Eføy Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Min forlovede og jeg har nå bestemt oss for å gifte oss. Mest sannsynlig kommer dette til å skje i februar 2009, om vi får alt til å klaffe. Vi kommer til å gifte oss på tinghuset her i Drammen, og invitere foreldre, søsken og besteforeldre til vielsen, og bryllupsmiddag. Bryllupsmiddagen vurderer vi å ha i Oslo, siden det ikke er så mange gode restauranter å velge i her i Drammen. Uansett, noe må jo planlegges selv om bryllupet er lite... Slikt som: -sette av dato på tinghuset -bestille bryllupsmiddag på restaurant -skaffe brudekjole og dress -levere inn forlovelsesringene for å få inn ny dato -bestille bryllupsreise! -bestille blomsterbukett -bestille fotograf Hva mer egentlig? Alle tips og forslag tas imot med stor takk!
Markjordbær Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Først og fremst, Gratulerer så mye! Jeg slenger ut noen forslag til ting jeg kommer på i farten, noen mer opplagte enn andre, som du sikkert allerede har tenkt på... Jeg tar utgangspunkt i at dere har middagen i lukket rom på restauranten... Nå må det sies at det er ikke alt jeg nevner her som jeg mener er "nødvendig" for enhver brud Noe er viktig (som f.eks. de 2 første tingene), og noe er bare forslag. Så bare velg og vrak! Skaffe forlovere Få prøvingsattest fra folkeregisteret max 4 mnd før Skal du gi morgengave? Bryllupsnatt på hotell? Skal du til frisør den store dagen? Evt annet for å stase deg litt opp (f.eks. manikyr, nappe øyenbryn)? Skal dere ha kaker? Bryllupskake... Hvem kan bake osv Hvor skal dere ta bilder? Inne? Ute? Transport for dagen? Legge ut gavelister Lage/bestille bordkort/bestemme bordplassering Evt pynt av lokalet som f.eks. blomster borddekorasjoner Skrive tale? Toastmaster Har restauranten plass til gavebord? Skal du ha "something old something new something borrowed something blue"? ....det var det jeg kom på i farta.
Eføy Skrevet 13. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2008 Tusen takk for gratulasjon og tips, Jordbær! Ja jeg regner vel med at vi kommer til å ha lukket lokale under middagen, men jeg er samtidig noe usikker, siden vi bare blir 12 stk. Men samtidig vil jeg jo ikke ha bryllupsmiddagen blant alle andre restaurantgjester. Når er det vanlig å bestille time hos frisør, manikyr og lignende, med tanke på bryllupet? Uansett, takk for mange tips Jordbær. Det hjalp masse..Rart med det, men hjernen min blir litt tom nå i begynnelsen når jeg tenker på hva som må ordnes. Søknader og slikt med tanke på selve vielsen har vi i hvertfall skaffet!
Markjordbær Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 jeg bestilte frisør 3-4 uker før, men det bør strengt tatt bestilles tidligere, i hvertfall om du vil til en bestemt frisør.. Kanskje to mnd i forveien? Ca en uke før bestilte jeg time for å få satt på løsnegler, men skader jo ikke å bestille dette litt før heller, så du er sikker på at du får time. Øyenbryn nappet jeg selv dagen før. Skal du ha løsnegler, bør også disse settes på kanskje 1-2 dager før (det tok 3 timer). De skal sitte noen uker, men den første neglen datt av etter en uke Jeg har fremdeles 7 som ennå sitter på plass hehe (de ble satt på 30. juli). Et tips er å lage lister over ting som må gjøres. Hver minste lille ting skreiv jeg ned, som "napp øyenbryn" og "ta på ansiktskrem før frisørtimen", og det var jeg glad for i ettertid, for det er så mye som skal huskes, og da er det lett at en sånn liten ting kan glemmes. De siste dagene lagde jeg dagslister, ting som skulle gjøres onsdag, ting som skulle gjøres torsdag osv. Uten listene vet jeg ikke hvordan det hadde gått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå