Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Litt nysgjerrig: hvilken type giftering har du. Vet jo at gullringer er mest tradisjonelt i Norge- men jeg synes gull kræsjer med de fleste antrekk (!) Sølv/hvitt gull/ diamanter passer imidlertid med det meste. Flere som har tatt i bruk mer kontinentale vaner? Jeg har en 3,2 karat prinsesse-kuttet diamant, på en hvit gullring. Elsker den (!)
mamikk Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 3,2 karat???? Hvordan holder du handa oppe?? Skulle gjerne tatt bruk den tradisjonen, men her sier pengeboka nei. Så blir nok ringer i hvittgull, og kanskje noen små diamanter etterhvert:)
Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2008 3,2 karat???? Hvordan holder du handa oppe?? Skulle gjerne tatt bruk den tradisjonen, men her sier pengeboka nei. Så blir nok ringer i hvittgull, og kanskje noen små diamanter etterhvert:) ha- ha, den er jo ikke tung da (!) Men jeg bruker aldri andre ringer og sjelden armbånd: det blir for mye "på ett sted". Kjøpte den i utlandet- litt billigere enn i Norge faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 hvilken kvalitet har du på den steinen da, den er jo svær.
mia83 Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Jeg har ring i hvitt gull med en hjerteformet diamant på 0,10 karat.. Er veldig fornøyd med den da, men hadde lommeboka vært litt større så hadde diamanten vært større også!
Solstrålejenta Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Jeg har en forlovelsesring i hvitt gull med en rosett av diamanter på 0,50 karat. Jeg elsker den!! Til giftering har vi ennå ikke bestemt oss, men vi heller mot enten hvitt gull eller platina. Da har jeg sett for meg en ring med små diamanter i rekke. Får jeg det til ønsker meg denne fra Tiffanys, men da må vi komme oss utenlands
Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 hvilken kvalitet har du på den steinen da, den er jo svær. VVS kvalitet. Tror man regner i 7 forskjellige kvaliteter- og VVS er den nest-beste.
Nigo-san Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Jeg har en plain, halvfet gullring. Kunne ikke tenkt meg noen diamant, ikke på gifteringen. Har fått diamanter ellers, men noe av poenget med en giftering er (i følge min mann) at det ser ut som en giftering, og ikke som en "jeg har masse penger-ring. Jeg er enig, og dessuten hender det at man vasker do og baker brød. En glatt gullring trenger man aldri å ta av seg. Praktisk. Og alle kan symbolverdien.
Sjefs-snipa Skrevet 12. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2008 men noe av poenget med en giftering er (i følge min mann) at det ser ut som en giftering, og ikke som en "jeg har masse penger-ring. Tror det er veldig få land, foruten Norge, som bruker gullring som giftering... Så at den diamant-ring ikke ser ut som en giftering kan du ikke si. De er globalt sett mye mer "ekte" giftering enn gull. "Masse-penger-ring"... Diamantringer trenger ikke være dyre! 0,10 karat ringer får du for ett par tusenlappet (!)
Solstrålejenta Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Enig med sistnevnte. Og det er jo ikke sånn at ihvertfall jeg ønsker meg en diamantring for å vise hvor mye penger jeg har ...som forøvrig ikke er så mye å skryte av akkurat uansett :gjeiper: Jeg tror det viktigste er at man finner noe man er komfortabel med og synes er fint. Jeg skjønner absolutt symbolikken i gult gull og assosiasjoner til at det er giftering, men jeg kler rett og slett ikke gult gull og ønsker ikke å velge en ring kun for det at det er det mest riktige å gjøre. Jeg ønsker å velge en ring jeg virkelig vil ha og som jeg føler kler meg:) Forøvrig både dusjer og vasker jeg med ringen min på, selv om det er diamanter på den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå