Gå til innhold

Lurte bare

Anbefalte innlegg

Gjest Kjæreste i Afghanistan
Skrevet

Lurte litt på om det finnes noen forum for jenter/kvinner som har kjæreste/mann som kjemper i Afghanistan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurte litt på om det finnes noen forum for jenter/kvinner som har kjæreste/mann som kjemper i Afghanistan?

Vet ikke. Mannen min har vært der, men jeg har ikke hørt om noen møteplass på nettet nei

Vil du prate, så er jeg her:)

Skrevet

Huff, rett etter at jeg skrev det første innlegget fikk jeg høre at i dag har det gått av en veibombe i Meymaneh. Heldigvis var det ingen nordmenn som ble skadet, men en latvier ble drept og tre skadet. Men, det er jo selvfølgelig grusomt uansett hvilken nasjonalitet den avdøde har.

Sitter nå og er livredd, og gruer meg om mulig enda mer til de 4 månedene han har igjen der nede. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme meg igjennom denne tiden.

Skrevet

Har du mye kontakt med ham da? Vet du hva han gjør om dagene og hvor han oppholder seg?

Skrevet

Jo da, han ringer så og si hver dag. Såfremt han ikke er ute på oppdrag eller blir forhindret av noe annet. Så jeg vet jo stort sett hele tiden hvor han er.

Men, for meg så virker det som han nesten ikke har lov til og fortelle noe som helst om hva som foregår, og at jeg får vite mer om hva som skjer der nede gjennom media en av han. Håpløst, men, det må vel være slik.

Skrevet
Jo da, han ringer så og si hver dag. Såfremt han ikke er ute på oppdrag eller blir forhindret av noe annet. Så jeg vet jo stort sett hele tiden hvor han er.

Men, for meg så virker det som han nesten ikke har lov til og fortelle noe som helst om hva som foregår, og at jeg får vite mer om hva som skjer der nede gjennom media en av han. Håpløst, men, det må vel være slik.

Ja, jeg vet, det er sånn det er. Men OM det skjer noe med ham, får du høre det før du ser det på nyhetene.

Det er ikke det tryggeste stedet å være for tiden nei, men det går jo stort sett bra. De norske er ikke så utsatt som mange av de andre heller. Er han mye inne i leiren, er jo det en trygghet i seg selv. Og de er som regel godt beskyttet når de er ute på oppdrag...spørs litt på hva slags oppdrag da men.

Kjenner flere som har vært ute nettopp, og mannen min er jo i forsvaret, og vet hvordan det ligger an.

Skrevet

Ja, det er jo greit å vite at skjer det noe så får jeg høre det :) Har tidligere funnet stor trøst i at nordmennene ikke er de mest utsatte, men, når slike ting skjer blir det litt vanskelig å huske ;)

Synes det er så vanskeli å snakke med ham og stille opp for han når jeg ikke har peiling på hva de egentli gjør. Og hva som skjer. Vet liksom ikke hva jeg skal si til han lenger. Rekner med at jeg bare bør snakke om ting som skjer her hjemme og slikt. Men når han har det tungt, har jeg jo veldig lyst til å vite hva som skjer, og hva de holder på med :)

Og jeg føler jo at det bare blir verre for ham å være der når jeg er så "hysterisk" og redd...

Skrevet
Ja, det er jo greit å vite at skjer det noe så får jeg høre det :) Har tidligere funnet stor trøst i at nordmennene ikke er de mest utsatte, men, når slike ting skjer blir det litt vanskelig å huske ;)

Synes det er så vanskeli å snakke med ham og stille opp for han når jeg ikke har peiling på hva de egentli gjør. Og hva som skjer. Vet liksom ikke hva jeg skal si til han lenger. Rekner med at jeg bare bør snakke om ting som skjer her hjemme og slikt. Men når han har det tungt, har jeg jo veldig lyst til å vite hva som skjer, og hva de holder på med :)

Og jeg føler jo at det bare blir verre for ham å være der når jeg er så "hysterisk" og redd...

Ja, det har du nok rett i.

Prøv å gi ham støtte istedet for at han må støtte deg i slike ting. De der ute har det som regel verre enn vi her hjemme. De har alt på nært hold, elendigheten og krigen. I tillegg bekymrer de seg for oss her hjemme. Det beste du kan gjøre er å gi ham trygghet på at du er der for ham, og er glad i ham.

Snakk med ham om daglige ting, og at du er glad i ham. Skriv mail til ham og fortell ham om tankene dine hvis du synes det er vanskelig å prate. Spør han gjerne hvordan han opplever at du spør mye om det som skjer.

De er i en helt annen verden enn oss. Mannen min hadde mange inntrykk med seg hjem, og det tok litt tid før han var helt seg selv igjen.

Når han har det tungt trenger du ikke å vite hva som skjer, bare gi ham støtte på det han føler og vil/kan prate om.

Skrevet

Har det ikke sånn, men ste-broren til sambo er/skal ned dit.. Skummelt nok det..

Skrevet

Okej. Tusen takk for gode råd :) Skal virkelig prøve å ta meg sammen å være en bedre støtte for han. Blir litt paranoid for jeg går rund å føler at han er sint på meg hele tiden, noe han selvfølgeli ikke er. Han har det vel bare tungt. Og føler at jeg ikke kan fortelle han det når jeg har vært ute å hatt det gøy, fordi det på en eller annen rar måte betyr at jeg ikke savner han. Snodige greier. Jeg vil tro at han ikke forventer at jeg bare skal sitte hjemme å kjede meg når han er borte. Han er vel mest sansynlig bare glad for de stundene jeg har det bra...

Skrevet
Okej. Tusen takk for gode råd :) Skal virkelig prøve å ta meg sammen å være en bedre støtte for han. Blir litt paranoid for jeg går rund å føler at han er sint på meg hele tiden, noe han selvfølgeli ikke er. Han har det vel bare tungt. Og føler at jeg ikke kan fortelle han det når jeg har vært ute å hatt det gøy, fordi det på en eller annen rar måte betyr at jeg ikke savner han. Snodige greier. Jeg vil tro at han ikke forventer at jeg bare skal sitte hjemme å kjede meg når han er borte. Han er vel mest sansynlig bare glad for de stundene jeg har det bra...

Han er nok ikke sint på deg, det ror jeg ikke. Som sagt, det er en helt annen verden der, vi kan egentlig ikke forestille oss hvordan det er. Mannen min snakket mye om det da han kom hjem, hvordan folk levde der, elendigheten, varmen, risikoen, alt de så.

Han får mange inntrykk nå, som kan være vanskelige å fordøye, og nå er det enda verre enn når mannen min var der. Da tenker jeg på risikoen de lever med hele tiden.

Hvor gammel er han, og har han noen år i forsvaret fra før, eller er han rett etter førstegangstjeneste?

Skrevet

Han er 24 og det er vel 3 eller 4 turen hans, er ikke helt sikker. Så denne gangen viste han vel godt hva han gikk til. Men, d blir vel ikke s mye lettere av den grunn.

Skrevet
Han er 24 og det er vel 3 eller 4 turen hans, er ikke helt sikker. Så denne gangen viste han vel godt hva han gikk til. Men, d blir vel ikke s mye lettere av den grunn.

Nei, det kan vise seg å bli tøffere enn han trodde. Ikke bare er risikoen etterhvert blitt høyere, men han får også stadig flere inntrykk som kan være vanskelige å håndtere.

Skrevet

Ja, jeg håper virkelig at dette blir den siste turen hans. Men, tviler på det, og håper at han ikke kommer til å ødelegge seg selv på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...