Vingedama Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Mange her inne har skrevet at man får info fra bhg om utstyr osv. Vi fikk et velkomstbrev, men ingen "utstyrsliste". Fikk heller ikke noe info, verken skriftlig eller muntlig ved oppstart i bhg. Jeg spurte kontaktpersonen hvor barna sov og fikk til svar at de sov i egen vogn. Javel... akkurat DET kunne jeg vel likt å fått vite på et tidligere tidspunkt. Hadde det ikke vært for Spira-på-vei, hadde vi solgt vogna... Spurte om hvor mye de minste som ikke går er ute, i forhold til behov for gummistøvler osv. "De kunne jo godt ha gummistøvler, hvis det kanskje var vått ute". Og hva om barnet har allergi, skade, sykdom som gjør at det kreves litt ekstra? Trodde kanskje man måtte fylle ut et skjema eller noe... Det virket liksom som om det ikke var greie på noen ting. Men jeg er jo ei skikkelig tante Sofie OG er vant til rutiner og prosedyrer for alt, med unntak av hvorvidt du skal brette eller krølle dopapiret. Direktekvalifisert for FAU
Gjest Gjest_*M*_* Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Vi fikk et langt og omfattende velkomstbrev som inkluderte alt fra plan for tilvenning, hele det pedagogiske grunnlaget for barnehagedriften (på sikkert 8 sider... ble særdeles imponert over alt hva barna skal tilegne seg av kunnskap i løpet av barnehagetiden!), tidsplan for høsten med planleggingsdager, besteforeldredag, Luciafester etc etc, forslag til hva slags utstyr barna trengte, opplisting av personell på hver avdeling og barnehagen totalt sett pluss generell info om hvorledes dagene normalt forløper i barnehagen (frokost, lunsj, sovetider etc). Nå er dette første barnehagerunde for oss så jeg aner ikke hva som er "vanlig" å gi ut av informasjon, men vi var godt fornøyd med mengden informasjon, og møtte opp på første tilvenningsdag vel forberedt på hva som skulle skje. M.
Autumn Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Vi fikk velkomstbrev med møtetidspunkt, utstyrsliste (dvs skift, regntøy og matpakke) og en omfattende plan for høsten i postkassen et par uker før barnehagestart. Ved oppmøte første dagen satte pedagogisk leder seg ned sammen med oss og pratet litt om barnet, om det var noe vi lurte på osv. Hun sa også at de ville informere litt etterhvert i og med det som oftest er litt kaos de første dagene. Det var lett at informasjon gikk inn av det ene øret og ut av det andre, både for dem og for oss. På slutten av første barnehageuke fikk vi med oss et skjema (som du etterlyser) der vi ga informasjon om barnet, eventuelle allergier, sykdommer, medisinbruk osv. Du kan jo spørre i barnehagen om de har slike skjemaer. Jeg ville vel også tro at foreldre som har allergiske barn osv. automatisk informerer barnehagen om dette første dagen. (selv om jeg skal innrømme at jeg lurte litt på dette selv dersom jenta vår hadde hatt noe de burde vite om, nybegynner jeg også Jeg synes du skal si ifra jeg at du savner litt informasjon, gjerne ta en titt på de andre barna, hva de har med seg osv. Det har jeg gjort hele uka og fått en del aha opplevelser når det gjelder klær, sko osv. Det er jo lov å være litt nybegynner også
Susan Sto Helit Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 (endret) Da vi startet i familiebarnehage i vinter, fikk vi massevis av informasjon. Alt fra hva de ventet at vi hadde i barnehagen, av skift og vogn og slikt, til pedagogosk plan, til oversikt over barnehagedagen og til og med en blekke om hvordan vi skulle forholde oss til forskjellige sykdommer. Det var supert. Det var også mye info i barnehagen. Alt fra ukeplan, til info om når det enkelte barn hadde sovet, og evt. annen info vi foreldre gjerne ville ha. Nå går vi i en liten kommunal barnehage. Vi fikk kun ett lite ark, der det sto oppmøtetidspunkt under tilvenning. Og der vi var invitert til sommerfest i barnehagen. Under sommerfesten fikk vi en liten omvisning, og fikk svar på noen spørsmål. Men ellers føler jeg det blir mye nye spørsmål hver dag nå. Savner også info om planer, oversikt over rutiner, og kanskje litt info om når ungene har sovet og om de har spist greit. Synes også jeg fikk helt annen informasjon da vi var på besøk under sommerfesten, enn det vi har fått nå etter at vi begynte. Er generelt skuffet over barnehagen, til tross for at lilegutten kun har vært der en uke. Fikk et skjema å fylle ut om allergier o.l.første barnehagedag. Endret 12. august 2008 av Susan Sto Helit
Gjest lucky08 Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 nå håper jeg virkelig ikke dette var en kommunal bhg? eller uansett dette er sløvt arbeid av de ansatte. Kan være lett å glemme enkelte ting, men de skal faktisk svare ordentlig på spm fra foreldrene. synes du bør gi beskjed til avdelingsleder eller styrer om den dårlige infrmasjonen du fikk.. og de skjemaene, de deles ut 1. dagen i "min" bhg..
Vingedama Skrevet 15. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2008 Vår bhg er i alle fall kommunal.
Arwen Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Vi skal på infomøte til uka vi, og regner med å få vite alt vi lurer på da. Det er satt av to timer så det bør være nok tid hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Jeg jobber i kommunal barnehage, og hos oss blir foreldrene innkalt til samtale før barnet begynner i barnehagen. Da får foreldrene alt av informasjon og barnehagen får info om barnet om alt fra aktivitetsnivå til søvnmønster, og allergier. Ellers får de brev om startdag, og årsplanen. Hos oss tror jeg ikke de får liste over hva de trenger, men vi snakker da med foreldrene og sier i fra med en gang vi ser at noe mangler. Første dagene får foreldrene omvisning osv osv... Selv om man er nybegynner er det da ting som er en selvfølge å ha med? Slik som vogn, skifteklær, kosebamse eller smokk til bruk under sovetid, bleier, støvler, joggesko, innesko, regnklær, dress, og noen litt varme klær om vret er dårlig. Det er da ikke mer enn det man trenger? Og selvfølgelig trenger barnet støvler? Dere ville vel hellerikke sendt ut barnet ditt i joggesko om det regnet ute????
Prada Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Gummistøvler på et barn som ikke går er ikke så veldig lett da. Min krabbet bare ut av støvlene. Men det var flere på samme nivå, så de var gjerne inne hvis det var alt for vått. Og de bruke goretex-støvlene mest mulig, i "vintersesongen" da. Men hos oss er de veldig opptatt av å tilrettelegge for de minste da, så vi hadde ikke trengt de første gummistøvlene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå