper ved å bytte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå