Gå til innhold

Vil så gjerne synge - men ikke i kjerka!

Anbefalte innlegg

Gjest liten sangfugl
Skrevet

Jeg er veldig glad i å synge, særlig visesanger, gamle slagere osv. På meg virker det som om dagens samfunn dessverre ikke er lagt opp for at man skal synge, hvertfall ikke hvis man ikke er interessert i å synge salmer i kristenkor. Jeg bor i Oslo - er det noen som har noen tips her til uformelle sanggrupper med fleksibelt og morsomt reportuar? Gjerne både jenter og gutter, med mål om uambisiøs, men givende og morsom synging i felleskap.

Er forresten jente, 29 år og har en midt-på-treet-sangstemme (alt...) Har faktisk flere venninner som kunne tenke seg det samme, vi begynner vel å bli voksne - under studietida var synging bare teit...

Blir veldig takknemlig for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den siste linken tror jeg inneholder en ganske utfyllende oversikt over kor i Oslo og Akershus, hvis du ikke finner noe her, kan du kanskje starte et kor selv? :)

Skrevet

Hei, synger i kor selv (utenfor Oslo) og det er veldig gøy! Kan du ikke kontakte Korforbundet og høre om de kan gi deg noen tips? Evt se siden deres: www.kor.no. Og hvis du ser på siden deres med oversikt over Oslo/Akershus: http://www.kor.no/distrikt/index.cfm?distr...;cmd=medlemskor vil du se at det er maaaange kor i området. Så får du bare prøve å google eller på annen måte finne ut om det er noen som passer deg.

Skrevet

Takk for tips, nå har jeg hvertfall noen navn som jeg kan google, ja, det var lurt. Håper en del av dem legger ut informasjon/hjemmeside på nettet.. Hvis ikke får jeg ta ringerunden.

Håper jeg snart synger med andre, og ikke bare i bilen og for kjæresten... :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...