Gå til innhold

Yrkesrettet attføring/Rehabilitering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Hei dere som er på slike tiltak! Hvordan greier dere det økonomiske? 66% av grunnlønn er virkelig nesten ingenting..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på grunnlønna det vel..

Skrevet

Nei du kan så si det er jo umulig ikke nok med at en har en fysisk skade men den blir fort psykisk au når man må snu på krona resten av livet..så jeg tvingte meg i jobb igjen for orka ikke leve på det opplegget!

Skrevet
Det kommer jo helt an på grunnlønna det vel..

Vel, uavhengig av grunnlønna, så får du ganske drastisk innhogg i økonomien, og dermed levestandarden. Med mindre man har gjemt veldig mange penger under madrassen selvsagt.

Skrevet

hva med oss som ikke har noen grunnlønn. vi får en prosent av grunnbeløpet. det er ikke stort nei. på attføring får jeg ca 7200 netto i måneden. det er ikke mye nei. men jeg har samboer så vi deler jo på fellesutgiftene. har en venninne som også er på attføring, hun bor alene men fordi attf.pengene ikke er nok til husleie, strøm, mat og alt mulig annet får hun tilskudd iform av sosialpenger.

men det er ikke noe å bli fet av nei.

Skrevet (endret)
Hvordan får man attføring?

En søker til nav om yrkesrettet attføring.Da trenger du imidlertid en legeerklæring (en utfyllende og godt skrevet,så finn en bra fastlege",))Denne legeerklæringen legger du ved din egen søknad og leverer til ditt næmeste NAV kontor.Er dessverre lang behandlingtid på den slags søknader,og vær obs på ikke alle får innvilget.De er blitt strengere i vurderingen de siste årene vet jeg.

Får en innvilget YA KAN en ha rett på månedlige ytelser og/eller engangsstønader (som attføringspenger,sykepenger,penger til skolemateriale/semesteravgift m.m)men dessverre,dette er ingen selvfølge.Mange faktorer som spiller inn i vurdering.Du finner en del info om denne ordningen på nav.no.

Endret av fargegla82
Skrevet

Jeg gikk rett fra sykemelding til attføring. Ingen ventetid. Det ble søkt før sykemeldingsperioden var over fordi det var helt klart at jeg ikke kunne gå tilbake til jobb.

Ja, jeg får 66% av tidligere lønn, men slipper bl.a. høye pendlerutgifter. Til gjengjeld så har jeg økte utgifter på medisiner, behandling mm.

Jeg har mindre og rutte med enn tidligere, men klarer meg rimelig greit.

Får utbetalt drøye 15.000 pr mnd inkl. barnetillegg for et barn.

Skrevet

Jeg går på yrkesrettet attföring ... får utbetalt 7000kr pr mnd.

Får dekket ström og legeutgifter av sosialen, samt at jeg får nesten 2000kr i bostötte hver mnd.

Det hadde värt forbanna trangt om jeg hadde bodd alene, heldigvis har jeg en samboer som tar seg av en hel masse ökonomisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...