Gå til innhold

Jeg er forlover

Gjest Gjest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Det har seg slik at jeg skal være forlover for min søster.

Hun fyller snart 22, og jeg fyller 19 noen mnd etter.

Saken er at jeg skal arrangere utdrikningslag for henne og noen venninder, men har ikke en ANELSE om hva jeg skal gjøre. Bryllupet er i november.

Noen her som kan dele det de har gjort, evt komme med noen gode ideer?

Hun liker å ta seg en fest, og er glad i drikking med gode venner. Men noe stort mer vet jeg egentlig ikke da jeg ikke henger med min søster på en slik "kompis plan" som hun gjør med sine venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med forloverrollen! Det er en stor ære å få være forlover, men jeg skjønner at det føles litt overveldende også.

Angående utdrikningslag, så ville jeg basert det på ting som du vet hun liker å gjøre. Det trenger på ingen måte å være noe "utdritningslag" (egentlig kan jeg ikke fordra slike, og det virker på meg som det blir vanligere å ikke drite ut bruden/brudgommen alt for mye).

Du kan jo alliere deg med noen av venninnene hennes og høre om de har idéer.

Liker hun å danse? Hva med et kort dansekurs på en danseskole? Liker hun å gå på spa? Da kan du enten ta henne og venninnene med på spa, eller arrangere hjemmespa. Liker hun å synge? Still henne opp på gaten med flott kostyme og "innsamlingslue" på bakken, så må hun tjene penger til f.eks. sin egen øl. Lag noen utfordringer du tror hun vil takle.

Husk at bruden skal kose seg, ikke måtte gjøre ting hun absolutt ikke liker. Da blir det ikke noe kjekt utdrikningslag!

Sett en dato for utdrikningslaget så tidlig som mulig, slik at folk kan sette av datoen.

Ikke la det bli altfor dyrt. Deltakerne på utdrikningslaget er med og betaler, men det er ikke lurt å la det bli så mye penger at de ikke har råd til å være med. Det viktigste er gode venner, litt god drikke og mat og et par morsomme sprell, så kommer den gode stemningen av seg selv!

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes det er morsomt å starte det hele med at hun blir "kidnappet" på en spesiell måte. Jeg ble hentet på motorsykkel (faren til forloveren min som kjørte). Hadde aldri kjørt motorsykkel før. Men det er ikke nødvendig å gjøre det sånn.

I mitt utdrikningslag startet vi med å ta noen drinker og spise litt på gladmatfestivalen, før vi så hadde en fotosession hvor bror til forlover var fotograf. Så dro vil til et sted og spilte laserspill! Det var utrolig gøy (les: anbefales!!). Kvelden ble avsluttet hos ei venninne hvor vi fikk servert indisk mat (fordi jeg elsker indisk), og det vanket i vin og drinker! Utpå kvelden holdt vi også noen leker:

Pakkeleken: alle gjestene tar med en gave til den som drikkes ut, gaven skal være "personlig", dvs sånn at bruden skal kunne ressonere seg frem til hvem som har gitt den (gjetter hun feil, må hun selvfølgelig drikke).

Videointervjuleken: Forlover har filmet intervju med brudgommen, og bruden får først høre spm, så må hun gjette hva han har svart, før brudgommens svar blir vist.

Sånn var altså mitt utdrikningslag, og det var helt supert!

I andre utdrikningslag jeg har vært i, har vi bl.a. hatt magedanskurs for alle jentene, bruden har måttet stå på vannski, vi har sendt bruden opp i småfly, vi har fått omvisning på brannstasjon og fått renne ned "brannstanga" og ble heist opp i brannbilstigen og sånn :)

Skrevet

Jeg kjøpte følgende bok til min forlover:

http://www.lunde.no/forlover/index

Masse fine tips der!! Også om andre ting enn utdrikningslaget.

Ellers syns jeg du bør samle venninnene hennes til en felles brain-storming om hva dere vil gjøre og hvor mye folk er villige til å legge i det. Alle syns det er hyggelig å føle seg inkludert! :)

Lykke til!!

Skrevet

TS her

Takk for svar alle sammen :D

Det var virkelig noen nyttige tips her må jeg si. Må vel ta en prat med noen av hennes venninder som skal være med. Gleder meg allerede! Men når er det vanlig å holde utdrikningslag, i forhol til bryllupet?

Skrevet

Jeg synes det passer best å ha det i løpet av de siste ukene før bryllupet. Mitt f.eks. var 1 uke før. Mannen min sitt var ca 3 uker før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...