Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen kan hjelpe meg her. Jeg er en jente på 17 år. Kan vell si at jeg er ganske så normal i kroppsformen, kan vell nesten kalle det slank. Men jeg har ett problem. Jeg føler at jeg har for mye fett på magen, eller om det er overfladig hud. Vet noen hva jeg kan gjøre med dette? for å få en stram mage, og mindre sideflesk, eller som vi kalle det "kjærlighetshåndtak". Jeg har også hørt at man må trene hele fettprosenten på kroppen, men mister jeg ikke da rompe, lår og bryst? Har ikke så mye av de delene, at jeg tørr å ofre dem alt for mye. Hvis noen vet noe! vær vennlig og si i fra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke.

Å miste fett kun på ett sted på kroppen (også kalt punktslanking) er rett og slett ikke mulig, uansett hva de fancy treningsmagasinene påstår. Ønsker man en slankere mage, må man regne med å bli slankere over hele kroppen.

Desverre... :)

Men i din alder er det idiotisk å slanke seg med mindre man er skadelig overvektig. Du er jo bare et barn enda, som vokser og utvikler seg. Å tukle med vekten i din alder kan være farlig!

Skrevet
Men i din alder er det idiotisk å slanke seg med mindre man er skadelig overvektig. Du er jo bare et barn enda, som vokser og utvikler seg. Å tukle med vekten i din alder kan være farlig!

Ja, var vell det jeg bar redd for. Tenkte hvis det fantes en mirakel kur for å fjerne det man ville gjennom trening, hadde det vært perfekt. Men full slanking er vell for mye stress, og kanskje ganske så farlig.

Skrevet
Ja, var vell det jeg bar redd for. Tenkte hvis det fantes en mirakel kur for å fjerne det man ville gjennom trening, hadde det vært perfekt. Men full slanking er vell for mye stress, og kanskje ganske så farlig.

Jepp, desverre. Du er nok ikke den eneste som håper på mirakelkurer.. :)

Slanking er ofte både stressende og belastende for helsen, og som sagt, du er i en alder hvor kroppen fremdeles er i vekst. Det beste du kan gjøre for deg selv er nok å spise sunt, holde deg i god form, og ikke tenke så mye på hvor mye du veier. :)

Skrevet

Det du kan gjøre er å bygge mer muskler på overkropp og ben/rumpe så balanserer du magen litt mer :) (selfølgelig trene magen og)

Som nevnt er du enda i vekst så ikke tenk så mye på kosthold enn å holde det sunt.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Hei! Det du kan gjøre er å trene magen. Det kan gjøres på mange måter, f.eks. sit-ups o.l. eller ved å danse eller drive med gymnastikk som gir deg en sterk midje. Pilates, yoga og salsa er vel litt morsommere enn å ta masse sit-ups... En annen ting: Pass på holdningen din. Hvis du retter deg opp og konsentrerer deg om å holde en rak og sterk holdning, vil du bli sterkere ved midjen. Igjen er det noe du kan få hjelp med gjennom gymnastikk, pilates eller yoga. Jeg har selv drevet med gymnastikk og dans i mange år og har timeglassfasong... ;-)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Veltrent rumpe og rygg og skuldre gir en visuelt smalere midje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...