Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har festet litt for mye denne måneden pluss ungen min måtte ha nye klær. Har bare 500 kroner som skal være til den 26. Vil nødig gå på sosialkontoret igjen. Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har festet litt for mye denne måneden pluss ungen min måtte ha nye klær. Har bare 500 kroner som skal være til den 26. Vil nødig gå på sosialkontoret igjen. Hjelp!

Dritbra prioritering;)

Skrevet

Så vidt jeg kan huske fra studietiden, så går det fint an å overleve på havregrøt og kokt ris et par uker. Kanskje du til og med har råd til ei flaske soyasaus sånn at risen blir litt mindre kjedelig, og litt syltetøy til å sette smak på havregrøten.

Skrevet

Er det sånn å forstå at du har vært på sosialkontoret en gang allerede og festet bort pengene?

Da er det vel ikke annet å gjøre enn å be familie om hjelp, barnet ditt må jo ha mat etc. frem til du får penger.

Kanskje du skal tenke litt igjennom prioriteringene dine.

Ble litt matt jeg nå.

Skrevet (endret)

Pasta, champignon på boks, hermetiske tomater osv er grei mat det - og billig.

Ellers er det vel bare å råde deg til å drøye festinga di, ettersom du tydeligvis ikke har råd til det.

Endret av Suzy
Skrevet

Har du noen tørrvarer stående i skapet, slikt som ris, pasta, supper, hermetikk ol? I tilfelle er tiden inne til å bruke dette. Bruk fantasien. Har du fryser med mat så bruker du denne nå. Benytt sjangsen til å plukke bær. Det er både sunt, godt og i tillegg moro for barnet ditt å være med på. Du kan jo også prøve fiskelykken. Kan bli noen gratis og sunne middager ut av det.

Du kan klare deg på 500,- i 14 dager, men det blir ingen store utskeielser. Kjøp havregryn og kneipbrød (er vel et av de billigste brødene?) eller bak selv. Hos bakeren får du gjerne kjøpt gårsdagens brød og bakevarer til en veldig rimelig pris. Melk må du prioritere til barnet. Kjøp billig og drøyt pålegg. Pasta og ris er også billig.

Lag deg en oversikt over middagene de neste 14 dagene og skriv deretter en handleliste. Kjøp kun det mest nødvendigste og kjøp billigvariantene der det er mulig.

Du får ta dette som en lærepenge og bli flinkere til å prioritere heretter. Festing får du heller stå over så lenge du faktisk ikke har råd til det.

Gjest Kasøblå
Skrevet (endret)

-

Endret av Kasøblå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...