Villa2000 Skrevet 14. august 2008 #41 Skrevet 14. august 2008 Første innskytelsen ville vært å tatt et bilde av meg der jeg bader i penger og sendt det til eksen Seriøst så ville jeg gjort meg gjeldsfri. Ville så sannsynligvis kjøpt en leilighet til mutteren og deretter et hus selv. Hadde festet for et par hundre tusen og reist for et par hundre tusen. Og ja.....jeg ville tatt sertifikat på fly og kjøpt meg et kult propellfly:)
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #42 Skrevet 14. august 2008 Jeg hadde kjøpt ut huset jeg bor i=) Betalt billånet=) Pusset opp huset.......... Reist på en laaaaaaaaaaang ferie. Men ellers hadde jeg fortsatt i jobben min=) Bare at jeg hadde tvunget arbeidsgiver til å gi meg litt bedre arbeidstid, i forhold til fritid med ungene mine=) Og jeg hadde villet støtte veldedighet mer enn i dag!!!
L@dy Skrevet 14. august 2008 #43 Skrevet 14. august 2008 Kjøpt hus Betalt ut studielån og noe annet smålån Kjøpt bil En aldri så liten investering av noe slag. Litt usikker på hva da. Min bror hadde fått noe penger. Mine foreldre hadde fått noe penger, hadde også øremerket noe av disse pengene sånn at de kunne pusset opp huset. Dvs, min mor hadde fått en del hun var sjef over. Ringt storken og sagt jeg ville hatt ett barn til. Brukt noe til reising og forbruk. Spart noe. ........hadde vel vært fint lite igjen da. :gjeiper:
Ricola Skrevet 14. august 2008 #44 Skrevet 14. august 2008 Jeg ville betalt min og samboers gjeld/lån, betalt svigermors, mine foreldre og min brors gjeld + "noe å rutte med", (mot at de sverget til taushet om hvor pengene kom fra). I tillegg ville jeg kjøpt gården vi skal leie, pusset opp våningshuset og ellers stelt i stand på eiendommen, ansatt hushjelp og gartner. Ny bil! Jeg ville kanskje også starte dyrepensjonat e.l., og ansette folk til det daglige arbeidet. Og så ville jeg øremerket noe til en god sak. Er vel ikke mer igjen da?
Kvepp Skrevet 14. august 2008 #45 Skrevet 14. august 2008 Ville gitt hamKam fotballklubb 8 millionær! :D
Drua Skrevet 14. august 2008 #46 Skrevet 14. august 2008 (endret) Slettet all gjelden min- 1 million Kjøpt meg en stor, fin 4-roms leilighet- 3 millioner Så hadde jeg flyttet til leiligheten og fått noen til å pusse opp huset jeg bor i nå (nytt bad, nytt kjøkken osv), samt ordnet opp i hagen, lagt brostein etc - 1 million Penger på konto til dårligere tider- 2 millioner Fem familiemedlemmer og fem gode venner skulle fått 100 000 hver. Min bestevenninne skulle fått slettet lånet sitt - 1 million Dyrebeskyttelsen, Norsk Luftambulanse, Kreftforeningen, Leger Uten Grenser og Mental Helse skulle fått 100 000 kr hver ___________________ Da hadde jeg hatt igjen en halv million, som jeg hadde brukt på følgende: Kollegene på arbeidsplassen min skulle jeg ha tatt med på spaweekend, samt at jeg ville brukt litt penger for å få det koseligere i lokalene der (cirka 100 000) Vennene mine skulle fått bli med på en heidundrandes ferie ett eller annet sted (cirka 100 000) Så skulle jeg tatt lappen og kjøpt meg bil (cirka 200 000 tilsammen) Også måtte det blitt mye shopping og champagne for de resterende 100 000 Hadde jeg hatt noe igjen da, så hadde det blitt fiiine julegaver fra meg det året. Ahh, lett!! Endret 14. august 2008 av Drua
Miajenta Skrevet 14. august 2008 #47 Skrevet 14. august 2008 Jeg hadde definitivt kjøpt et hus med hage til mammaen min, og kjøpt en ny bil til henne : ) Så hadde jeg kjøpt meg en stor og fin leilighet med et eget lekerom til kattene : ) datarom til kjæreste og hobbyrom til meg, hehe resten ville jeg gitt til dyrebeskyttelsen.
TinaM Skrevet 14. august 2008 #48 Skrevet 14. august 2008 (endret) * 2 millioner til organisasjoner som arbeider for menneskers rettigheter * 2 millioner til organisasjoner som arbeider med dyrs rettigheter. * resten på drømmehuset/tomta, dyr, store flotte bur/innhegninger og flott utstyr til dyrene, og til å betale kommende lån * ville sannsynlivig delt med venner og familie også Endret 14. august 2008 av TinaM
Gjest Gjest_bambine_* Skrevet 15. august 2008 #49 Skrevet 15. august 2008 Det første jeg ville gjort er å gjøre som stort sett alle andre vil gjøre: - blitt gjeldsfrie (meg og mannen) - tatt permisjon fra jobb i et år for å tenke meg om - trent hver dag, blitt i kjempegod form (er i god form allerede..) - hatt mere kose/kreativ tid med barna mine - gi mannen min noe han virkelig ønsker seg - pusset opp litt hjemme - gi mine søsken penger (førerkort og bil til min søster i tillegg) - kjøpe hytte på fjellet - tatt noen flotte reiser, både for de voksne og barna - gått litt bananas i butikker en kort periode - gitt venner og familie en heidundrandes fest - gitt penger til kreftforskning på lengre sikt... - investert resten av pengene - sagt opp jobben og blitt evig student innenfor et totalt "unyttig" fag. Bare fordi det interesserer meg og jeg hadde lyst. Gjerne tatt doktorgrad. åååååå, hvilken deilig drøm..
Scorpina Skrevet 15. august 2008 #50 Skrevet 15. august 2008 (endret) Vant 110,- på Extra tirsdag. Vel, da gjenstår det å få tlf fra Hamar med at jeg har vunnet 9.999.890,- Endret 15. august 2008 av Scorpina
momo Skrevet 16. august 2008 #51 Skrevet 16. august 2008 Da hadde vi nok tatt ett friår i spania ganske raskt. Så hadde vi flytta til Oslo og kjøpt oss en fin rekkehusleilighet der. Kvitta oss med gjeld. Og spart det som evt var igjen.
Gjest Gjest_tryll_* Skrevet 17. august 2008 #52 Skrevet 17. august 2008 Betalt ned huslånet ... (ooops der røyk de første 7 millionene gitt...) Funnet meg en sos-barneby og fjernadoptert hele landsbyen. Deretter hadde jeg gått ned til halv stilling for å kunne studere litt igjen. Ikke fordi jeg vil skifte arbeidstype, men for å studere ulike fag som interesserer meg (språk, historie, krim etc)
Nicky B Skrevet 18. august 2008 #53 Skrevet 18. august 2008 Betalt ned studielån og huslån= 2 millioner. Gjort ferdig oppussingen av hus og eiendom= 500.000 Kjøpt en liten ferieleilighet i Oslo=2 millioner Sette av til barna=2 millioner. Ny bil med større plass kanskje=350.000 Gitt litt til svigers, svigerinne og søster. Jobbe i redusert stilling. Spare på høyrentekonto.
Gjest Gjest_marthe_* Skrevet 18. august 2008 #54 Skrevet 18. august 2008 betalt studiegjeld 200.000 betalt billån 230.000 bil til mamma og ny til pappa 500.000 cash til mamma og pappa 500.000 cash til søstern 500.000 nye elektroniske duppeditter til meg selv (tv pc o.l) 30.000 skikkelgi shoppingferie med bestekompissen 50.000 kjæresteferie 50.000 vesker(?) hehe, 30.000 har ikke huslån. trappet ned til 80% jobb og spart resten av pengene
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #55 Skrevet 18. august 2008 Gått ned til 60% stilling og skilt meg fra mannen min. Kjøpt huset som vi bor i nå, og bodd der med ungene mine. Tror jammen jeg skal begynne å tippe.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #56 Skrevet 18. august 2008 - betalt ned lånet (1 mill) - pusset opp leiligheten (200 000, den er ganske fin fra før ) - kjøpt bil - kjøpt hytte - reist rundt i verden i minst et år etter jeg er ferdig med doktorgraden - deretter kanskje unnet meg å bare jobbe 80% stilling kanksje? Jeg er ikke så gavmild at jeg betaler ned gjelden til alle jeg kjenner, jeg... Jeg er bare 25 år, og 10 millioner er virkelig ikke -så- mye penger at det varer til jeg er 90. Jeg hadde nok gitt litt til veldedighet, men å gi penger til venner og slikt synes jeg bare er rart. Om vennene mine vant masse penger hadde jeg da aldri tatt imot penger fra dem. Jeg tjener mine egne penger, og det gjør vennene mine også. Jeg trenger ikke veldedighet.
Lund Skrevet 18. august 2008 #57 Skrevet 18. august 2008 (endret) Jeg vil kjøpt et sted jeg kunne bo,er leierboer nå det koster mye i mnd.2 mill kr Bestilt reise til kreta,london,østerike.100.000kr Lagt bort penger til et barn;-) ønsker meg et barn opprettet en barnehage konto på flere år.Og en konto til barnet,Så jeg har penger til alt jeg trenger til barnet. 1 mill kr. Tatt lappen begge to 100.000kr Bil 200.000kr Slette lånn 50.000kr Ny vaske masikin 8000kr Ny fryser 8000-9000kr Ny Data skjerm 3000kr Ny Data 7000kr Nye gardiner og tepper i det nye hjem 6000kr Kjøkken bord m stoler 8000kr Salong bord 5000kr klesskap 5000kr Nye duker i huset osv 5000kr Oppvaske maskin 6000kr hjørneskap 8000kr Cd hyller 5000kr Spanert en reise til tyrol med mannen min og mamma 50.000kr Hotel på spa i Oslo 6000kr Nye klær til begge 20.000kr Sluttet å jobbe,ta tid med andre ting. Jeg trenger dette.vi har bare brukte møbler og manger mye :gråte: Jeg har tatt loto til lørdag i dag Endret 4. september 2008 av Lund
amare Skrevet 18. august 2008 #58 Skrevet 18. august 2008 (endret) hus, bil m/lappen og fri fra jobben :juhu: Endret 18. august 2008 av amare
Abraxas Skrevet 18. august 2008 #59 Skrevet 18. august 2008 (endret) .... Endret 10. mai 2010 av Abraxas
Bomull Skrevet 18. august 2008 #60 Skrevet 18. august 2008 Denne drømmen har jeg drømt mange ganger * Kjøpt leilighet til søsteren min: 1,5 mill * Betalt ned lånet til foreldrene mine og leid inn folk til å pusse opp sommerhuset: 1 mill * Betalt ned huslån og studielånene våre: 2 mill * Reist på storbyferier med alle de nærmeste vennene mine og gitt dem litt lommepenger: 150 000 * Dratt på lang ferie med samboeren: 100 000 * Kjøpt hytte på fjellet: 2 mill * Investert resten Evt investert først og gitt penger til familien når kontoen økte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå