angara Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg sitter og planlegger bryllupet vårt som skal være på nyttårsaften. Og lurer litt på det med buketten. Når er det bruden skal bære buketten? Den skal vel ikke være med i kirka? Eller skal man bære den når man går ned kirkegulvet, og legge den fra seg når man kommer fram? Og under festen blir den vel bare satt på et bord, som pynt? Jeg kunne tenkt meg å ha en fin, vanlig bunt med langstilkete roser i handa, men det er kanskje ikke helt "lov"...?
mamikk Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Det er vel vanlig å ha den når man går ned midtgangen ja, og på bilder osv.. og så til pynt senere. Men du kan nok helt fint bare ha en liten bunt roser.. er jo mange som bare har en 2-3 liljer så Ha det du vil ha!
Markjordbær Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Selvfølgelig kan du ha en vanlig bunt med langstilkede roser! Tror det er vanlig at bruden bærer blomstene ned kirkegulvet, og gir de til sin forlover som holder dem under vielsen... (correct me if i'm wrong)
*Emma* Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Jeg trodde du mente du ikke skulle ha blomst i det heletatt og det syns jeg hadde vært litt rart.....da hadde liksom noe manglet. Men om du har 100 eller 1 blomst blir det ett fett syns jeg...bukett eller bare en enkel blomst. De bryllup jeg har vært i (inkludert mitt eget) bærer bruden buketten frem. Holder den heletiden selv under vielsen - bortsett fra når løftene gis og bruden og brudgommen reiser seg og står fremme sammen for presten.....da holder brudens forlover buketten... Etterpå får bruden den tilbake og bærer den ned midtgangen og ut av kirken... Så er buketten med på bildene og settes vanligvis på bordet under middagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå