Laserwater Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Vi skal gifte oss nå i september og jeg lurer på hva som er "normalen" på rekkefølgen av de som holder tale? F.eks: 1. en eller annen ønsker velkommen 2. brudgom holder tale 3. mammaer/pappaer holder tale 4. forlovere holder tale Veit ikke om det finnes noen standard på dette jeg, men blir veldig takknemmlig for tips
UllaG Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Det er veldig faste tradisjoner for hvem som "må" holde tale i et bryllup: Det er, i rekkefølge, brudens far, brudgommen, begge forloverne og brudgommens far. Forøvrig kan hvem som helst ta ordet, etter å ha "meldt seg på" overfor toastmasteren. I vår mindre tradisjonsbundne tid er det ikke noe i veien for at brudens mor holder tale istedenfor, eller i tillegg til brudens far. Og en "likestilt" brud vil ikke la noen nekte seg å ta ordet, hvis hun har lyst til å "takke for brudgommen". Fra Ditt Bryllup
MrsG Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 vi gjorde akkurat som vi selv ville, vi! hehe. begge fedrene holdt tale, hans forlover, min forlover skreiv sang, brudgom, brud, besteforeldre. bare pass på at talene blir fordelt utover middagen (mellom rettene og evt. røykepauser, og at toastmastern har kontroll på rekkefølgen. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå