Gjest lintin Skrevet 12. august 2008 #1 Del Skrevet 12. august 2008 Har en liten diskusjon med min kjære om når kaffe avec skal serveres. Kan dere hjelpe meg litt? Har flere alternativer her 1. Kaffe avec sammen med desserten (kan nevnes at vi har kjøpt egen dessertvin i tillegg) 2. Kaffe avec etter dessert og før kaker. (Kaffe avec og deretter kaffe og kaker?) 3. Jeg har alltid trodd at kaffe avec ble servert sammen med kakene, altså etter at bryllupskaken er åpnet Min tilkommende mener det vulgært å ha kaffe avec til kakene....?!!?? Lurer på om jeg har gått glipp av noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 12. august 2008 #2 Del Skrevet 12. august 2008 I de bryllupene jeg har vært i, har kaffe avec blitt servert etter dessert og før kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 12. august 2008 #3 Del Skrevet 12. august 2008 I de bryllupene jeg har vært i, har kaffe avec blitt servert etter dessert og før kaker. Samme her. Blir ikke rart det, man ge ønsker kaffe etter maten, og så er det tid til polynese, brudevals, røyking, mingling, strekke på beina og evt underholdning og fotoseanser før kaffe og kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 12. august 2008 #4 Del Skrevet 12. august 2008 I bryllupene jeg har vært i har kaffe avec stort sett vært før kaffe og kaker, mens i en del bryllup har dette vært sammen med kakene etter åpning av bryllupskaken. I de bryllup hvor kaffe avec har vært for seg selv, har bryllupslokalet hatt et eget rom hvor dette kan foregå - mens kakebord og dansegulv har blitt ordnet i rommet hvor middagen har vært. Har aldri hørt om noen regel som gjelder for dette, dere får vel velge den løsningen som dere ønsker og som fungerer rent praktisk. At det er vulgært å ha kaffe avec til kakene? Aldri hørt om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 #5 Del Skrevet 12. august 2008 Det "korrekte" er som andre her sier etter dessert og før kaker. Men for all del- man kan jo gjøre som man vil Men- siden brudgommen har sterke innvendinger mot et av alternativene ville jeg vel skygget unna det- det er jo hans dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lintin Skrevet 12. august 2008 #6 Del Skrevet 12. august 2008 Det "korrekte" er som andre her sier etter dessert og før kaker. Men for all del- man kan jo gjøre som man vil Men- siden brudgommen har sterke innvendinger mot et av alternativene ville jeg vel skygget unna det- det er jo hans dag også Er definitivt ikke den diskusjonen jeg går i krigen for nei :gjeiper: Da får jeg bøyer jeg av for flertallet og gir min kjære en god Da blir det kaffe avec etter dessert og før kaker:) Tusen takk for hjelpen, bare 11 dager til jeg blir kone så nervene er i høyspenn:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 #7 Del Skrevet 12. august 2008 Tusen takk for hjelpen, bare 11 dager til jeg blir kone så nervene er i høyspenn:) "Best whises"!!! Håper du får en flott dag :love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #8 Del Skrevet 12. august 2008 Hva som er "korrekt" er en ting, hvordan man ønsker å gjøre det, en helt annen. Vi hadde 4 retters middag og hadde portvin til osten og desserten. Jeg ville ha kaffe til desserten. Dette fordi man da har sittet til bords i flere timer som følge av taler etc og da kan det være godt å ha litt kaffe og kvikne til på. Etter at vi gikk fra bords ble det en liten pause der folk bare luftet seg og snakket med hverandre. En liten time etter middag så ble det servert kaker og kaffe avec. Det syntes vi var en grei løsning. Baren åpnet etter en liten time med kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelinn Skrevet 12. august 2008 #9 Del Skrevet 12. august 2008 hva er caffe avec *lille føler seg dum nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lintin Skrevet 12. august 2008 #10 Del Skrevet 12. august 2008 hva er caffe avec *lille føler seg dum nå* Kaffe med "noko attåt" normalt cognac/baileys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 12. august 2008 #11 Del Skrevet 12. august 2008 I alle bryllupene jeg har servert iog de jeg har vært i selv har kaffe/avec vært sammen med kakene. Til desserten er det noenganger egen dessertvin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flysnuse Skrevet 13. august 2008 #12 Del Skrevet 13. august 2008 hva er caffe avec *lille føler seg dum nå* lurte å på det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 13. august 2008 #13 Del Skrevet 13. august 2008 Hei! de bryllup jeg har vært i har kaffe avec blitt servert omtrent til kakebordet. Men det er mange som kunne tenke seg en kaffe til desserten. Men avec og dessertvin samtidig blir kanskje litt pussig. Så er det et spørsmål om hvor kaffe og avec kan serveres mellom middag og kaffe. Mange ommøbelerer jo mellom disse aktivitetene, og jager gjestene ut på lufting i mellomtiden. Da kan d være fint og servere det ute, men er ikke det egentlig litt kjedelig for de gjestene som ikke drikker kaffe eller avec..? Men uansett hva dere velger, så blir det nok flott! Bryllup er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lund Skrevet 15. august 2008 #14 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Har en liten diskusjon med min kjære om når kaffe avec skal serveres. Kan dere hjelpe meg litt? Har flere alternativer her 1. Kaffe avec sammen med desserten (kan nevnes at vi har kjøpt egen dessertvin i tillegg) 2. Kaffe avec etter dessert og før kaker. (Kaffe avec og deretter kaffe og kaker?) 3. Jeg har alltid trodd at kaffe avec ble servert sammen med kakene, altså etter at bryllupskaken er åpnet Min tilkommende mener det vulgært å ha kaffe avec til kakene....?!!?? Lurer på om jeg har gått glipp av noe her? Kaffe avec etter dessert og før kaker,det er det vi gjore! Så tokk vi pause og ventet på kaffe gjesten.Da ble det kaffe og kaker Endret 15. august 2008 av Lund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 15. august 2008 #15 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har i grunn tenkt at kaker er dessert??? Altså: forrett, mellomrett, hovedrett, så løsne litt på snippe, sette frem diverse kaker på buffeet og ha det med kaffe avec... Og når folk har fått kaffen så bringes bryllupskaken frem vi skjærer den sammen. Teit...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lund Skrevet 15. august 2008 #16 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har i grunn tenkt at kaker er dessert??? Altså: forrett, mellomrett, hovedrett, så løsne litt på snippe, sette frem diverse kaker på buffeet og ha det med kaffe avec... Og når folk har fått kaffen så bringes bryllupskaken frem vi skjærer den sammen. Teit...? Nei,syns du skal bestem selv.Vi tokk kaffe og conjak etter desseren.Så senere når kaffegjesten kom tok vi brylupskaka,kaker og kaffe....vi hadde frukt skål framme etter desseren.før gjesten på kvelden kom.litt konfekt sto også oppe på bordet;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå