Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Oftest meg, jeg er veldig glad i å lage mat og liker å ha kontroll over råvarene, både pris og kvalitet Men han bestemmer også i blant, og vi bytter på å handle.
Fluffie Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Det gjoer vi sammen. Pleier aa diskutere hva vi vil ha og som passer timeplanen vaar den dagen. Vanligvis handler vi inn maten sammen og bytter paa aa betale. Som regel er det jeg som lager maten mens han vasker opp, men hender vi bytter paa.
CeeCee Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg elsker å lage middag! Så det er som oftest meg som lager maten... Også fordi jeg har mest fantasi og vet hva jeg vil ha den dagen... hehe! (Vi bor ikke sammen men spiser ofte middag sammen selvom) Innkjøpene tar den som er nærmest butikken/ har best tid osv. Av og til lager han middag. Noen retter er han bedre på enn meg, og jeg synes det er deilig å komme til duk og dekka bord av og til.
Gjest Lily1 Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Vi (alle i familien) setter opp en meny (for uken). Jeg skriver handlelapp siden det er jeg som lager maten og vet hva som trengs for å lage den retten. Begge handler når han er hjemme, jeg handler når han er borte.
Gjest New Dawn Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Vi handler sammen en gang i uken .. og vi bestemmer begge hva vi skal ha til middag ..
Lissi Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Jeg handler og lager mat. Jeg er tross alt hjemme. I helgene blir han med for å ta storhandelen. Han er bare glad han slipper å engasjere seg i middagen. Greit for meg.
Arkana Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Vi både planlegger middager og handler sammen. Vi lager ukemeny og handler en gang i uken, så det krever ikke så mye å gjøre dette sammen.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Stort sett er det jeg som gjør det.
Jade Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 Jeg er først ferdig på jobb, så da pleier jeg å handle og lage middag (han rydder etter middagen). Da pleier jeg som regel å bestemme hva vi skal ha, med mindre han har noen ønsker
Fantomina Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
FangeLiv Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 Jeg. Hvis ikke jeg gjør det blir det sjelden noe middag, da bare lager han seg noe. Hvis jeg gir klar beskjed om at det er din tur til å lage middag så ordner han grilla kylling eller lignende. Men stort sett meg. Vi har ikke middag hver dag da. Men hvis jeg planlegger noe godt jeg vil lage til middag og skriver en detaljert handleliste så går han gjerne i butikken da.
Gjest TS Skrevet 11. august 2008 #13 Skrevet 11. august 2008 Her er det jeg som planlegger, og jeg handler som regel inn fordi jeg jobber i en by og han jobber på tettstedet som vi bor så det er billigere for oss at jeg handler inn i byen Men skal vi handle her vi bor så gjør vi det sammen! Og jeg lager nok oftest mat, men bytter på litt innimellom!
Nabodama Skrevet 11. august 2008 #14 Skrevet 11. august 2008 Vi handler ofte sammen, og lager ofte mat sammen også. Jeg liker best at jeg lager mat for det meste, hvis en av oss skal lage mat alene, faktisk. Han er også ganske grei til å lage mat, men en vet aldri hva en kan forvente. En gang lagde han f.eks fiskekaker og pølser oppi samme sausen, og det ble IKKE bra. Men han glimter til med gode retter også, bare så det er sagt....
FrizzleSizzle Skrevet 11. august 2008 #15 Skrevet 11. august 2008 Vi lager og spiser hver vår middag selvfølgelig
Bokormen Skrevet 11. august 2008 #16 Skrevet 11. august 2008 Jeg er hjemme fra jobb 45 min før samboeren, så vanligvis er det jeg som handler på vei hjem og lager mat til han kommer hjem. Når vi er flinke og lager ukesplaner for middag sammen (kanskje en gang annenhver mnd...) eller skal gjøre andre storhandler av mat, er det vanligvis han som handler. I helgene lager vi stort sett middag sammen.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #17 Skrevet 11. august 2008 Vi planlegger egetnlig ikke så mye, så den som går i butikken er den som bestemmer hva vi spiser.
Nigo-san Skrevet 11. august 2008 #18 Skrevet 11. august 2008 Er jeg den eneste dama i verden som har en kjæreste som er mye, mye flinkere til å lage mat enn jeg er?
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2008 #19 Skrevet 11. august 2008 Er jeg den eneste dama i verden som har en kjæreste som er mye, mye flinkere til å lage mat enn jeg er? Nei, det er flere av oss. Jeg klager ikke!
Gjest Skrevet 11. august 2008 #20 Skrevet 11. august 2008 Er jeg den eneste dama i verden som har en kjæreste som er mye, mye flinkere til å lage mat enn jeg er? Tels mat fra frysedisken eller pose? Hvis ikke så er han flinkest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå