Gå til innhold

forvirret

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest susanna

Hei!

Jeg har vært sammen med en gutt i 6 mnd nå. Det ble nylig slutt, men jeg er usikker på om jeg gjorde det rette. Han er en kjempe grei gutt (29), men er ganske sær når det kommer til forhold. Hver helg går han ut med kamerater. Jeg har aldri truffet dem, og spør jeg ham, svarer han bare at han tror ikke at jeg vil like dem; "de er så bråkete." Vi treffes regelmessig, men da er vi som regel enten hjemme hos meg eller ham. Vi går sjeldent ut, og forholdet blir veldig rutinemessig. Han har heller aldri gitt meg noe eller invitert meg ut. Utenom det er han en kjempe fin gutt, snill og intelligent, men forstår seg lite på kjærlighet. jeg har sagt til ham at jeg vil ha mer romantikk, gjøre mer kjæreste-ting sammen, men han sier at han er for umoden til det. Dette kan nok stemme med hans oppførsel. Han er ganske barnslig på mange måter. Han har heller aldri før hatt et langt og seriøst forhold. Også er han redd for å miste sin frihet. Etter 6 mnd sammen, sårer det meg at han ikke tar forholdet vårt mer seriøst. Kanskje har jeg vært for godtroende og svak siden jeg har holdt ut med han såpass lenge, men jeg har vært meget glad i ham og håpet at han ville forandre seg. Men en uke siden slo vi opp. Der og da følte jeg det som det rette. Men nå begynner jeg å bli usikker. Til nå så føler jeg at han har vært den egoistiske i forholdet, og at jeg har akseptert det meste. Men nå som jeg innser at det aldri var så seriøst fra hans side, lurer jeg på om jeg også skulle bare bli like egoistisk. Det er trist å være singel, jeg har fysiske behov. Og nå som følelsene mine begynner å dempe seg, tenker jeg at kanskje jeg burde bare "utnytte" ham. Være sammen, men gå ut på byen med venninner samtidig som jeg er på utkikk etter andre typer. Jeg føler at det er rettferdig, selv om jeg tror ikke at han noen gang har vært utro. Jeg føler at han på mange måter har brukt meg, og fått både pose og sekk. Så burde jeg gjøre det samme? Jeg var en tid forelsket, men nå innser jeg at han ikke er den rette for meg. Han er bare for spesiell, men jeg er fortsatt tiltrukket av ham, og har ingen annen i sikte. Og er redd for å være helt alene i sommeren. Skal jeg være sammen med ham/bruke ham til jeg finner en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kinga

Han kommer bare til å bli en person som minner deg på alt det du ønsker deg, men ikke får.

Dessuten er dine sjanser for å finne det du virkelig er på let etter størst når du er helt og fullstendig singel.

God sommer som "ekte" singel :wink:

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanna skrev: Jeg var en tid forelsket, men nå innser jeg at han ikke er den rette for meg. Han er bare for spesiell, men jeg er fortsatt tiltrukket av ham, og har ingen annen i sikte. Og er redd for å være helt alene i sommeren. Skal jeg være sammen med ham/bruke ham til jeg finner en annen?

Du hadde følelser for ham for bare to uker siden, - men nå innser du at han ikke er den rette.

Kanskje dette er en måte å døyve smerten på.

Jeg tror ikke du har skrudd av følelsene, du er ennå tiltrukket av ham - altså vil du stadig måtte oppleve smerte ved hans mer tilbakeholdne oppførsel.

Gå heller videre. Sommeren inngir alle muligheter til å møte en annen. Men ikke om du er halvveis involvert i en mann som holder deg på en armlengdes avstand - da blir du misfornøyd, og vil automatisk lure på hvorfor han ikke finner deg verdig til å møte kameratene. Du tjener ikke noe på å bruke ham. Og hvorfor være redd for å være alene - han du kommer til å møte en dag, er også alene, kanskje nå, kanskje ikke før om ett år eller to ...

I perioder har vi godt av å være alene. Det er bra å lære seg selv å kjenne som single, å lære at man takler livet på egen hånd. Ikke alltid like morsomt, men det er ganske fint å vite at man greier seg selv.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...