Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å ta en tattovering å har noen spørsmål anngående det..

Har hørt at det går ann å bruke bedøvelsekrem så det skal være mindre smertefullt..

Er det forsatt veldig vondt likevel?

Er det mulig å få bruke bedøvelsekrem på alle steder som driver med tattoveringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke utprega vondt å ta en tatovering i det hele tatt. Selv har jeg en på ca 20 X 30 cm fra nakken og nedover ryggen. Kjenner mange som har tatoveringer og ingen som har brukt noe bedøvelseskrem.

Når man "tegner" opp strekene gjør det vondt innimellom, men det er ikke verre enn å kanskje kaldsvette litt. Når skyggelegging eller farge begynner er det bare greit, faktisk. Det er det jeg har hørt og erfart.

Men om du vil ha krem på kan du sikkert kjøpe Emla-krem på apoteket, det kan tas på en halvtime før og brukes hos redde barn før sprøtestikk og sånn. Om jeg husker rett.

Skrevet

Er jente vettu så har lov å være litt pysete :P

Skal ta tattoveringen på overarmen så det er jo ikke det verste stedet akkurat..

Men har hørt at det er ganske vondt når jeg skal ha farge..

Var derfor jeg vurderte bedøvelsekrem..

Skrevet

Er det noen som kan andfale hvor jeg bør ta tattoveringen foresten?

Helst i Bergen..

Skrevet

Det er omrisset som stikker mest, og farge gjør ikke mer vondt enn sort.

Om man ikke klarer å ta tatovering uten bedøvelse, så er man den ikke verdig ;) med mindre det er på øyelokkene. :ler:

Skrevet

Jeg spurte tatovøren om emla sist jeg var der, mest for nysgjerrighet, jeg satt jo allerede under nålen.. ;) Han sa at man gjerne kan bruke det, men at effekten av bedøvelseskrem forvinner veldig fort. Kan jo likevel være greit for de som gruer seg veldig, at det blir en pen start. :) Uansett, det gjør ikke så vondt å ta tatovering. Litt som katteklor, synes jeg. Har tre på forskjellige steder, og den på overarmen var definitivt greiest å få tatt.

Uansett tror jeg folk fokuserer for mye på akkurat det å få tatt tatoveringen, det er jo 14 dager etterpå man "plages" med den. ;) Ikke at det gjør så vondt, da, men det er jo et sår man må ta hensyn til.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg har en veldig lav smertegrense, men har likevel greid å dekke ryggen med tatovering. Bedøvelseskrem er pysete altså!

Gjest RuskeSara
Skrevet
Om man ikke klarer å ta tatovering uten bedøvelse, så er man den ikke verdig ;) med mindre det er på øyelokkene. :ler:

Jeg må si meg enig her altså. Jeg skal ta min første nå i høst, men kunne aldri i verden tenke meg å bruke bedøvelse av noe slag :nei: Jeg har latterlig lav smerteterskel, men det er nok verdt det!

Skal man først ha tatto, må man tåle smerten også, sånn er det bare.. :jepp:

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Hadde jeg spurt tatovøren min om å få bedøvelse, hadde han ledd seg i hjel tror jeg :fnise:

Skrevet
Jeg må si meg enig her altså. Jeg skal ta min første nå i høst, men kunne aldri i verden tenke meg å bruke bedøvelse av noe slag :nei: Jeg har latterlig lav smerteterskel, men det er nok verdt det!

Hvorfor skal jeg absolutt kjenne smerten da?

Tar ikke en tattovering for å være tøff..

Tar den fordi den symboliserer noe viktig i livet mitt..

Å da vil jeg mer enn gjerne kjenne minst mulig smerte!

Skrevet

Jo viktigere noe er for meg i livet mitt, jo mer smerte er jeg villig til å holde ut ;)

Skrevet
Jo viktigere noe er for meg i livet mitt, jo mer smerte er jeg villig til å holde ut ;)

Joda ser jo den..

Men hvorfor ha smerter visst jeg kan la vær?

Kan jo få en tattovering uten så mye smerter..Å da velger jeg heller det..

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Men det er jo så fort gjort :) (som regel)

Og det er ikke så vondt altså, ihvertfall ikke på overarmen! Omrisset kommer du til å kjenne litt, men ikke mye. Fargeleggingen går nok veldig fint.

Jeg har dekka hele ryggen med tatovering (er ikke ferdig ennå), og den verste smerten jeg noen gang har kjent er fortsatt da jeg åpnet hullene som hadde grodd igjen i neseveggene... Og da snakker vi et par minutter med piercing mot flere timer med tatovering.

Skrevet

Signerer.

Skrevet

Det er ikke vondt å tatovere seg. Du kjenner det godt, men hvis du ikke tåler den smerten syns jeg nesten ikke du burde ta tatovering. Jeg har bare to, men skal ha ihvertfall én til. Gleder meg allerede siden jeg syns det er behagelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...