Gå til innhold

Bryllupslokaler Sarpsborg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vi ser etter bryllupslokaler i Sarpsborg! Noen som har noen tips? Alt av interesse, men gjerne et sted der vi kan kjøpe inn alkoholen selv!

:klemmer:

Må det være i Sarpsborg kommune?

Du har musikkhuset på Greåker, Sarpsborg roklubb og Hygga. Hafslund hovedgård går sikkert ann å leie. Ellers så finnes det jo klubblokaler til diverse idrettsklubber. Den gamle handelsstanden går det kanskje også ann å leie, men litt slitent lokale da.

Ellers så finnes det jo fine lokaler i Fredrikstad og Moss. ..?

Må det være i Sarpsborg kommune?

Du har musikkhuset på Greåker, Sarpsborg roklubb og Hygga. Hafslund hovedgård går sikkert ann å leie. Ellers så finnes det jo klubblokaler til diverse idrettsklubber. Den gamle handelsstanden går det kanskje også ann å leie, men litt slitent lokale da.

Ellers så finnes det jo fine lokaler i Fredrikstad og Moss. ..?

Vi ønsker helst å ha bryllupet i Sarpsborg ja, men ser kanskje ut som vi må bevege oss til Fredrikstad i steden. Ønsket med denne tråden å "gjøre en siste innsats" for å finne noe i Sarpsborg...

Flere som vet om lokaler i Sarspborg??

Klubbhuset til SFK

Roklubben ved Tunevannet. (anbefales pga nydelig beliggenhet og langt fra folk)

Ja, Roklubben ligger jo veldig fint til. Har du vært i bryllup der?

Noen som vet hva planene med Festiviteten er?

Eller om det går ann å arrangere bryllup på Borregaard Hovedgård?

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Rompetroll

Du har jo alltids Festiviteten. Eneste sted jeg vet om i Sarp;)

Men vil du til Gamlebyen i Fredrikstad kan du se her. Trykk på "utleielokaler" så får du en oversikt der.

Jeg vet forresten at Kommandantgården i August i år kostet nesten 10.000,- fra fredag til mandag. Men det er HEEELT LEKKERT der, da:)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_thea_*
hva med fredrikstad da? der er det vel mer å velge i. noen som har hatt/vært i bryllup i det grunnmurede provianthus feks? kan man ikke ta med ting selv der? noen erfaringe?

hvordan gjør dere det med mat? leier dere inn kokk eller bestiller fra catering??

Gjest Gjest_thea_*
Vi skal gifte oss i Grunnmurede Provianthus. De tar opptil 150 stk gjester. Der ordner du alt selv og tar dermed også med mat og drikke inn selv... Koster 9800 kr å leie fra fredag til mandag inkl. gulv- og toalettvask :)

hvordan gjør dere det med mat? leier dere inn kokk eller bestiller fra catering??

Det er ikke lov å koke eller steke mat (bare varme opp i varmeskap) på kjøkkenet til Grunnmurede, så her må man ta maten inn utenfra, dvs at du må bruke cateringbyrå og ikke innleid kokk. Grunnmurede har en liste over cateringselskaper som er vant til å levere til lokalet.

Hos oss skal pappa lage all maten. Vi skal ha koldtbord, så da er det var greit i forhold til reglene. Han lager maten på forhånd og frakter den inn.

• 3 uker senere...

Annonse

Grunnmurede leier ut lokalet med alt dekketøy tilgjengelig for opptil 150 personer. Når det gjelder duker følger ikke dette med i leien, men jeg vet man kan leie duker derifra. Husker ikke helt hva prisen var, men husker at jeg reagerte på at det var dyrt... Noen hundrelapper per duk iallefall...

Vi skal ha vielsen i Østre Fredrikstad kirke. Den ligger 2 minutter fra Grunnmurede, så det er jo et ypperlig sted å ha vielsen hvis dere ønsker å gifte dere i kirken iallefall :)

Vi har forøvrig også tenkt å ha småbord, men jeg ville tatt en prat med dem, for når jeg ser på kontrakten vi har fått med oversikt over alt som følger med så er jeg ikke sikker på at det er nok bord til å dekke småbord (hvis man setter 2 og 2 sammen vel og merke). Men det er nok bordplass til 150 om man dekker i langbord. Vi skal undersøke muligheten for å låne flere bord så vi kan ha småbord iallefall, så får jeg noe svar der kan jeg jo si ifra om det :) Tror småbord er veldig gunstig for lokalet.

Hei,

Vi skal også gifte oss i den grunnmurede, sommer 09.

Jeg lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med pådekning, duker etc. Det er jo mange som holder bryllup der, er det noen som har duker etc. til overs som de har brukt? Vi skal ha ca. 100 gjester, og tenker å sette opp småbord (tror jeg!)

Flere som har erfaring med bryllup i den grunnmurede som de vil dele? Tips mottas med takk, har ikke kommet så langt i planleggingen enda.

Vet enda ikke hvor/hvordan vi skal ha vielsen enda heller. Noen som har gode tips?

hei! det koster 135,- i leie pr duk + mva, så d er veldig dyrt. jeg ville heller kjøpt duker på ikea, der koster samme duk kr 49... :)

Endret av Veslejenta
Annonse
Grunnmurede leier ut lokalet med alt dekketøy tilgjengelig for opptil 150 personer. Når det gjelder duker følger ikke dette med i leien, men jeg vet man kan leie duker derifra. Husker ikke helt hva prisen var, men husker at jeg reagerte på at det var dyrt... Noen hundrelapper per duk iallefall...

Vi skal ha vielsen i Østre Fredrikstad kirke. Den ligger 2 minutter fra Grunnmurede, så det er jo et ypperlig sted å ha vielsen hvis dere ønsker å gifte dere i kirken iallefall :)

Vi har forøvrig også tenkt å ha småbord, men jeg ville tatt en prat med dem, for når jeg ser på kontrakten vi har fått med oversikt over alt som følger med så er jeg ikke sikker på at det er nok bord til å dekke småbord (hvis man setter 2 og 2 sammen vel og merke). Men det er nok bordplass til 150 om man dekker i langbord. Vi skal undersøke muligheten for å låne flere bord så vi kan ha småbord iallefall, så får jeg noe svar der kan jeg jo si ifra om det :) Tror småbord er veldig gunstig for lokalet.

Gjest Gjest_Inger_*

Hei,

Så fint, skriv hvis du finner ut av noe. Hadde egentlig bare antatt at det er nok bord til småbord, ønsker å ha det! Hvor mange gjester er dere, og når er den store dagen?

Morsomt å treffe på andre som planlegger samme sted:) Høres ut på kommentarene at det kan lønne seg med en tur til IKEA...

Vi har tenkt på den kirken, men har ikke tatt kontakt enda, så jeg håper ikke det blir opptatt!

Jeg hadde også antatt at det var nok bord til å gjøre som vi ville, men det virker altså ikke sånn da... Men det finnes jo helt sikkert en måte å ordne det på. Gamlebyen har jo tross alt mange selskapslokaler med bord som man sikkert kan låne fra :)

Jeg skal gifte med 15 august. Bestilte kirke med en gang de åpnet for bestilling fordi jeg har hørt at det er en veldig populær kirke å gifte seg i... Når skal dere gifte dere? :)

Jeg hadde også antatt at det var nok bord til å gjøre som vi ville, men det virker altså ikke sånn da... Men det finnes jo helt sikkert en måte å ordne det på. Gamlebyen har jo tross alt mange selskapslokaler med bord som man sikkert kan låne fra :)

Jeg skal gifte med 15 august. Bestilte kirke med en gang de åpnet for bestilling fordi jeg har hørt at det er en veldig populær kirke å gifte seg i... Når skal dere gifte dere? :)

18 juli. Høres ut som vi må kjappe oss litt da:) Har ikke kommet så langt med planleggingen enda, ikke så lett å bestemme hvordan man skal gjøre alt! Vi skal også leie eplehagen, så lurte litt på å ha vielsen der... må nok finne ut av det snart! Hvordan gikk du frem for å bestille kirken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...