Gjest Bond Skrevet 12. august 2008 #21 Skrevet 12. august 2008 Hus Betale ned gjeld Gjøre noe fint for familien (en fin reise for foreldre eller lignende) Gjøre noe fint for de veldledighetstingene vi er involvert i Investere resten, har ikke noe bruk for en nyere og finere bil, de bare taper jo i verdi uansett.
Kvist Skrevet 12. august 2008 #22 Skrevet 12. august 2008 Jeg hadde brukt penger på: • Private prøverørsforsøk • Fin tomt med sol hele dagen og utsikt • Fått en arkitekt til å tegne hus som passet til våre ønsker og til tomta... med masse barnerom til resultatene av prøverørsforsøkene Og da hadde det nok vært tomt for penger og vel så det...
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #23 Skrevet 12. august 2008 Kjøpt og innredet en romslig og sentrumsnær leilighet 1 mill: Sparekonto til datteren min 1 mill: Donert til samfunnsnyttige organisasjoner 300 000: Nedbetalt studielånet Kjøpt flygel Kjøpt noe fint til familien (Ta med hele storfamilien på ferietur kanskje) Jobbet i ca. 60 % stilling Resten inn på sparekonto
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2008 #24 Skrevet 12. august 2008 Sluttet å jobbe. Reist verden rundt. Sett teater og annen kultur flere ganger i uken. Gitt noe til veldedighet, og skrevet testament til en veldedig organisasjon.
Bokormen Skrevet 12. august 2008 #25 Skrevet 12. august 2008 1. Betalt ned min og samboers gjeld (studielån, billån, huslån) - Ca 3 mill 2. Betalt ned min søsters lån - Ca 1 mill 3. Kjøpt en morsom liten bil til meg selv - max 500.000 4. Kjøpt huset til besteforeldrene mine i hjembyen min, så de kan bo der så lenge de ønsker, og at vi kan ta over etterhvert - Ca 3 mill 5. Kjøpt div instrumenter (iallefall en sopran- , barry- og bass-saxofon - Ca 250.000 6. Betalt for nytt bad på hytta til foreldrene mine - Ca 250.000 7. Spart de resterende 2 mill til oppussing av huset til besteforeldrene mine når vi engang tar over
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. august 2008 #26 Skrevet 12. august 2008 (endret) Jeg hadde betalt ned lånet på leiligheten (2 mill) Kjøpt leilighet til min bror (800') Kjøpt hytte (3 mill) Gitt noe til min mor, eksen og veldedige formål Kjøpt noe møbler og småting til leiligheten Investert resten med spredt risiko og tidshorisont Som gjeldfri hadde boutgiftene mine blitt redusert fra 15.000 til 3.000 i måneden, så jeg kunne ha levd herrens glade dager uten å måtte bruke av premiepengene til det. Endret 12. august 2008 av Dalwhinnie
Blairwitch Skrevet 12. august 2008 #27 Skrevet 12. august 2008 Jeg hadde betalt ned min egen og mine aller nærmeste sin gjeld. Så hadde jeg nok brukt gode penger på å reist mye, og antakelig bodd deler av året i utlandet.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #28 Skrevet 12. august 2008 Solgt leiligheten til sambo og kjøpt hus (2,000,000) Betalt ned studiegjelden hans (10,000) Kjøpt ny bil til han (250,000 - 350,000) Skaffet meg en maine coon og norsk skogkatt (30,000-40,000) Leid inn folk slik at mamma og pappa får pussa opp ferdig hjemme (100,000) Hjulpet broren min med egenkaptial sånn at han får seg hus/leilighet (300,000) Gitt en liten sum til søsknene til sambo (200,000) Og det er vel det..
feuerstein Skrevet 12. august 2008 #29 Skrevet 12. august 2008 1. Kjøpt pendlerleilighet i motsetning til dagens leide, gjerne med bedre beliggenhet. Maks 2 millioner. 2. Kjøpt mer komfortabel og sprekere bruksbil, f.eks. en 5-10 år gammel Audi A8, maks 300,000. 3. Kjøpt et knippe eldre biler/veteranbiler hvor verdifallet er tilnærmet slutt, blant annet en Range Rover eller kanskje en liten lastebil med kran, maks 100,000. Måtte også hatt en eller to morobiler, sammenlagt maks 200,000. 4. Kjøpt enda en kajakk slik at jeg har både hjemme og ved pendlerleiligheten, maks 20,000. 5. Kjøpt ny ryggsekk og flere par fjellstøvler til varierende temperaturer, sammenlagt maks 10,000. 6. Ny telefon, Nokia E71 til ca 3500. Kommer ikke på så mye mer jeg har lyst på, og da har jeg bare brukt en drøy fjerdedel av gevinsten. Om jeg betaler ned all gjeld har jeg fortsatt ikke brukt mer enn en tredjedel.
Gjest Gaby Skrevet 12. august 2008 #30 Skrevet 12. august 2008 Gitt 1 mill til mamma og pappa Gitt 1 mill til søster Betalt ned mitt og sambos studielån og leilighet/billån Tatt lappen Kjøpt meg en splitter ny Mini Reist hvor som helst og shoppet det jeg ville ha, sammen med familien Funnet ei fin tomt mens pengene renter seg Tegnet og bygd drømmehuset, og innredet det uten å ofre penger en tanke (her går det fort en mill på "unødvendige" designting og tekniske løsninger) Kjøpt hus i utlandet sammen med mamma og pappa Hmm, lurer på om jeg har noe igjen nå?!
Gjest pewee Skrevet 12. august 2008 #31 Skrevet 12. august 2008 *gitt 40% til min tvillingsøster så hun kunne betalt ned på sin gjeld og satt inn penger på konto til sin sønn.samt kjøpt sitt eget hus osv *satt av litt penger til mine andre søsken.3 av de er ganske små så de kunne fått en startkapital til senere i livet. *kjøpt ny bil til mamma *betalt ned på gjeld og kost meg med resten.tatt en fin ferie kjøpt meg ny bil
Ciara Skrevet 12. august 2008 #32 Skrevet 12. august 2008 Jeg ville kjøpt meg hus (forholdsvis stort, med plass til bibliotek! ), betalt ned gjeld for meg selv, mannen og faren min, kjøpt noen designmøbler og lekre klær, og ellers reist som faen.
Scorpina Skrevet 12. august 2008 #33 Skrevet 12. august 2008 Gjort oss og mamma gjeldfri. Fond/sparekonto til barn, ny bil, nye øyer (tatt lasikoperasjon ) gitt noe til gudbarn, og en venninne som har det trangt økonomisk.....og resten hadde stått på konto og godgjort seg. Hadde vært deilig å ha en 'bekymringsfri' (mht økonomi) tilværelse ja. Slutta å jobbe? Neppe, men kanskje redusert stillingen fra 100 til 80? Ja, det kunne vært noe. *håper på tlf fra Hamar til helgen*
pusla Skrevet 12. august 2008 #34 Skrevet 12. august 2008 Betalt ned huslånet, tatt lappen og kjøpt bil, kjøpt hytte. Vi ville sikkert reist endel også og tatt oss råd til hushjelp. Ellers ville nok familien fått noe, særlig min og samboerens søster ville fått en god slump hver. Også investert det som måtte bli igjen.
Gjest Kaya83 Skrevet 12. august 2008 #35 Skrevet 12. august 2008 Jeg vet egentlig ikke jeg.. Sannsynligvis brukt det som innskudd i en bedrift som skaper arbeidsplasser der folk virkelig trenger jobber.. Altså ikke i Norge..
Gjest gjest_bolla Skrevet 12. august 2008 #36 Skrevet 12. august 2008 Hadde brukt 3 mil paa aa hjelpe de fattige gaatt ned til asia og hjulpet dem selv faatt lagd nye hus til dem som trengte delt ut masse mat ly osv... betalt ned gjelden paa 900 tusen til min store bror da sitter han i gjenn med nesten 9.5 millioner saa hadde ikke gitt han mer beltalt ned gjelden til han andre store broren min ca 1,5 mil hadde heller ikke gitt han mere siden han au ville da sittet i gjenn med neste 6 mil betalt ned gjelden til min soster og de ca 1 mil de har au en del fra f:r saa de hadde ikke faatt mere men har bare en niese saa hun hadde faatt 1 mil paa kontoen til hun ble stor mamma pappa er gjeldsfrie men gitt dem ca 500 tusen mer enn nok for dem og saa betalt ned mitt laan paa min leilighet ca 650 tusen og saa kjopt en flott leilighet til ca 2 mil til meg og min elskede:) f:r saa ville nok hatt ca 1 milion i gjenn aa reise shoppe nyte livet med paa ytil oss 2 da:)
Purple Basil Skrevet 12. august 2008 #37 Skrevet 12. august 2008 Lappen, bil, hus, og kanskje noen reiser ? Jo, klær, sko og vesker må selvfølgelig også med :D
Vera Vinge Skrevet 12. august 2008 #38 Skrevet 12. august 2008 (endret) Jeg kom på noe mer jeg kunne tenke meg å gjøre. Betalt ned noe av lånet til min mor, og kjøpt en hytte i behagelig kjøreavstand fra der vi bor, som vi ville dele villig med familie, og invitert venner på besøk til. Jeg kunne også tenke meg å gi bort noen summer, men usikker på hva og til hvem. I tillegg til noe familie (det er vel og merke ikke alle jeg egentlig tenker har behov for donasjoner), ville jeg gitt en sum til Leger uten grenser, tror jeg. Men det hadde virkelig vært fint med et landlig beliggende hus i forholdsvis urbane strøk. Endret 12. august 2008 av Vera Vinge
vilja Skrevet 12. august 2008 #39 Skrevet 12. august 2008 Jeg ville: Betalt ned huslån, lånekassa, og et annet lån: 700 000 kr. Gitt søstra mi 1 mil Gitt broren min 1 mil Ordnet 1 mil til begge barna mine på hver sin konto i mitt navn. (sjekket med advokat om sparing/arv/arveavgift til dem først) Betalt ned lånet til kjæresten min: 1.8 mil. Kjøpt meg bobil og reist litt. Kjøpt et gjestgiveri og ansatt folk til rengjøring og kokkelering:) Servering ville jeg gjort selv.
Gjest Drømmeguri Skrevet 13. august 2008 #40 Skrevet 13. august 2008 Dette er en av favorittdagdrømmene mine.. - 500 000 til pappa - 500 000 til mamma - 500 000 til storesøster (alt dette går i huslån) - kjøpt en ordentlig bil til storesøster (ca 200 000) - tatt med mamma på ferie (50 000) - tatt med pappa på ferie (50 000) - tatt med samboer på ferie (100 000) - tatt med samboer + svigers på ferie (100 000) - Kjøpt drømmehuset, stort med stor hage litt landlig (ca 3 mill) - Brukt ca 100 000 på meg selv (klær, hudpleie, frisør, sko, spa, lasikoperasjon, en eller annen allergivaksine?) - Kjøpt en morsom bruktbil til ca 200 000 - Kjøpt hest til 30 000 og satt av 200 000 til utgifter til denne - Satt av ca 500 000 til niese + evt. egne barn Deretter satt de resterende 4 mill på høyrentekonto eller investert trygt og tatt meg en jobb jeg trives i uten å tenke på lønna. :rødme:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå